79% mot 94%
Står inte Glifford (alternativt Dichow) på lördag så är det dags att göra uppror. Lehtinen kan vara den sämsta målvakt vi haft i modern tid.
Må så vara, men man vinner sällan matcher när man bara gör ett mål. På lördag måste man ju ändå spela Glifford. Man får skita i Lehtinens mående. Ta ut bästa laget för att vinna, eller ja…för att ha en liiiten möjlighet att vinna.
Man gör inga mål framåt om man måste åka och tänka på att om målvakten räddar så kan det bli en kontring med garanterat mål i baken.
Historien upprepar sig med HV, finska målvakter och sämst ![]()
Ställer man Lassi i målet väljer man medvetet att sabba för klubben. Kan inte se det på något annat sätt.
Det var dags för uppror redan till idag!! Två usla insatser innan och ändå låta honom stå!!! Blir galen!!
Och för Lassi. Det är en enormt dålig hantering av en spelare som är under isen.
Såg nu HV:s story på Instagram, dirlanda i omklädningsrummet. De flesta är ganska glada men en av de som faktiskt är gladast är Lassi. Kul att se! Han verkar ha tagit bänkningen väl, förståeligt baserat på senaste prestationerna men ändå.
Vad fint att höra! Förhoppningsvis kan Lassis prestationer bli bättre om lagets prestationer börjar bli bättre!
Kan man låna ut honom till Oskarshamn, bygga upp hans självförtroende. Så behåller vi Olof här
Tycker att det är dags att man tänker till riktigt runt Lassi och räddar han karriär. Både för honom och HV. Här skulle man som många varit inne på göra en switch mellan Glifford och Lassi. Det handlar mest om självförtroendet som måste tillbaka för Lassis del men också att Glifford förtjänar chansen i HV.
Kan man inte bara testa en utlåning i typ 10 matcher och se vad som händer eller kommer man skicka ned Glifford när Dicken kommer tillbaka? Tycker Glifford förtjänar en plats efter vinsten igår!
Nu vet jag inte hur långt ifrån spel Dichow är men i min värld så tänker jag att Lehtinen kanske fortfarande har rätt bra status i Finland? Nyttja det och hitta ett byte med en vettig center känns som det bästa alternativet så går vi vidare med Gliffen/Dichow.
Helt enig, Det är inte heller i längden optimalt att Glifford om han nu får fortsatt förtroende skall åka fram och tillbaka och då spela match varje dag, kommer ju dränera honom på energi till slut. Vem vet också när Dichow är redo för 60 min? Kanske tar längre tid det här än vad man först trodde?
Jag hade ställt frågan till Modo om jag var Stille. Lassi är omtyckt där och kan säkert hjälpa Werner.
Kanske kan få till en deal Med OINK dock. Vi drar i Gliffen, de får en målvakt och vi kanske kan sno åt oss Träff?
–
I övrigt är Lassi lite av ett mysterium. Jag uppfattar att han många gånger inte reagerar på puckar, och att det var likadant i kvalet mot HV.
Jag har själv drabbats av “utbrändhet”, och vissa av de fysiska delar som påverkade mig tydligt var just att jag (snarare kroppen/nervsystemet) antingen reagerade inte alls, eller var väldigt långsamt alternativt fullständigt överreagerade på ett sätt som var oförklarligt (Hyper-känsligt, nästan låsning, tänk “rädd-reaktion”.
Lite smått ofräscht att sitta och “diagnosisera” på ett forum, men tycker ändå att det är i vissa delar är ganska tydligt att något inte riktigt stämmer. Kan såklart ha helt fel, men tycker mig höra liknande åsikter här/av expert just vad det avser att han inte reagerar korrekt.
Hur som, man tänker att Hv borde ha uppfattat detta. Jag kan såklart ha fel. Eller så är det HV som inte vet vad de gör. TBH är det jämna odds på det..
Ändå ett underbetyg till HV som förening att värva Lassi och Hugo som båda står på dyra kontrakt och lånas ut till isåfall finland…
Igen, vi värvar målvakter med nedbrutet psyke. Det går inte i dagens HV att komma in med losermentalitet redan från början. Vi måste sluta värva från nedersta hyllorna, målvakt behöver och måste kosta. Nu betalar vi TVÅ topplöner till TVÅ målvakter som inte håller.
Kan säkert lätt bli en ångest över att ha varit med o åkt ner med ett lag och känna att man råkar göra en dubbel… motsatsen till Vesel
Exakt! Satsa ungt på Olof, lite som med Linus S.