Tråden om #27 Jonathan Ang

Detta är som Engsund till HV även om det inte blev klart innan väl

Jag häpnar över att du skriver som du gör. HELT JÄVLA FEL INSTÄLLNING.

4 gillningar

Högst rimligt.

Jag vill till och med hävda att det är SUNT om Ang vill dra. Det visar att han är en spelare med integritet. Det är SUNT om alla vill lämna.

Det är SUNT att lämna förhållanden eller platser som inte har någon standard.

Och HV71 just nu är ingen bra arbetsplats. Den har en usel ledning som under år varit helt riktningslös och oprofessionell. Om spelare sätter sin egen karriär och välmående före det, så har de kommit långt som individer och är värda all respekt.

3 gillningar

Jag håller med. Efter dessa år kan vi inte kräva av nån att de ska visa hjärta och offra sig för klubben och stanna. Det började när Thörna och Sund kastade ut.

1 gillning

Jag ser det som att Ang har tre alternativ:

1. Försöka förändra läget
  2. Gilla läget
  3. Byta miljö

Tycker han visat prov på 1 men alla kommer tillslut ge upp i en dysfunktionell verksamhet. Vill man vara snofsig så kallas det utsläckning. När saker fungerar dåligt försöker vi ofta under en kort period göra ännu mer av det som fungerat innan, när inte det leder till ett positivt utfall ger vi upp. Beteendet släcks ut.

Skulle säga att detta är en möjlig förklaring till varför spelare kommer till HV och börjar bra men blir lika jämnusla som de andra efter en dödsryckning.
Ang har helt enkelt nått stadiet att följa tränarens order, rätta sig i ledet och istället söka lösningen utanför HV71 (Modo).

Frukten av inkompetens och avsaknaden av lederskap.

Vet att vi diskuterat det innan men det är nog inte många på forumet som skulle vilja jobba inom HV71 trots supporterskapet.

4 gillningar

Ang uppträder, i mina ögon, som en karaktärslös ynkrygg. Vill han dra så kan han göra det, men jag tycker det är OSUNT att inte göra sitt bästa för sin arbetsgivare av vilken man får en väl tilltagen lön. Och det oavsett vad man tycker om sin chef. Jag förstår inte ditt resonemang. Vi tycker olika där.

Det kroppsspråk han visat det senaste, gör mig… jävligt frustrerad och förbannad.

6 gillningar

Du sammanblandar symtom med orsak.

Det är osunt när en organisation omöjliggör för de bästa att göra sitt jobb. Jag har varit inne på det tidigare: om ens främsta kompetens exempelvis är att göra mål, medan arbetsledaren tvingar alla spela passningsspel. Så blir du inte bara sämre på dina nya arbetsuppgifter (än vad du är på dina bra förmågor), utan måste också lägga extra energi på hantera kollegor som inte klarar av någon av uppgifterna tillräckligt bra. Samtidigt som man inte har energi och ork att … utföra det man är bra på (i det här fallet göra mål), vilket är det man i detta exempel är extra bra på och stolt över. Resultatet är att man blir frustrerad och uppgiven eftersom man inte får uttrymme att agera på det sätt som SKULLE vara bäst för laget.

En person som vet sitt värde stannar inte kvar i en sådan organisation. Om någon dessutom skriker åt en att man har fel inställning för att man lämnar, så visar det ju bara ännu mer att organisationen inte har ening om vad de pysslar med.

Att Ang hänger med kroppsspråket är ett SYMTOM på att organisationen inte fungerar. Det är inte tvärt om - en ORSAK till att organisationen inte fungerar.

Att bli arg på spelarna i det här läget är som att spöa ridhästen för att den tappar ork när den fått för lite mat.

2 gillningar

Jag håller inte med dig ett dugg, faktiskt. Fattar inte hur man kan försvara en spelare som inte gör sitt bästa och dessutom visar dålig moral, dåligt kroppsspråk som håller på att sänka laget och detta för att, kanske, få möjligheten att nästa säsong spela i kvalmotståndarlaget.

Vi lär inte bli eniga i frågan så nu har jag skrivit det jag vill och därmed är jag nöjd.

