Tråden om #3 Daniel Glad

Bertov klar för 2 år:

Jag gillar late bloomers och jag gillar folk med hjärtat i HV.

Jag hoppas detta blir bra, jag har inte följt Daniels utveckling men vi har haft ett par lyckade late bloomers i HV så jag är hoppfull!

Välkommen Daniel!!!

Jag var väldigt tveksam till Bertov som värvning. Lyssnade på intervju med honom och är helt omvänd nu, älskar grabben.

“Jag är här för att vinna SMguld med min moderklubb… så det ser jag fram emot

Det krävdes inte mer än den enkla självsäkerheten.

Välkommen Bertov!

Dock är detta en spelare som har en del att bevisa för mig. Är inte helt såld på detta. Men ska bli intressant att se vad han kan göra i Hv71.

Lycka till.

Jaha, blir Bertov avstängd nu?

Över hela säsongen tycker jag Bertov ändå är godkänd. Men det har från och till sett ut lite som igår. Blandar och ger. Överlag kändes han rätt övertänd igår, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att han inte spelat på länge.

Oavsett vad. I en trupp som säger sig vilja tävla om guld går Bertov inte in på sex backar (fråga bara Rögle…).

Åker vi ut tror jag faktiskt Bertov blir kvar, och då kan han ju få en större roll. I allsvenskan kanske han till och med håller för topp 4. Blir vi kvar ska han vara max sjundeback. Rankar exempelvis Williamsson i form högre än nämnde Bertov.

Edit. För övrigt lite kul att vi tar in Williamsson och Bertov från Rögle. Nu har vi bytt plats i hierarkin. Samtidigt tar de in Andersson och Bengtsson. Stora skillnaden är att de använder våra gamla spelare för det de är. Vi förväntar oss att Bertov ska blomma ut till nån superstjärna. I HV skulle exempelvis Bengtsson ta onaturliga steg och bli en toppkedjespelare. I Rögle fyller han en viktig roll, men mer som komplementspelare och inte ledande. Som påpekats så många gånger förr. Det är skillnad på sportchefer och sportchefer.

shl.se/artikel/nphbakk87-40 … iel-bertov

Det blev en matchs avstängning för Bertov

Heeeeeeelt jävla horribelt

nja, det är väl ok? Det syntes tydligt i direktsändning att han sparkade med flit. Klockren avstängning.

Jag är mer irriterad över vad domaren missade på andra hållet. Texvis handsken (alternativt armbågen) på berget. Helt sjukt att zebrorna inte fattar att man inte kan ge sig själv näsblod genom att inget händer… Tror pajasarna att berget filmar och kliver av matchen för att fortsätta sitt filmande? Finns det någon som sett en enda kommentar från domarna kring detta?

Överlägset sämsta back jag sett i SHL/elitserien någonsin. Det var redan uppenbart efter omgång 5, men i Hv anses det väl vara politiskt inkorrekt att sparka en Jönköpingskille?

Vet inte om jag håller med om att han är sämsta någonsin, men definitivt inte en av de bättre I årets upplaga. Nöjer mig så.

Jag blir dock lite förvånad över att man väljer att promota honom så mycket. Han ses ofta i HVTV intervjuer inför och efter match för att ge sin analys av läget.

Jag får alltid intrycket att han är den där killen i klassen som alltid pratade mycket och visste allt, men som inte riktigt levde upp till det. Lite “your ego’s writing checks your body can’t cash” för er som är gamla nog att ha sett TopGun med nån tonårsflirt.

Fimpens resa plockade ut honom tillsammans med Fröberg vid senaste besöket. Det brukar ju vara lite mer tongivande spelare. Är det produktionen som väljer detta, eller föreningen som vill visa upp?

Han är helig av nån jävla anledning och inte är det för hans hockeykompetens. Konstigt att såna som honom får vara kvar och promotas på det sättet du beskriver men spelare som är ljusår bättre som exempelvis Thuresson och Ikonen ska vi göra oss av med på direkten.

vad hjälper det att överdriva så att svetten sprutar? Eller är du så okunnig att du inte kan hitta en enda annan back “i SHL/elitserien någonsin”? Mår du bättre av att toksåga en spelare i vårt eget lag? Känner du dig stor då? Är du stolt när du sitter hemma i mammas källare och skriker så fradgan sprutar, samtidigt som du letar konspirationer?

Kan man inte bara påpeka att killen inte är det bästa vi har? Man kan definitivt förundras varför han dyker upp i media ofta, även om jag själv inte kan bry mig det minsta om detta. Men varför överdriva och bara sprida skit?

Jag har kollat SHL-/elitseriematcher i över 25 år och jag har seriöst inte sett en ordinarie back i något lag som varit sämre. Vi ligger där vi ligger pga spelare som honom. Om det är okunnighet så får det stå för dig.

Min intention är inte att sprida skit eller leta konspirationer. Jag undrar helt ärligt varför en så usel spelare får vara kvar i laget när andra bättre spelare har fått sparken genom tiderna.

Sedan behöver inte du attackera mig på det sättet som du gör och skriva nedlåtande skit. Har du något problem med mig så ta det i pm.

Att säga att han är den sämsta genom tiderna är bara falsk. Att du stör dig på att han syns mycket utåt låter mer som anledning till att du säger så.

Kollar vi statistik på våra backar så ser det ut så här på 3st

Bertov är då den bättre av dessa tre, och även om nu HV71 denna säsongen varit sämre än sämst så har jag svårt att se hur vi skulle ha dom tre sämsta backarna i historien som inte fått sparken från klubben dom spelar för.

Och vad ska denna statistik visa? Det finns fler faktorer än bara siffror. Grabben har 0 spelsinne och kan inte ens slå en korrekt passning. Men nog om det. Vi kommer inte komma längre. Jag har min åsikt och ni har er. Jag ska sluta ta ut min aggression om honom på forumet.

Som många andra i HV (kanske 85-90 procent av truppen?) är Bertov underkänd.

Han är inte bra. Och han har långt från motsvarat de rätt höga förväntningar som Hult verkade ha på honom.

I ett lag som vill gå för guld (vilket HV påstod sig vilja) är Bertov max sjundeback.

Med det sagt. Jag får mer Berglund-vibbar än Ytterell-vibbar av Bertov. Det jag syftar på är att Berglund även han hade en rätt tung förstasäsong där han ändå stundtals visade det spel han senare skulle uppskattas för. Och det är väl så jag ser Bertov. Det finns något där. Skulle vi nu av någon anledning fixa nytt kontrakt är det viktigt att Bertov får en mindre roll än den han fått i år. Det är då han kan växa. Hamnar vi allsvenskan (just nu mer sannolikt än SHL) ser jag mer än gärna att han blir kvar då han gissningsvis håller en högre nivå i HA.

Till sist. Att Bertov är den som allt som oftast syns i HVTV kan helt enkelt bero på att vi saknar allt vad profiler heter i årets trupp. För att inte tala om JKPG-killar som faktiskt har ett hjärta för föreningen. Så i brist på annat lyfts helt enkelt Bertov. Så hade i alla fall jag nog resonerat om jag var Freijd.

Ber om ursäkt för min låga nivå! Kunde helt klart fört fram samma kritik på ett mindre konfrontativt sätt… jag är inte helt hormonellt stabil just nu :wink:

Godtagen, det är nog inte många som är det dessa tider :slight_smile:

OT. Men inläggen ovan var de två bästa i tråden. Fint att se.

+1