Tråden om #28 Joonas Nättinen

Verkar ha lätt att bli sjuk så ser gärna att man inte förlänger även om han går ner i lön rejält.

Tillbaka vecka 3?! Vad har han för immunsförsvar?

2 gillningar

Om man redan tagit karensdagen så mjölklar man ju så mycket som det bara går.

4 gillningar

Jag skrev det innan säsongen, dåliga luftvägar och känslighet är svårt att bli av med. Strålman fick äta medicin regelbundet i flera år, vet inte om han fortfarande gör det.

Steroider hjälper om man använder det förebyggande och som skidlandslaget.

Nättinen lär ha ganska många sjukdagar framöver.

1 gillning

Sämre immunförsvar än det försvarsspel HV visade upp under Montén, vad det verkar.

1 gillning

Går inte förlänga med en spelare som Nättinen. Borta alldeles för mkt.

1 gillning

Beror väl helt på vad man betalar?

Jag undrar ändå vad det är för sjukdom man behöver 2-3 veckor för att återhämta sig ifrån som topptränad idrottsman……

Klart man undrar, men det där med covid kan ju slå väldigt olika. De flesta blir friska rätt fort medan andra drabbas mer långvarigt.

Med tanke på hans dubbla lunginflammationer förra året och hans sjukdom på förra årets försäsong, och nu detta, skulle det mig inte förvåna mig om det är covidrelaterat. Postcovid?

2 gillningar

Vad har hänt med Nättinen?
Är det verkligen sjukdom?
Har han slagit upp skadan igen?
Någon annan orsak?

Jag gillar Nättinen, när han spelar. Oerhört nyttig och en stabil center.
Varför inte ersätta honom med… tadadadadada, lillebror:

2 gillningar

Jonas “Iron Man” Nättinen

Hade vi varit Växjö hade en tröjceremoni varit på tapeten…

Med tanke på sjukdomarna mer Iron Lung än Iron Man…

5 gillningar

Ingen Nättinen med veckans matcher heller.
Vad är det frågan om?
Corona?
Petad?
Ny skada?
Halsfluss?
Bakslag i sin rehab?

Mul och klövsjukan!

1 gillning

Bara spelat 49 procent av matcherna sedan han kom till HV. Svagt fjolår. Bättre i år. Men allt som allt får man väl se det som två bortkastade år på en spelare som ligger på runt 150 000 kronor i månaden.

3 gillningar

Man undrar va som pågår med Nättinen egentligen. Samma sjukdom som förra säsongen?

Det spelar ju mindre roll egentligen, vad det är alltså. Men som @lejacques skriver: borta hälften av matcherna = dålig värvning

Detta är inte en kritik mot Joonas. Vissa har otur, andra är hälsoklena eller skadebenägna. Det är ju sånt livet är, men det sätter ju gränser för hur framgångsrik man kan vara på elitnivå.

1 gillning

Exakt så. Och där bör väl jag också vara tydlig. All respekt för Nättinens hälsa/skadeproblem. Men slår man ut det så behöver våra tilltänkta toppspelare spela.