4 gillningar

För fan, det måste ju finnas förutsättningar med ledarskap och organisation, styrning, riktning… Vad ska man göra, när, hur, tillsammans med vilka. Det går ju inte köra på bara. Även om vi ser det i vissa byten att de ger järnet, så spelar det ingen roll om det inte funkar. Det är en lagidrott.
Men inte ens Mondo hade hoppat som han gör utan rätt ledarskap och organisation etc.

Det är väldigt enkelt att visa lojalitet och ryggrad och säga “Tack men jag har kontrakt och fokuserar på min klubb fullt ut under kvalet, återkom efter säsongen” när motståndaren i ett playout kommer och viftar med kontrakt i ett läge som man mycket väl vet är valt för att skapa turbulens. Det känns som det absolut minsta man borde kunna förvänta sig av kontraktsbundna spelare.

6 gillningar

För min del är pratet om ledarskap enormt överdrivet - det som spelar någon roll för mig är spelarna på isen och i viss mån även tränar-teamet.

Titta på senaste guld-laget - det är verkligen enorm skillnad i kvalitet.

https://www.eliteprospects.com/team/5/hv71/2016-2017

Skickliga yrkesmän behöver inte någon dadda.

Anton Bengtsson var väl snudd på som en komplementspelare i det laget

Det beror rätt mycket på vad som pågått bakom kulisserna. Är man helt jävla uppgiven förstår jag det verkligen, kanske är helt förundrad var han hamnat. Vad vet vi.
Han måste ju tänka på sig själv först. Går inte ställa samma krav man gjort på någon som brunnit för HV hela livet även om den lågan också brinner ut vid upprepad misskötsel.

Nu är detta just rykten och inget annat. så vi kanske lugna ner oss lite här. Jag tror alla SHL-klubbar rycker i ANG, så han har inte svårt att hitta ny arbetsplats om vi skulle åka ur.

2 gillningar

Nej, i det fallet beror det inte på. Åker vi ur är han fri att gå vart han vill, blir vi kvar får han gå upp på Björns kontor och säga att han vill iväg och försöka hitta en lösning. Han valde själv att förlänga dessutom och under brinnande kval får han faktiskt hålla sig från att förhandla med motståndaren. Oavsett vem som nu är tränare, ordförande fysio eller klackledare. Det handlar inte om att man behöver vara uppväxt med HV och tycka att allt är guld och gröna skogar för att visa den respekten.

6 gillningar

Det är precis det jag tycker.

Helt OK att man letar alternativ, men att hålla på och förhandla med just den motståndare som man spelar ett sånt avgörande kval mot där den enes bröd verkligen är den andres död :

DET är över gränsen för mig - vilket annat lag som helst - men inte förhandla med MODO under tiden som detta kval pågår !

Nu vet vi i och för sig inte om detta är ren bullshit, en anka eller så

2 gillningar

Precis, kan vara illvilliga rykten från modo-lägret för att sätta griller i huvudet på ledare och reta upp oss supportrar. Än så länge har väl inte t.ex. Madhawk skrivit något om detta, och han brukar inte publicera förrän det finns trovärdiga källor. Det talar väl för att det är BS.

1 gillning

I slutändan är det ett jobb… de lägger sitt liv i detta… deras inkomst och dagliga miljö… en stor del av deras liv, viktigt sådan…
vi och de kan förhandla nytt jobb när vi vill… man ser om sitt hus när man har chansen… . det är inte första gången det händer.

Ja att förhandla med just MoDo håller jag med om inte är rimligt, från nåt av hållen.
Tyckte ju det var tveksamt att Engsund kom till oss.

Det som gör mig mest irriterad är väl att det ryktas om just MoDo, de vi spelar kval emot, och att det kommer just nu. Hade det kommit efter säsongen hade jag struntat i det, men just nu, ah jag vet inte.
Men förstår er med annan syn på det hela.

Älska Hv!

Nej, jag säger inget om att man vill byta klubb, ha högre lön, bättre villkor eller vad det nu än är. Har du inget kontrakt är du fri att välja och har du kontrakt hoppas jag alla har en tillräckligt bra relation till sin chef för att förhandla om det. Men gör det snyggt och respektfullt. Ditt sista stycke är den stora kärnan här.