Tråden om #30 Lassi Lehtinen

Det här med att en spelare lyckas på en plats och misslyckas på en annan…

handlar om psykologi. Såvida vi inte tror att kunnandet försvinner från en säsong till en annan förstås.

Vi människor och vår psykologi är lite som ett lås. Med rätt nycklar kan låset öppnas upp och vi får tillgång till vår fulla potential. Med fel nycklar förblir det stängt. Den som har huvudansvaret för nycklarna besitter därmed makten till att låsa upp.

Tyvärr lägger vi ofta alltför stort fokus på själva låset istället för på den som är ansvarig för nycklarna. Olika människor behöver olika nycklar och i HV känns det som att utbudet av nycklar är rätt begränsat.

2 gillningar

@Hanky Vi behöver också spelare som hittar nycklarna själva. Mentalt starka jävla individer :flexed_biceps: som också besitter skills. Elit sport! Det krävs mental uppsida. Inget dagis. Även om jag fattar att i ett lag behövs det mesta av alla parametrar

Det är dags att plocka bort denna spelaren. För hans egen skull. Och inte minst för lagets och klubbens skull. Man överlever inte i SHL med Lehtinen i målet.

Ge honom den hjälp han behöver från psykolog osv., men plocka bort honom. HV71 betyder för mycket för allt för många människor för att det ska kunna vara en enskild spelares rehab-projekt. Den rehaben får ske någon annanstans.

2 gillningar

Ge oss Glifford, ge oss nåt att tro på, ge oss nåt/nån med HV-hjärta! Vi lovar att inte gnälla på nån egen spelare igen, så länge denne är i närheten av SHL- (eller kanske t o m bara HA-) nivå, och är någon som står för HV. Snart (eller redan nu…) är vi värre än Lakers, det vi aldrig skulle bli.

Vi har kanske lite olika syn på psykologi du och jag.

Som jag ser det handlar det inte enbart om att vara mentalt stark, att ha pannben, utan om att vara i mental balans. Att vara i ett lag som tillsammans är i mental balans.

Ishockey är en lagsport.

5 gillningar

Det tycker jag inte. Tycker att vi tycker ganska lika. Bara att jag tyckte att det saknades lite och la till det.

Vi måste tyvärr bryta här. Lassi har bevisat sig tidigare på denna nivån, men just nu har inte HV marginalerna att chansa på att han kommer höja sig och hitta formen. Varje enkelt mål han släpper in är som en nål i ett bildäck för resten av laget. Luften går ur helt enkelt. Vi är sköra och behöver en stabil målvakt som man kan lita på

1 gillning

Målvakter rankade efter Delta Saves med fler än 7 matcher (verkliga/förväntade)
Såg nån ville värva Juel från Timrå, näst sist. Kanske inte lysande…

Bättre än Lassi då ju!

1 gillning

Lider enormt med Lassi.

Spelarna har 0 förtroende för karln, och han har 0 självförtroende själv också.

Men Blomman mfl ska fanimig spela honom för att rättfärdiga värvningen.

Så jävla trött man blir.

3 gillningar

Ja. Även när Blomman inte coachar ska han ha en slev…

5 gillningar

Vild gissning är att Anton är med och påverkar detta valet, ja.

Det räcker nu.

6 gillningar

Dags att hitta ett byte i Finland.

Flytta till Finland NU. DU HÅLLER INTE.

Båten går 16.45 imorgon!

Billigaste hytten är 1213:-! Swishkampanj?

3 gillningar

Är han värd så mycket?

För att bli av med honom ja!

Jag kan bidra med 1212:- själv så räcker att en swishar 1:-!

Jag ställer upp…vad får vi istället?

Glifford som är en bättre målvakt!