Tråden om #3 Daniel Glad

Vill ändå sticka ut hakan och säga att jag uppskattar Bertov. Jag må ha en något pessimistisk syn på hans möjligheter att kliva upp och bli en riktigt stabil SHL-back (Daniel, ta detta på rätt sätt och visa att jag har fel!), men killen verkar ordentligt skön som person och hans kärlek till föreningen gör att jag egentligen hoppas att han gör en Åkerman.

Så jag slits mellan en dröm och en svårsmält pragmatism.

Lycka till Bertov och jag hoppas detta blir grymt bra! Men jag är en tvivlare av rang och du har mkt bevia för mig.

:sunglasses:

En match spelad och Bertov toppar interna poängligan med sina två pinnar. Vilket jävla långfinger till alla oss som tvivlat/tvivlar. Fortsätt så här så landar du på 104 poäng när grundserien är summerad!

Det vore nåt, Bertov på 104 pinnar.

Men i ärlighetensnamn tycker jag han var bra i går. Tog en hel del bra beslut och det var ju ändå mot ett helt okej motstånd i ligan. Fortsätter han så här så är det ju helt klart positivt.

Gillade också det jag såg av Bertov igår, framför allt att han spelade enkelt. Andrae och Sjöholm krånglade till det lite för sig vilket var nära att kosta oss vid ett par tillfällen. Tyckte även Ytterell var bra igår. Hans utvisning i slutet på matchen tyckte jag var petig av domaren. Det var inte mycket till fasthållning, men allt ordnade sig till slut.

Ja, alltså. Bertov får gärna göra 104 poäng. Men som Junior skriver. Viktigast är att han fortsätter spela på den nivån han gjorde mot AIK.

Samtidigt väldigt kul att han noterades för två poäng. Som jag skrev. Ett in your face till alla, däribland undertecknad, som ifrågasatt honom. :slight_smile:

Han är grymt ifrågasatt än kan jag säga. Finns många spelare som gjort nån bra match då och då. Detta va hans första bra match på mkt mkt mkt länge. Det har inte ändrat min uppfattning av honom något. Får se nu de kommande 10 matcherna om han kommer va stabil.

De där långfingret kanske man får efter säsongen, men efter en match nej :laughing:

Intressant att se att Bertov har börjat riktigt starkt. Han leder +/- ligan med +7, varit inne på noll baklängesmål i 5-5. Han spelas ändå i ganska många defensiva zonstarter. Offensivt har han också överraskat, ligger 11:a i backarnas poängliga (0+3).

Så såg det inte riktigt ut på försäsongen. Jag trodde på att han skulle bli ett sänke för laget med många enkla misstag i puckhanteringen och dumma utvisningar. Nu har han filat bort delar av det och spelar mycket rejälare. Det känns som att på HA nivå där Bertov hänger med i tempot är han faktiskt riktigt bra. Fortsätt gärna så här.

Vet inte varför jag kom och tänka på det nu, men Bertov har ju gjort det väldigt bra i inledningen.

Verkar vara en underbar person och säkerligen en perfekt spelare att ha i ett omklädningsrum.
Är jag den enda som känner lite oro i magen när han är inne på isen?

Jag gjorde det i SHL men jag tycker ärligt talat inte att han är så dålig i HA. Jag tycker Bertov har varit stabil hittills av de matcher jag sett, har missat några få. Jag anser definitivt att det behövs förstärkning på backsidan men jag tycker inte att det ska ske på Bertovs bekostnad. Enligt mig har han varit godkänd, varken mer eller mindre.

Låter tryggt. Säkert bara min känsla från förra säsongen som sitter i.

Tycker han är riktigt bra när han fokuserar på defensiven, håller sig framför mål och spelar enkelt. Inte minst i PK. Tryggt värre.

Däremot försöker han vara mer konstruktiv än han har talang för när de ska spela sig ur press och i uppspelsfasen. En liten säkerhetsrisk där.

Den stora säkerhetsrisken är att han när motståndarna fått tag på pucken 9 gånger av 10 försöker attackera framåt och stänga vid sargen i offensiv zon - oavsett var den andra backen och forwards befinner sig. Totalt huvudlöst emellanåt.

Får han spela idag? Om det inte finns något beslut måste han väl få spela?

titta i tråden om skador/avstängningar.

2 matcher på Bertov:
hockeyallsvenskan.se/artike … va-matcher

Nån som hört hur det är med Bertov?
Tycker han har varit hyggligt stabil och en av få som inte viker undan. Han behövs, inte minst just nu…

Kanske kan vara med mot Tingsryd imorgon enligt JP.

Bertov skadad eller petad?

Petad