Tråden om #27 Jonathan Ang

I regel bryts alla kontrakt när man åker ur för det är sån extrem löneskillnad HA mot SHL. Oskarshamn gjorde en miss med Burström tror jag det var där han hade samma lön i SHL som HA. Där blev det rejäl panik :see_no_evil::joy:

1 gillning

Tror det var så med Rasmus Bengtsson också faktiskt.

1 gillning

Tror dock Burström kostar mer än Bengtsson, dock verka viss Bengtsson hålla skaplig nivå som offensiv back i HA…

1 gillning

Burström har ett längre kontrakt. Bengtssons går ut och IKO verkar inte vilja behålla honom. Ingen att satsa på.

– I Jonathan får vi en offensiv högerfattad forward som både kan spela CENTER och ytterforward. Han har skridskoåkningen som främsta styrka, vilket gör att han kommer att passa bra in i SHL och vårt sätt att spela, säger Chris Abbott, General Manager i HV71.

Abbot såg han som alt center, nu behöver vi en center. Spela Ang som center. Detta skulle såklart ha testats för MÅNGA MÅNGA matcher sedan…

12 gillningar

agree! I synnerhet i skenet av att Borgy går skadad

2 gillningar

I podden Hockeypuls från expressen avsnitt 518, ca 10.40 in i avsnittet pratar de om Ang och att de från två olika håll har hört att han har signat med Modo inför nästa år om HV åker ur. Bara rykten så ta det med en rejäl nypa salt men tyckte ändå det var värt att slänga in.

1 gillning

https://x.com/MO1921DO/status/1901692787344421038

https://x.com/Alfheim161616/status/1901736692781920270

Fick upp detta på twitter. Skulle det stämma vill jag bara spy, snacka med en kvalmotståndare, fyfan.

Stämmer detta bör ANG bänkas! Riktigt illa om detta stämmer!

1 gillning

Ja Ang gör för tillfället ingen glad.

Det där borde utredas som jäv - det är ju hemskt - han har inte ALLS kommit upp i nivå

Tänk om det är sant och Borgy eller någon annan backar ur av sympati … vilket extremt fulspel i så fall …

Helt rätt av Modo. BL borde gjort samma sak.

Tycker Ang gör vad han kan på isen men det är klart att han vill säkerställa ett bra kontrakt för nästa säsong.

Förhoppningsvis stämmer det inte så det blir bra tändvätska till Ang istället!

Hoppas!!

Jag förstår inte ens vad som är problemet.

Det klart att en av lagets bästa spelare har rätt att se om sitt eget hus. Särskilt om huset brinner och huset ägare inte har ringt brandkåren.

Är det bara HV:s fans som har rätt att vara missnöjda på klubbledningen?

Om vi är missnöjda över klubbledningen har spelarna rätt att vara det också. De har bara ett fönster på 10 år då de är attraktiva på marknaden.

7 gillningar

Får hoppas han är supermotiverad då - kanske blivit ändå mer motiverad om det finns en bonus i sikte i ifall MODO stannar kvar i SHL ! :upside_down_face:

Jag tycker Ang är skitdålig för närvarande. Har ett miserabelt kroppsspråk som tyder på att “fan, jag struntar i det här”.

På dagens träning satt han i avbytarbåset och ruskade på huvudet. Han verkar redan ha loggat ut från HV.

Det fanns säkert en god anledning till att Ambri-Piotta gladeligen ville bli av med honom.

Jag hoppas så klart att jag tolkar honom fel, men jag ser det jag ser.

5 gillningar

Jamen det är klart han struntar i allt när han spelar i ett felbyggt lag.

Ta vilken professionell högpresterande person i vilket dysfunktionellt arbetslag som helst så kommer den professionella personen snabbt tappa sugen.

Det klart man slutar bry sig när cheferna i miljön konstant fattar felbeslut och tvingar dig att jobba med saker på ett sätt som DU VET inte är optimalt.

Vilken rimlig människa som helst med någon form av självkänsla drar så fort som det är möjligt.

1 gillning

Det är din tolkning. Han kan lika gärna sitta där och vara besviken på sig själv och läget.

Ang höll ut ganska länge och presterade efter att övriga laget gav upp.

Tycker läget vi hade mot Brynäs, att spelarna bara ville få slut på lidandet och förlora verkade infinna sig redan match 2. Men det är min tolkning så klart.

Instämmer