Tråden om #3 Markus Lauridsen

Klar för 2 år.

hv71.se/artikel/u9dgajgly-3 … ack-i-hv71

Ja detta är en minst sagt konstig värvning. Hans meritlista skrämmer inte många.
Vill se offensiva backar nu tack.

Ja förvånande med en till defensiv back, känns som en till Berglund/strömbergstyp

Velkom til Markus.

Det bliver rigtigt godt det her. Håber at du bidrager i det defensive og holder rent foran vores målmand.

Skøn værvning och glæder mig till att høra lite danska i studion. Kør hårt.

Men alltså? Fattar faktiskt inte…

Välkommen till klubben och stort lycka till :slight_smile: MEN, hade förstått denna värvning och hellre tagit han än tex Christoffer Persson dock har vi båda i truppen nu. Någon som kan förklara läget?? :unamused:

Defensiven var det som ffa fallerade i år så jag förstår att de fyller på med defensivt skickliga backar. Jag förstår också att de signas först för de offensivt skickliga väntar fortfarande på bud KHL. Det lär ta ett tag innan de offensivt skickliga börjar bli tillgängliga på marknaden.

Du har förvisso helt rätt i detta, MEN det börjar bli rätt många enbart defensiva. Man ska såklart ha såna i framgångsrikt lag men de finns ju spelare som klarar av både och helt enkelt.

Är vi säkra på att detta är en defensivt skicklig back? Min enda källa är som sagt en leksing och “honom kan ni få” var hans omdöme i relation till vad som måste vara vääääääldigt lågt ställda förväntningar på hockey i allmänhet, men högt ställde förväntningar till kommunen i synnerhet.

Jag körde lite gammal hederlig EP-scouting och kan iaf konstatera att han var näst bästa poängplockare bland backar under sin säsong i leksand. +- var även det anständigt sett till övriga backar i leksand.

Ovan fick mig att lugna mig lite även om jag inte förstår värvningen. För övrigt tycker jag (inte) om danskar lika mycket som diabolics.

Mästare i år i tyska ligan, så han vet ifallefall vad som krävs för att vinna. Tyvärr blev han dock ratad i den danska truppen till VM.

Men det beror väl mest på att han bröt ett finger i tyska semifinalen och därför inte är spelbar ännu.

okej, synd

Jag tänker att planen är fyra defensiva och fyra offensiva backar i truppen + kryddat med lite juniorer.

Defensiva backar:
Berglund
Persson
Strömberg
Lauridsen

Offensiva backar:
Pilut (eller ersättare)
Eliott (eller ersättare)
Fehérváry
Ytterell

Strömberg och Lauridsen ersätter Zanetti och Styrman. Det ser jag som ett stor plus. Det som återstår är att signa eller ersätta Pilut och Eliott – det är inte säkert att det är löst förrän en bra bit in på säsongen. Fixar Hult det tycker jag att backsidan ser helt ok ut, för att inte säga bra ut.

Mycket varmt välkommen till Hv71.
Detta nyförvärv tror jag mycket på.

Att ett nyförvärv, i vanlig ordning totalsågas är tyvärr standard.
UTAN att sett Markus Lauridsen i en HV-tröja. Skäms ni inte :open_mouth:

Flertalet av er totalsågade även Erik Christensen, mflr och även Lance Ward.
Dom blev förstås sådär enligt eran - vilseipannkakan-knopp. Foliehatt heter det nu.

Jag förstår inte värvningen till fullo MEN de känns spännande med defensiv back som även ska kunna bidra en del offensivt trots styrkor i den egna zonen som sagt. Tror ni att han fortsätter bära nr 44 som han gjorde i München? Visst nu är ej Youtube allt men där finns ett par klipp med ett par härliga mål ifrån denna dansk med fina skott, både handledare och slagskott.

Det låter vettigt i teorin. Jag tänker dock att det blir jävligt svårt att värva in en ersättare till Pilut, han var ändå en av de bästa backarna i SHL förra säsongen. Eliott-klass finns det mer av där ute, det borde vara hyffsat enkelt att ersätta honom. Dock måste man minnas att det tar en rätt lång “prövotid” innan dessa ersättare är “up and running”. Det kan bli en knackig höst.

Det är relativt tidigt på silly så det kan inte röra sig om en panikvärvning utan detta är en spelare Hult måste tro på. Defensiv och boxplay var svagt förra säsongen så defensivt skickliga backar med bra första pass verkar vara logiskt ut den synvinkeln och det är det de säger att han står för. Ja ja, framtiden får utvisa men jag kan konstatera att under de senast fem säsongerna är den enda liga han haft plusstatistik i tyska ligan. I AHL, SHL och allsvenskan har han haft minus. Vilket ju i och för sig kan bero laget han spelat i också.

Relativt hög andel nya spelare i truppen och fler än jag förväntat mig som inte är etablerade på någon högre SHL nivå. Jag börjar mer och mer tro att denna trupp är avsedd för topp sex säsongen 2019/2020 snarare 2018/2019.

”-Jag hade lite olika alternativ inför nästa säsong, men när HV hörde av sig så tvekade jag inte. Man kan väl säga att jag bestämde mig omgående.”

Man undrar ju vad det var för alternativ han hade. Det låter knappast som erbjudande från några större ligor eller lag och att det var huggsexa om honom. Är det såna spelare Hult är benägen att landa?

Inget ont om Laudrisen som person och spelare. Inte hans fel att Hv verkar vara enda SHL-lag som erbjudit kontrakt.

Vilka då? Jag ser då inte ”flertalet” iallafall.

Är nog bara du, Zico och Hult som jublar över detta nyförvärv. Jag önskar dock, och hoppas att alla vi övriga kritiska kommer att ha fel.