Satt och kollade på youtube-klipp igår med Lassi.
Han ser bra ut. Bra rörelse, snabb och bra spelförståelse. Nu är väl klippen lite ‘cherry pickade’ men det lovade gott.
Mmm, inte så storväxt men med bra spelförståelse och fysik kommer man långt.
Mmm, Yoda var inte storväxt men han fick saker gjorda. ![]()
Det är ju inte t.ex Emil Larmi eller Joel Lassinatti heller, och de var ju/är ju omutliga i målet på toppen av sin förmåga
Ta detta som ett tecken på att de är han som står va?
Det känns så ja.
Great group of guys
82,2% för Lassi på två matcher. Vilken värvning!
Inte direkt haft något vettigt försvar framför sig idag.
Var ligger genomsnitts-gränsen för att det ska vara godkänt? Finns det någon statistisk gräns för det?
Jag undrar, det är därför jag frågar
Absolut finns det åtminstone ett mål från varje match som Lehtinen får ta på sig men överlag så tycker jag inte att de siffrorna speglar hans insatser. Att stirra sig blind på räddningsprocent, utan att faktiskt ta in hur spelet/defensiven i övrigt sett ut, är ganska “ihåligt”. Det är bara att se till dagens match och hur han stundtals lämnas helt ensam att försvara. Jag vet inte hur många frilägen och öppna målchanser utespelarna sätter Lehtinen i men det är oroväckande många. Har Lehtinen imponerat och storspelat? Nej men han är knappast orsaken till att vi står på noll poäng. Med det sagt, dags för Dicken att entra målet på torsdag.
Är inte procent förlegat?
xG?
Dichow har ändå bevisat sig bäst när det gäller i två säsonger nu. Kvalet. Han gjorde även ett kanon VM. Vad är det som gör att Lehtinen ska vara vår förstemålvakt.? Qom faktiskt var sömst när det gällde. Enligt mig bör man satsa på Dichow. Är övertygad om att han kommer växa ju mer han får spela. Dessutom älskar karln Hv fansen. Han spelar med en stor portion hjärta också. Vilket inte ska underskattas.
Jag vet inte om jag vågar hoppas att Dichow ska göra ett bättre jobb. Som Jompi skriver en målvakt can only do so much. Det första som våran coachstab måste se till är att skotten inte får komma från de lägen som de gör. Liksom vi har haft 5 olika målvakter sen vi gick upp. Alla är inte värdelöst gods även om vi själva kan tycka det
Du gör hela din bedömning på en handfull matcher istället för att faktiskt se till säsongen i sin helhet. Ja Dicken var bättre än Lehtinen i kvalet men sett till grundserien, som ändå är en betydligt större bit av kakan, så var Lehtinen klasser bättre än Dicken. Därav ganska självklart varför man väljer att gå med Lehtinen som första gubbe. Dock så är det dags för Dicken att få chansen nu på torsdag men att ifrågasätta varför man har Lehtinen som första målvakt, och använda en ytterst liten del av en säsong som argument, är märkligt.
Tycker Lehtinen var bra idag förutom 3-1 målet. Men är övertygad det känns hopplöst för målvakterna med en sån hönsgård framför sig att det blir svårt hålla fokus uppe. Det blir en smitta genom hela laget. Tycker man ska fortsätta med han i målet.
Som sagt jag tror Dichow kommer växa med uppgiften. Ge honom chansen som förstemålvakt. Övertygad om att han kommer överraska många.
Dicken kommer att få sina chanser och jag tror alla här på forumet önskar att han spikar igen och växer ut till att bli ett monster. Det var dock inte det jag kommenterade på utan mer att du ifrågasatte varför man valt att börja med Lehtinen som vår första målvakt.