Tråden om #27 Jonathan Ang

HV71 förstärker med Jonathan Ang | HV71

EP: Jonathan Ang - Stats, Contract, Salary & More

HV71 presenterar ett nyförvärv på forwardssidan. Det är den kanadensiske högerskytten Jonathan Ang som ansluter från Ambri-Piotta. ”En skridskostark forward som både kan spela center och på kanten”, säger Chris Abbott.

Den 26-årige forwarden Jonathan Ang kommer närmast från fem säsonger i Schweiz där han i högsta ligan gjort 79 poäng (31+48) på 111 matcher.

– I Jonathan får vi en offensiv högerfattad forward som både kan spela center och ytterforward. Han har skridskoåkningen som främsta styrka, vilket gör att han kommer att passa bra in i SHL och vårt sätt att spela, säger Chris Abbott, General Manager i HV71.

Jonathan Ang har två säsonger bakom sig i EHC Kloten innan han inför denna säsongen bytte till HC Ambri-Piotta. Nu blir HV71 ny klubbadress.

– Jag har bara hört positiva saker om HV71 och jag ser fram emot att komma till klubben. För egen del hoppas jag kunna bidra med kreativitet i offensiven, men också vara en pålitlig spelare i alla spelformer, säger Jonathan Ang.

Kontraktet gäller säsongen ut.

FAKTA / ANG
Född: 980131, Kanada
Position: Forward/Center
Skjuter: Höger
Längd/vikt: 181 cm/75 kg

Tidigare klubbar: Peterborough Petes, Springfield Thunderbirds, HC Thurgau, EHC Kloten, HC Ambri-Piotta

5 gillningar

Härligt klipp på Jonathan :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Hyfsat bra skridskoåkning och glid på Ang. Kanske ingen dominant första center men kan mycket väl vara ett bra offensivt tillskott för första eller andra kedjan.

https://youtu.be/4rHQ80OIPm4?feature=shared

4 gillningar

Detta ser ju inte så illa ut. Han har spelat matcher under hösten och kan gå in direkt och bidra. Dessutom van vid stor is.

3 gillningar

Varmt välkomm n Jonathan. Gillar att kontraktet gäller säsongen ut och i te sex år som det blivit med tidigare SC, nu får killen chans att visa upp sig för ett bättre kontrakt nästa säsong.

3 gillningar

Ser att han spelat två säsonger tillsammans med Borgy i AHL. Kanske finns någon kemi mellan dem?

Rätt bra statistik i Schweiz. Bra också att man vet att han funkar på stor is(vet inte hur stora de är i Schweiz men större än i NHL va). Känner mig väldigt lättad över att man hittat en toppcenter nu faktiskt :stuck_out_tongue_winking_eye:.

“Vila med puck” kallas det :grin:

2 gillningar

Toppcenter vet jag inte - tror att det kommer en sådan i mitten av november

3 gillningar

Bra att han befinner sig i Europa. Bara och sätta sig på flyget så kan han vara med på torsdag, hinner med något pass med laget innan dessutom.

5 gillningar

Endast spekulationer: HV har fått honom för en mindre lön för att sedan kunna DUNKA in en till topp fw i mitten på november och stiga som en raket i tabellen

7 gillningar

Tror också detta. Kommer förmodligen spela som C fram till november då vi förhoppningsvis kan plocka in något riktigt smaskigt.

2 gillningar

Hoppas på det.

Chris är nog inte den som sitter och väntar när det gäller värvningar det har vi sett tidigare med Day som kom helt oväntat. Han är inte klar än

2 gillningar

Ser där ja, hoppas det faller väl ut. Välkommen.

Är han skadefri?
Gått från 18-20 minuter per match till inte ombytt nu under hösten.

Healthy scratch, vad det verkar

The working relationship between Jonathan Ang and HC Ambrì-Piotta lasted only a few months. Ang has been often scratched lately in favor of other imports, and now his contract has been mutually terminated. The 26-year-old has already found an agreement with HV71 in Sweden, thus leaving Switzerland after four years.

1 gillning

Ajdå? :joy:

7 gillningar

Är ”vårt sätt” det vi vill eller det vi gör?
Tyvärr väldigt stor skillnad…

Hoppas det inte är för många skattetekniska hinder och han kan lira redan denna vecka.