Tråden om #28 John Nyberg

Har lite svårt att förstå hur så många är positiva till värvningen. Den enda fördelen jag ser är att han är etablerad i SHL och har lite rutin.
I övrigt usel underliggande statistik, dyr enligt uppgift och oklar roll i lagbygget. Det luktar lite Rasmus Bengtsson över detta…

1 gillning

Du kan väl inte jämföra Rasmus Bengtsson med John Nyberg ??? Haha

2 gillningar

Okej ska vi jämföra här:
Bengtsson
150 SHL matcher
+/- 0
39 poäng

Nyberg
321 matcher
71 poäng
+/- 29

2 gillningar

130 på Nyberg

5 gillningar

130k så är jag mycket nöjd!

1 gillning

130 är rimligt

Välkommen John!

Må dina tacklingar sitta klockrent på samtliga LHC spelare framöver :muscle:

Särskilt #73

4 gillningar

130 och värvningen är klockren!

1 gillning

Hade också varit aningen hög över att få lämna Linköping. Kudos

1 gillning

130 känns ändå betryggande. Skulle det gå åt helvete så är det ju inte ett omöjligt kontrakt att bli av med/för någon nykomling att ta över (tråkigt att man ofta tänker den tanken nu förtiden). Samtidigt så är det en bra summa för HV71 som annars tenderar på att bjuda på lite extra veckopeng.

2 gillningar

Vad säger detta tycker du?

John Nyberg har spelat dubbelt så många SHL matcher
De har liknande poäng per match
John Nyberg har högre +/-

Inte jättesvårt att läsa av det

Jo, men läsförståelse och lite matte klarar jag av.

Får förtydliga. Vad säger detta om spelarnas kvaliteter på planen idag? Vem av dem är bäst?

+/- kan vi väl bara avveckla. En defekt stat som säger väldigt lite, om ens något. Poäng för att bedöma en defensivt lagd back? Matcher som gjordes för 7 säsonger sen?

Varför spelar inte Nyberg?

Det har han väl gjort?

Han spelade ju 2 av 3 och var uppsatt som 7:e back i sista. Handlade nog mer om att andra spelare skulle få visa upp sig.

– I John får vi en back som ger oss en trygghet i defensiven, men också med en offensiv uppsidan och ett bra skott. Han drar sig inte för att använda sin storlek och är gärna aktiv i det fysiska spelet, säger Kent Norberg, sportchef i HV71.

Treårskontrakt på det.

Fem månader senare är Nyberg inte ens ombytt till premiären. Och då saknas det dessutom backar.

Det fanns de som tyckte det var bättre att ha en sportchef än att sparka Nubben i slutet av förra säsongen.

Här har ni anledningen till varför man borde sparkat honom redan år ett. Varje dag med Nubben innanför Gardens väggar var en förlorad dag.

Jag förstår att folk vill glömma och gå vidare. Men Nubben kommer ligga som en blöt filt över den här föreningen länge.

16 gillningar

Hur Andreas Davidsson kunde godkänna denna värvning av Nubben och ett treårskontrakt på det är helt galet.

Med så många backar på väg upp så kan vi inte ha några dyrt invärvade breddbackar i truppen.

De platserna är till för Hallquisth, Sjöholm, Fransson, Landen, Gustafsson, Annborn och liknande.

Skönt att Nubben och Davidsson är borta, även Lindbom, så vi slipper fler sådana här galna kontrakt. Denna trio har verkligen ställt till det för HV för lång tid framåt.

Helt galet som någon skrev här att han inte ens är ombytt i första matchen.

1 gillning