Tråden om #3 Daniel Glad

Bertovs avstängning hävs och han är klar för Mora imorgon. Det talar väl för att felbedömningen är ett faktum och laget fick sota för domarnas inkompetens.

Klart det var en felbedömning, men det var inte där HV förlorade matchen. Samuelsson säger i dagens JP att han såg i första bytet vart det skulle ta vägen. Trots att de hade pratat länge innan matchen att vara noga och förberedda så gör man tvärtom, en riktigt platsmatch från målvakt till resten av laget.

Visst, men det är väl därför han står i båset för att coacha laget om oväntade saker sker på isen. På två periodpauser och 50 minuters spel kvar av matchen borde han kunna väcka laget, kan jag tycka.

Jag måste faktiskt skriva att jag tycker Bertov har varit väldigt bra i slutspelet. Jag har tidigare varit väldigt kritisk mot honom men han ser väldigt stabil ut tycker jag och gör bra avvägningar defensivt. Ville bara säga det så nu har jag det sagt!

Han har varit grym! Han är jobbig att möta, tvekar inte att smälla på en motståndare, gör sitt jobb varje kväll. Många säger att han är en värdelös back. Det är han absolut inte. Förstår inte varför han får så mycket hat.

Vi har en “ny” spelare. Får hoppas detta glädjer alla… [size=50]hittar ut själv… [/size]

Fyra träningsmatcher in och Glad känns redan totalt överflödig. Det snackades om att man behövde en bred backsida med tanke på JVM och att det på något sätt skulle motivera att ha kvar Glad. Men jag vettefan. Vi saknar fortfarande en back och ändå har jag svårt att se hur Glad ska gå före Martinsson, Andrae, Billins, Westerlund, Bengtsson, Torp, Fransson och Sjöholm. Ingen diss mot nämnda, men det är ju inte den starkaste backsidan HV mönstrat. Och då går inte ens Glad in på sju backar, som jag ser det.

Kanske lika bra att bara bryta och frigöra lite utrymme så vi kan ta in två klassbackar?

Glad spelar drygt 16 minuter per match och har 0 i plus/minus. Enda ordinarie backen som inte ligger på minus.

Om vi kan hylla en spelare som Sam Vigneualt tycker jag åtminstone vi kan skicka en tanke till Glad och konstatera att han faktiskt gör det helt okej efter förutsättningarna just nu.

Han syns väldigt lite under matcherna, vilket i hans fall är ett bra betyg. De få gånger han sticker ut så har det varit relativt positivt, med några fina pass samt någon offensiv räd.

jag håller med, tycker nog vår nr 3 gjort det bäst bland de allsvenska backarna. Hållt en jämn nivå och faktiskt slagit några fina passar.

Han har lärt sig spela efter sin förmåga. Då är han helt ok. Men visst han checkas fast emellanåt, men ljusår bättre än förra rundan i SHL. Det var väll någon gång innan play-off förra året som man började se en mer ödmjuk Glad. Som någon skriver har han rent av varit bättre än Andrae och definitivt bättre än Billins. Perfekt som 7:e/8:e back.

Skulle Glad ta sig igenom den här säsongen på samma sätt som han börjat är det tamigtusan inte omöjligt att han blir just det du snackar om magnus, en stabil 7/8:e back – och då flera år framåt. Glad har chansen att bli kult. Den såg inte jag komma. Men jäkligt kul mitt i allt detta elände.

Han har verkligen överraskat positivt. Hoppas att han fortsätter så.

Hoppas han har gjort sin sista match i klubben, men antagligen lär han vara ordinarie imorgon.

Ja varför skulle han inte vara de? Daniel har varit bra denna säsongen. En av hvs bästa skulle jag säga. ( säger iofs inte så mycket). Men att han ska få lämna pga detta är löjligt.

Glad är bra när han spelar enkelt o resolut. O inte krånglar till nåt.

Glad lär anmälas och stängas av. Kommer säkert missa ett par tre matcher.

Du tror jag skrev att han ska få lämna enbart pga kvällens incident? Han är klappkass för det mesta. Dålig defensiv, ingen offensiv uppsida, kan sällan slå en korrekt passning samt satt lagen i skiten alldeles för ofta.

Som sagt. Han har varit stabil denna säsongen. Många matcher jag sett då han varit en av dom bästa backarna i laget.

Inte första gången Glad ställer till det med dåliga närkamper. Visst han vill spela tufft men gör det med kroppen och inte med klubban och utsträckta armar.

Nu förlorar vi en match på grund av det.

Förresten är det en extremt respektlös tackling och han förtjänar att stängas av.

Tyvärr kan jag bara hålla med föregående talare, TÄNK OM Glad ställt sig utmed sargen i denna närkamp. Positivt från gårdagen va att laget inte utåt gav upp trots allt och fortsatte kämpa trots detta, jämfört med onämnbara säsongen så hade laget gett upp totalt.