Tråden om #30 Lassi Lehtinen

Lassi har nog gjort sitt i HV-tröjan skulle jag gissa, för evigt.

Just idag gav Gliff oss inte heller chansen. Både 1 & 2 skulle han absolut haft.

3 gillningar

ettan lastar jag alla utespelare för som står och röker och tittar på.

4 gillningar

Gissar på utlåning sista delen av detta år och sedan bryts det på ett eller annat sätt, antingen genom nedflyttning eller utköp.

“Dumpas av HV71 – här är klubbens nya målvaktsplan”

Från aftonsopan

Jag tycker att man skulle gått med Lehtinen igår mot SAIK, han tränar med laget varje dag och är i grunden en bra målvakt. Man skulle gett honom chansen och peppat övriga laget att nu spelar vi för Lassi och hjälper och ställer upp för honom att göra en toppmatch. Tycker lagledningen sätter sig själva i skiten om tex Felix blir skadad efter 15/2, hur gör man då i slutet av serien och kvalet??

6 gillningar

Håller med dig. Det är ingen match vi ska vinna. Sätt in Lassi, med noll press mot sig. Om han gör det bra, kul för honom. Kan han bli bra igen? Kanske. Om han gör det dåligt är hans självförtroende redan nere på botten, det kan inte sjunka mer.

Fan, jag trodde på Lassi. Han gav mig en bra känsla inför. Riktigt tråkigt att det inte blev som vi hade hoppats. Gillar Lassi och önskar honom lycka till i framtiden.

Är väl exakt denna match vi skulle vinna? Vi kommer ju ingenstans annars? När dessutom vår bottenkonkurrent förlorade var detta en perfekt match att vinna.

Jag hade blivit galen om man ställt Lassi igår. Han har spelat ut sig till kiosken. Han håller inte.
Han är fortfarande lika dålig som han var i kvalet mot oss.

Men tyvärr hade vi behövt Felix igår. För Glifford tycker jag inte heller levererade.

Tänkte att det inte var en match mot ett lag som vi var bättre än, således ej en match vi ska vinna. Men om man ser till hur tabellen ser ut osv hade det ju varit en match vi skulle BEHÖVT vinna.

Tänker man så är det inte många matcher vi ska vinna. Eftersom det är 12 lag som är bättre än oss.

Precis. Därför är det ju en skräll varje match vi vinner.

Nu vann vi ju inte heller med Glifford så min åsikt kanske är lite efterklokhetens prägel, men jag ser det lite större än enstaka matcher. Dichow har inte spelat matcher på över tre månader och är nu borta två veckor på OS, kommer han spela i OS?, vilken status har han när han är tillbaka i HV?. Det blir väldigt knepigt om Felix S skulle gå sönder.

Må så vara men hade Lassi stått så hade vi pratat om 1,2,3,4,5 och kanske 6,7,8 som han borde haft… Dock borde Sandström ha stått tycker jag.

Han var sjuk.

Lassi skulle inte stått. Det hade blivit ramaskri. Vi (anton) gjorde allt han kunde för att ge oss chansen att rubba SAIK. Gliffen hade en ok insats, men vi kan inte få in mer än en puck, då blir det svårt.

2 gillningar

Nästa match där det står mellan Glifford och Lehtinen är det skit samma för mig vem som står.

Gliffords var inte nån höjdare nu och den sista i HS var väl inte heller bra

Lehtinen har väl
1 bra
Några godkända och några dåliga

Om jag minns rätt vilket är 100% av fallen :wink:

Dags för protester

Lassi släppt över 3,5 mål per match under de 19 matcher han stått. All statistik säger att vi aldrig kommer vinna om vi ställer han.

Valet är lätt, Gliffen i mål nästa match om inte Felix är pigg.

3 gillningar

Lätt att säga efteråt att Lassi skulle stått.
Jag är övertygad om att utfallet hade blivit detsamma. Lassi har visat gång på gång att han inte duger. Gliffen har visat tidigare att det finns en hög nivå om han får till spelet. Nu blev hans insats mindre bra, men det var fortfarande rätt att chansa.

2 gillningar

Höken säger i sillychatten på expressen att lag försökt köpa ut Lassi, men att Lassi hittills säger nej.

7 gillningar

Då kan han sitta på läktaren och sluta träna med laget så fort det är möjligt.

2 gillningar

Kanske är omöjligt men kan inte vi säga att ett annat lag får köpa ut honom, och sedan täcker vi löneskillnaden? Vi måste ju ändå bli av med minst 50% då. Eller bara låna ut Karln, som Alnefelt. Där HIFK tar del av lönen.

Eller innebär utköp att de tar över kontraktet? Då borde det väl vara noll problem.

Lär mig. Snälla.