Tråden om #30 Lassi Lehtinen

Jag är team snustorrt. Så ja, 0% :+1:t2:

Kan det vara så enkelt(?) att HVs försvar släpper till helt andra typer av skottlägen/-situationer, där motståndarna enkelt får snajpa upp en puck i klykan/högt, än vad hans tidigare lag gjort?

Att vi täcker färst skott i ligan kanske också spelar in?

Fast nej – han släpper ju också pucker som går rakt igenom honom. :man_shrugging:

Jag funderade också på detta, men det är ju inte realistiskt.

Sänkt i kvalet. Värvad till hv som “given” etta. Blir utkonkurrerad av dichow, glifford och nu sandström. Självförtroendet måste ligga på vätterns botten.

1 gillning

Ja, stackaren kan inte må bra.

1 gillning

Svårt att se att Lassi kommer spela i HV71 även nästa säsong, trots kontrakt. Oavsett om det har varit Gliffen, Dicken eller Sandström så har Lassi ständigt, med all rätt, fått stå och vakta båsdörren. Otroligt tydligt att han är sist i näringskedjan, trots att han var hitvärvad för att leda laget. Han kan omöjligt vara nöjd med det.

1 gillning

Just av denna anledning jag tycker man borde försöka få till ett lån till Finland sista delen av säsongen.

1 gillning

Japp och detta är nog sannolikt att det sker med om Dichow kommer tillbaka.

1 gillning

Det borde till och med finnas en plats i Lassis moderklubb, men tyvärr som 2a. 20-åriga Daniel Salonen har inte imponerat bakom NHL-rutinerade Antti Raanta. Man verkar ha delat typ 50/50 på målvaktssidan dock, så Lassi borde kunna få en chans.

Wow…
Hur djupt i frysen ligger man om föreningen hellre kallar hem en utlånad spelare och slösar en sån match än att spela dig?

Lider lite med Lassi samtidigt som han bäddat själv för de.

2 gillningar

Tja, Lassi har spelat till sig sin position i laget. Så det är ytterst välförtjänt. En flopp bland floppar.

Givetvis synd att det blev så här. Hade ju varit bra för alla om det blivit som man tänkte, men som det blivit sånger jag inte hur man ska kunna spela Lassi igen. Någonsin.

1 gillning

Helt klart! Man vågar inte spela honom, vilket är ganska amärkningsvärt. Jag tycker det är helt rätt. Varenda match är livsviktig nu och vi har 2 målvakter som går före honom i ett eventuellt kval.

Han är till 90% på väg bort innan deadline.

Gissar du eller har du hört nåt?

Ren gissning men han är ju totalt i frysboxen när han är fjärdemålvakt.

1 gillning

Borde gå att hitta en lösning. Han är ju typ gud själv där borta i Finland.

1 gillning

Glifford ger ju oss iallafall en chans, det går inte att spela lehtinen mer.

Finns väl ingen klubb som är villiga att ta över detta saftiga kontrakt.

1 gillning

Skulle ändå hävda att Lehtinen fick dagens :banana:…han var minst dålig idag …han skulle aldrig ha släppt ut spelarna från båset dock!

2 gillningar

Lagerberg såg jag inte på isen så han och Lassi delar väl på bananen.