Tråden om #28 John Nyberg

3 gillningar
3 gillningar

Välkommen till HV71 John! Hoppas du kommer spela som en landslagsback… :sunglasses:

2 gillningar

Inte den sexigaste värvningen men en stabil SHL back i bra ålder som kan ligan, kommer dessutom från sin bästa säsong i karriären.
Välkommen till HV!

1 gillning

Välkommen till världens vackraste klubb, John!

Verkar vara trevlig, och inte helt bekväm framför kameran :smiley:

Men bara att han och Persson kommer från samma klubb, och pratar likadant och de är ungefär lika stora… det lovar gott.

2 gillningar

Ambition att vinna SM guld!
Lär ju inte vara därför han valde HV71.

Jag är förvånansvärt positiv med den här värvningen. Får vibbar av Kristofer Berglund (som också var en rätt ifrågasatt värvning inledningsvis)

Här förväntar man sig absolut inget stordåd och samtidigt ska man komma ihåg kaoset som varit kring HV de senaste åren och vi plockar fortfarande inte den översta frukten på träden.

Att nånstans hitta en stabilitet att bygga på under flera år är i mina ögon inget negativt. Sen kan man alltid diskutera längden på kontrakten som Kent skrivit…

13 gillningar

John Nyberg är en spelare som hade känts mer rätt om vi varit i en annan sits/haft en annan backsida. Hade vi exempelvis skiftat Strandell mot Pilut så hade denna värvningen känts bättre. Det som även oroar är ju det långa kontraktet på tre år. Kan tycka att två år hade räckt. Samtidigt så är det ju inte helt nattsvart.

Jag ser likheter mellan John Nyberg och Christoffer Persson. De har liknande spelstil, fysik och Johan lär få axla en liknande roll i laget som Christoffer hade 2017. Visst John kanske inte har den där fysiska spetsen som Christoffer hade men å andra sidan så är John lite bättre offensivt. Han lär få spela som 4-5:e back och kommer söker göra det stabilt.

John är lite mellanmjölk/ganska osexig. Precis som Mahalahti, Sissons, Strandell, Rasmus Bengtsson och Filip Westerlund. Dock så känns John med sin rutin lite mer som ett säkert kort än ovan nämnda. Nej jag väljer att försöka se det positiva i form av att vi får in en stabil komplement back som vi vet gör ett helt okej arbete i SHL.

1 gillning

Vem är Johan? :wink:

Och denna värvning är sponsrad av Nybergs bil! :sunglasses:

Välkommen!

3 gillningar

John, Johan…same same but different :wink:

4 gillningar

Fruktansvärt onödig värvning. Med tanke på Alsing och Engsund så förstår jag inte alls denna värvning. Dessutom ämnar man förlänga med strålle. Vi behöver onekligen en offensiv spetsback.
Skulle kännas betydligt bättre.

Nä denna värvning fattar jag nada av.

1 gillning

Tar tillbaka allt jag skrev. Hannlåter som christoffer Persson. Då måste maan ju älska Karln.

2 gillningar

Välkommen till världens finaste klubb!

Har en känsla med uppsida på denna värvning

1 gillning

JOHN är/var säkert nervös men aningen knepiga svar ifrån han i intervjun i HVTV. Snackade om SM-guld och att de tio första minuterna borta mot HV71 är bland det snabbaste han spelat emot. Lugn gosse.

4 gillningar

Tycker detta är en skit bra värvning . Alla 3 nya backar är skit bra. Spelare som kan ligan , spelare med rutin och erfarenhet.

Hv behöver sätta sin defensiv och prioritera den. Därav tror jag man går mer på defensiva backar.
100% rätt enligt mig. Inget lag dfungerar utan en bra defensiv

2 gillningar

Jag säger bara två ord som sammanfattar denna värvningen:
KONTINUITET och STABILITET
Två saker som HV uppfann i år och inte tänkt att de skulle vara viktigt innan. Välkommen John!

1 gillning

Välkommen kungen!