Bobby Nardella (D) 16 1 9 10 6 -1
10 poäng, jobbar i det tysta!
Vad har hänt med honom? Tyckte han startade säsongen bra och var stabil.
Han började säsongen med Strålman men nu får han lira med Sjöholm, om de har betydelse? Svårt att bedöma spelare i dagens HV då många visat 2st olika sidor beroende på vem som tränat laget typ…
Tror han vill bort från HV. Martinsson-syndromet. Man gör inte sådana där “misstag” tror han sabbar med flit.
Nardella kommer landa på 32 poäng sett till vad han levererar poängmässigt. Ja, jäklar vad han sabbar… Sen att han varit sämre de två senaste matcherna, visst. Men att jämföra honom med Martinsson och tro att han sabbar med flit. Kom igen .
Nog många som tyckt likadant om spelare som varit inblandade i spelskandaler och spektakulära självmål. Han matade ju puckar till växjö förra matchen. De två senaste matcherna har han varit den sämsta backen jag sett i HV71.
Missat detta. Var kan jag läsa mer?
Jag kanske missförstod, men vad har det med Nardella att göra?
Säger inte att Nardella är involverad i en spelskandal men jag har svårt att förstå varför man lägger pucken i eget mål och konsekvent passar till motståndarlaget även i situationer där man inte är under press. Det ser konstigt ut.
Det troliga är väl att han bara tröttnat på att spela i HV eller knäckt ihop Martinsson-style men tittar man på hans senaste två matcher är det så svårförklarligt uselt att det knappast bara är självförtroendet.
Det ser ut som en spelares första korpenträning typ.
Nardella är inte en såhär dålig spelare, vi har sett det i HV och vi har sett det tidigare i hans karriär.
Men hallå. Bobby försöker rensa bort pucken ner bakom mål, men han är ju inte helt ostörd och har inte hur gott om tid som helst. Det gick åt helvete. Det är inte första och inte sista gången en spelare misslyckas.
Vid målet fick han väl även ett slag på klubban så den ändrade riktning.
Självklart försökte han lägga den utanför.
Det där har du inga belägg för. Det krävs rätt mycket mer data att gå på för att trovädigt kunna gå ut med en sådan anklagelse. Det är rätt grovt faktiskt.
Säger inte att han är inblandad i något olagligt, det är dessutom nästintill omöjligt att bevisa matchfixning där enskilda spelare är inblandade.
Hans insatser är bland det sämsta jag sett i egen zon. Det är som att han fått huvudet bak och fram. Jag förstår inte hur en spelare kan bli så urbota usel på 20 matcher.
Han har spelat hockey väldigt länge, en elektriker skulle inte glömma allt vad elsäkerhet heter och pissa på ett öppet elskåp efter några månader på ett nytt jobb.
Om nu Nardella ska vilja fly HV pga senaste matchernas insats. Då hade han nog ej stänkt upp kontringmålet mot leksand. Samtidigt borde Trygg va den spelare som velat lämna mest via sitt självmål mot just Växjö…
Agreed, Nardella ligger just nu på 13p vilket är bäst i hela laget. Sen ja absolut han ska ligga någonstans där, det är vad vi betalar honom för. Men 90% av hans poäng är från assist, skapar inte mycket själv och är mer än svajjig i försvaret när det hettar till. Bryr han sig om HV och vart dom spelar nästa år, nej! Skulle han medvetet vilja förstöra för sitt nuvarande lag och med det smutsa sin egen framtid, Nej.
Är inte en assist egentligen per definition att “skapa själv”? D v s att skapa en målchans.
okej dåligt formulerat från min sida, självklart är en assist att “skapa själv” men jämfört med LaLeggia som kunde “avgöra själv”.
Han är en av våra bästa backar. Vad tusan dillar ni om matchfixning etc. Avgå