Mellan 150-200k enligt Höken.
Ja, tycker det är alldeles för mycket men nu finns ju ingen annan för rollen som 2C så hoppas verkligen Joonas steppar upp och iklär sig rollen på ett bra sätt.
Mellan 150-200k enligt Höken.
Ja, tycker det är alldeles för mycket men nu finns ju ingen annan för rollen som 2C så hoppas verkligen Joonas steppar upp och iklär sig rollen på ett bra sätt.
Man kan påpeka att Nättinen har varit en felvärvning pga hans skade och sjukdomsdrabbade fjolår. Men att betala 150-200k i månaden för en finsk OS center är marknadspris. Jag hade egentligen förväntat mig en högre lön på en spelare med de meriterna.
Men upp till bevis för Nättinen i år om han får vara skadefri, blir svårt att bedömma en spelare som bara gjort ett fåtal matcher utan skavanker.
Om nu rätt ska vara rätt, skriver Höken att Nättinens lön är 150 000- 200 000 Euro, vilket motsvarar ca 130 000-175 000 SEK. Enligt mig en högst rimlig lön.
Är det bara jag eller är inte Joonas Nättinen och Oscar Lindberg otroligt lika?
Förvisso är de träningsmatcher nu men Fyfan vilket lyft nättinen gjort. En helt ny spelare i mina ögon. Stark på pucken. Riktigt fina skott och passningar och ibland kommer nån vass dragning här o där.
Hoppas de fortsätter såhär även i serien sen.
Han har gjort det väldigt bra faktiskt, tar ansvar och steppat upp som en helt ny spelare som man hoppats. Ser inte han som nån poängspelare men han banar väg för foppa och Lenc på en bra sett
Vore ju fantastiskt skönt om han blommar ut till den spelare vi trodde vi värvade. En kille som tar en nedgång på rätt sätt, med revanschlusta, kan vara guld värd.
Börjar bra iaf. Beräknas göra 52 mål i år.
Kanske en gnutta omptimistiskt men jag väljer glädjen
Steppat upp rejält!
Skulle våga säga att de är nog en av de bästa 3 lina center i shl.
Så jävla viktig i boxplay , ligger bra i skottlinje och använder klubban mycket.
Alltid full fart in i närkamper och visat upp mer o mer skills.
Så glad för hans skull. Han har varit sjukt bespottad och nu visar han alla att han absolut håller för shl. Delad två i Hv poängliga nu.
Tycker Nättinen axlar en bra tredjecenter roll nu.
Stor, stark och jobbar hårt åt båda håll och poängen trillar ju faktiskt in lite då och då
Skulle sträcka mig så långt som att han är kanske den perfekta tredjecentern. Som du säger, hårt jobb, ligger ofta rätt och i nuvarande takt påväg mot 30-35p. Vad mer kan man realistiskt önska av en 3e center? Cred till Joonas!
Bara instämma med ovan. Hade sjukt låga förväntningar på Nättinen. Men han gör det bra. Sen att han ligger tvåa i interna poängligan är nog mer underbetyg till våra tilltänkta toppspelare än överbetyg till Nättinen.
Instämmer med er. Joonas gör ett utmärkt jobb som 3:e center. Inget flashigt men genomstabilt och tryggt. Kul att även poängen börjat trilla in.
Han ligger inte bara delad tvåa i vår poängliga, han toppar även vår +/- på… och håll i er nu… +1!
Hajar till när jag ser att Nättinen spelat över 22 minuter igår…
Visst, Nättinen har varit godkänd så här inledningsvis av säsongen. Men att en spelare av hans kaliber (icke-kaliber?) matchas så hårt i ett sådant läge som vi är i skvallrar nog mer om HV:s problem än om Nättinens kvaliteter.
Påminner lite om när Fröberg skulle “leda laget” och matchades därefter. Och det gick ju åt fanders…
Är det nu så att Lindbom inte tycker vi har någon bättre center än Nättinen som förtjänar mer istid. Ja, då är det nog dags att öppna plånboken och värva en center till. För Nättinen är INTE en spelare som ska ha en stor roll i ett SHL-lag. I ett normalläge ska den typen av spelare ligga runt 14-15 minuter per match. Samtidigt. HV har inte ett normalt lagbygge. Men ni fattar nog min poäng.
Tror inte han spelat 22 minuter igår om Borgström varit med
Så kan det vara. Men det förklarar inte varför Shore spelar drygt 17 min. Nättinen verkar vara både Monténs och Lindboms go to guy. En spelare de premierar. Ser som sagt samma tendenser som hur tränarna hanterade Fröberg, en spelare som inte heller var så bra som HV-ledarna önskade att han var.
Nättinen har varit okej. Men så jäkla bra är han inte.
Idag ligger Shore, Borgström och Nättinen alla på drygt 17 minuter.
Skulle snarare vilja se fördelningen 20, 18 på Shore och Borgström och 13 på Nättinen.