Tråden om #26 Tommi Tikka

Förläng! Nu börjar han komma igång, om två säsonger kommer han vara stekhet. Förläng! :sunglasses:

1 gillning

Han har väl redan 2 år till men vi vill ha meeeeeer! :smile:

Vad hände med Tikka?

Såg han inte mer efter mitten av andra typ.

Tyckte han lirade jävligt bra idag, vann tek , kämpade och slet

1 gillning

I klippet HV la ut på Instagram står han ombytt tillsammans med AP och fistbumpar spelarna. Åkte han på någon smäll?

Vetifan inget jag såg på plats . Satte ju inte en Örebro spelare så in i hel*** i sargen och efter de försvann han TROR jag

JP-femman efter Hv71-Örebro matchen.

2) Tommi Tikka, forward
Vi har skällt på honom, ifrågasatt hans kompetens och undrat varför HV över huvud taget värvade honom. Den senaste tiden har det hänt något runt Tikka som sliter kopiöst i varenda byte. Nu för tiden får han dessutom utdelning för allt arbete.

Ljumskarna verkar bråka en hel del förr tikka. Tyckte man såg att han kom igång mer och mer. Tyckte han fick ut mer som vinge ihop med nättinen. Skulle vilja se en tung tredje lina med tikka-nättinen-Lindbäck.

Hoppas verkligen för våran skull och hans egna skull att han kommer igång mer o mer.

Kan vara så att vi behöver tålamod. Skickar vi honom så blir de väl säkert som med Sam.

2 gillningar

Bryt med Tikka när Nättinen är tillbaka.

Tycker han gjort det riktigt bra nu det senaste. Bättre på rören. Sliter och kämpar hem. Hittat fin kemi ihop med 11 och 21. Nättinen skeppar jag mycket hellre. Han spelar ju inte.
Förläng med 11 så håller vi denna kedja intakt även nästa säsong…

5 gillningar

Håller med. Mer värt att bryta med Nättinen. Varför ha kontrakt på någon som ändå aldrig står på isen?

4 gillningar

Tycker Tikka gör det ok utifrån sin begränsade talang och skridskoåkning. Han är tyvärr chanslös mot lag med någon som helst fart. Tydligast mot Skellefteå men även mot Luleå hamnar han hela tiden fel.
Tror Önerud skulle fungera bättre i rollen som center för tredjekedjan. Tikka kan få teka.

2 gillningar

Lite positiva ord om Tikka av MrMadhawk:

“De viker ner sig. Ta kapten Engsunds agerande när Tommi Tikka (Visst har han väl lyft sig, i HV?) får käka upp honom fullständigt vid sargen och senare blir det 2-0 i inledningen på matchen”

Nu gäller bara att Sanny ändrar sig med :joy:

Han var riktigt grym i dag.

1 gillning

Tikka var ett monster idag!
Engsund såg ju livrädd ut när Tikka kom farande.

6 gillningar

Älskar även att vid varje gruff som uppstår så står Tikka och hånflinar motståndarna i ansiktet. Måste vara så fruktansvärt frustrerande för dem😅

10 gillningar

men räcker inte att va bra i var tionde match.

Mycket snack nu om att tikka på något sätt blivit “bra” på det sista. Jag ser inget av det. Jag ser möjligen någon som gått från misslyckad till mindre misslyckad.

Det pågår en diskussion mellan tuppen och Simon Brändström (puckad data) på twitter som är värd att återge här tycker jag.

Det börjar med att Simon publicerar (efter snacket i Sanny och Svenssons podd) tikkas “radarbild”:

Den visar på en riktigt svag insats. Otroligt svag.

Tuppen vill se tillskottet från “andra värden”:

Screenshot 2024-02-06 at 15.16.13

Detta leder till följande:

Screenshot 2024-02-06 at 15.16.52

Behövs det sägas mer om Kents fantastiska värvning?

Källa

10 gillningar

Riktigt fiasko värvning.
Nubben hade ju kunnat kolla finska slutspelet som vi gjorde så hade han nog tänkt efter ett extra varv innan han signerade Tikka.
Tack för att du delade konversationen.

2 gillningar

Ge mig 150k i månaden så ska ni få se på “vara under skinnet” på isen… tror jag kan nå hans stats om jag får säga upp mig nu och kan börja träna ordentligt inför 24/25.

7 gillningar

Jag är på! En forumkedja à la bröderna Hanson i Slapshot. Kan tänka mig 130k, men då vill jag spela center.

6 gillningar