Tommi har verkligen värvats för helt fel roll. Köper om de varit ett 1-2 års kontrakt med förhållandevis låg lön där Tommis uppgift var att spela 0-0 och få motståndarna att fokusera på sig själv och stjäla energi från andra lags stjärnor. Men spelare för 4:e kedjan har vi så det räcker.
Simon Brändström (https://twitter.com/SimonBrandstrom) lassade upp denna fina bild på twitter.
oj… det var ingen rolig tittning.
Nu ser man ju inte legenden, men min gissning är att den spänns upp av vad andra spelare har för maxvärden, eller vad man kan ha, teoretiskt för maxvärden i de olika kategorierna.
Bilderna tarvar nog en förklaring.
“Relative corsi”? Fisken har CF 51%, Tikka 38%.
Sämst i laget är Landén på 34%, bäst i laget är Nardella på 57%.
Fisken ser ut att maxa mätaren? Vad är det relativa?
En snabbtitt på Fiskens bild och jag ser “hawaiihockey” alternativt “öppna spjäll”
Satanisterna kommer göra Tikkagrammet till ny logga
Hade det funnits en kategori för tekningar så hade tikkagrammet set ut som ett spjut istället för en liten stjärna.
3e bäst i ligan. Där gör han ju faktiskt kontret nytta. Sen att det inte omsätts i mer målchanser och poäng gör ju att det kanske inte spelar så stor roll.
Jag tycker han tog ett steg framåt idag. Inblandad i en del framåt. Men han måste börja gå som vinge i en checking line. Där kan han bli enormt duktig. Knappast att centra en andra lina.
Tikka får vara 13e forward, vinna tek och sen byta fort som fasen.
Precis.
Ska lira vinge i 3e linan.
I 4e vill vi ju ha junisar med Lill-Dansken. (iallafall de flesta av oss)
Faktiskt, första gången idag man kände att det kanske finns något där iallafall. Absolut inte en andracenter men som du säger, för typ en vinge i fjärde, absolut. Så kan det mycket väl bli när Shore kommer in. Jäkla bra lön för en fjärdeline bara…
Nej, Tikka har ingen plats i ett SHL-lag med ambitioner. Kass på alla sätt och vis, felrekrytering utan dess like! Riv av plåstret omedelbart!
Bästa matchen hittills. Säger inte så mkt … men ändå
Jag tror vi behöver tillsätta smör för att det här ska lyfta.
kanske skjuta till mer pengar i månaden så lyfter det?
Nu när Shore kommer så tror man ska sätta Tikka som forward. Då kan han få ut mer av sin styrka och fysiska spelet.
Japp helt övertygad man gör så, han kommer få en enklare roll. Center i SHL är jäkligt svårt.
Och det vet alla utom K.N