Tråden om #28 Joonas Nättinen

Nättinen får nog köra en hel del i BP, och det blev ju några minuter där igår, samtidigt som PP-minutrarna inte var lika många och långa för Shore. En delförklarting såklart. Men visst ska Shore i normala fall spela mer än Nättinen.

Nättinen borta 6-8 veckor…

Skjut mig…

1 gillning

bra läge att köpa in en ny 2C

7 gillningar

Katastrof med tanke på hur tunn vår trupp är.

1 gillning

Hans tid i HV har varit olycks- och sjukdomsdrabbad. Minst sagt.

Mardröm… Nu är vi tokrökta…

Som diabolics skriver. Jag ser det som en möjlighet för HV att rätta till fel.

Inget lag ska stå och falla med en spelare som Nättinen. Då är det något som är fel.

Med det sagt. Naturligtvis trist för Nättinen, som har gjort det bättre. Men stängs en dörr så öppnas en annan osv.

3 gillningar

Har du glömt bort vem som är vår sportchef?

1 gillning

Tror vi hv kommer värva och ersätta nättinen? Har vi råd? Vill inte se tikka i en center roll nånsin igen, tycker han gör det mycket bättre som ytter. Ser hellre att vi tar upp en junior som får centra fjärde imorrn.

Allt beror på vem som gör värvningen. Kent får inte leta upp en till center.

2 gillningar

Jag lider med Nättinen! Han började äntligen komma till sin rätt. Nu blir det tufft. HV bör ju givetvis med tanke på läget ta in en ersättare. Och i mina ögon duger det inte med en tydlig tredjecenter utan det måste vara någon som slåss om första/andra fiolen.
Vilket gör att Nättinen får slåss med Fisken om att centra fjärdeformationen efter jul. (Spelar Danmark JVM?)

1 gillning

Om vi får en bra prislapp vill jag hör och häpna behålla Nättinen.
Extremt funktionell i 3-4:e kedjorna men kan kliva upp ett snäpp vid skador (när han inte är skadad själv).
En ömtålig, högerskjutande Andreas Falk.

Så länge han inte är topp-6 när alla är friska så tycker jag han är fantastisk.

4 gillningar

Årets skada var ju jävligt oturlig…

Jag hoppas han får stanna som 3dje center men vetifan om han får de.

Nättinen 3dje
Tikka 4de

Ska Tikka verkligen spela center?

Om han lyfter nästa år ja. Annars ska han va som vinge.

1 gillning

Nättinen skulle vara tillbaka och köra för fullt denna veckan men har blivit sjuk,

Han är ingen ironman, det är han inte.

7 gillningar

När förväntas det comeback?

Efter nyår :fist_right: