Tråden om #3 Markus Lauridsen

Ja, kan Lauridsen hålla denna nivå under hela säsongen är han en viktig pusselbit i vårt försvar.

Håller med föregående talare han har varit bra. Tycker dock vi inte skall använda han i PP :laughing:

Oerhört skottvillig så jag tycker de är helt rätt.
Han är bättre offensivt än va han få cred för. Skulle vilja säga att han är en bea tvåvägsback. Många ser honom som en defensiv general.
Jag tycker mig se en offensiv uppsida hos vår käre dansk

Hmm du har en poäng, han är vår just nu poängstarkaste back men det låter bara så konstigt i mina öron :laughing:

Lauridsen e så jävla bra

Just nu på andra plats i backarnas poängliga med 13 poäng på 16 matcher! Bara Rögles Kodie Curran har bättre poängskörd. Mäkta imponerad av Lauridsens säsong såhär långt!

Kom igen hult skriv 5 års kontrakt nuuuuuu (LITE IRONI JAG VET MEN)

Väldigt förvånande av Lauridsen att gå från en medelmåtta och brunkare till en gigant i försvaret och dessutom bra poänggörare. Hatten av.

Faktum är att jag är inte alls förvånad. Jag såg storheten i Lauridsen redan förra säsongen och påpekade flera gånger i matchtrådarna hans lugna och stabila spel, samt att han var en av få backar, om inte den ende backen t o m, som kunde slå ett tvåzonspass på bladet på en spelare i rörelse.

Dock fick han lida lite pga att han gjorde några tydliga misstag som i vissa fall blev matchavgörande. Och det är sånt som gemene supporter, som inte förstår spelet på djupet, ser. Och därför blev Lauridsen sedd som sämre än han faktiskt var.

Vad hände liksom??? Denna säsong så var det fullträff och grymt tråkigt att han väljer att spela för Malmö!
Men förstår honom och här kan det bli tufft att hitta en liknande spelare. Fick ju fart på rören och agerade med pondus ute på isen!
Lite Borgman vibbar mellan varven!

Då var det klart för Malmö! Stort tack för tiden i Hv71. Tog ett stort kliv i år och det kommer bli svårt att ersätta.
Tycker han blommade ut till en fältherre på isen.
Vill säga lycka till och hoppas du går bra i Malmö men att det går skit för Malmö för dem gillar jag inte!

Imponerande höst. Svajigare vår.

Inte omöjlig att ersätta, men hade gärna sett honom vara kvar.

Lite förvånad att det blir just Malmö. Med tanke på poängsskörden hade han lätt kunnat få kontrakt i KHL eller Schweiz. Men närheten till Danmark verkar gå före?

Finns väl rykten om att hans brorsa ska till Redhawks också, så en kombo det om det stämmer och närheten till Danmark.