Det har varit snack om dig och Luleå, finns det någon substans i det?
– Ingen aning, säger Oscar Engsund.
Har du någon kommentar kring att det pratas om det?
– Nej, det är så hockeyvärlden är. Det ryktas hit och dit.
Det har varit snack om dig och Luleå, finns det någon substans i det?
– Ingen aning, säger Oscar Engsund.
Har du någon kommentar kring att det pratas om det?
– Nej, det är så hockeyvärlden är. Det ryktas hit och dit.
Lyckas Chris få Luleå att ta över hela kontraktet utan att det kostar oss någonting så Halleluja!
Galet nubben/ad kontrakt deluxe.
Fyra år och 240K i månaden är vansinne om det stämmer.
Som så mycket annat denna stjärnduo lyckades med.
Är Oscar med mot Malmö?
Har han snö över julhelgen?
Om nu Borgman kommer så är det väll kanske ersättaren till engsund???
Men Borgman ansluter väl i så fall inte förrän nästa säsong?
Som jag förstod det pratar man om anslutning redan denna säsongen.
Borgman står utan kontrakt.
Eller?
Det sägs ju det.
Fribourg kan säkert tänka sig att släppa honom i förtid och ta in någon ny import dessutom.
“[…] då hans kontrakt löper ut efter säsongen”, tolkade det som att han spelar säsongen ut men i mitt försvar så är jag riktigt bakfull idag.
OT boys, här snackar vi Engsund
Inte för att föregå något, men Engsund lär ju vara på väg bort. Frågan är om det är Abbott som inte tyckt att Engsund kommit upp i nivå eller om det är Engsund som bett om att få lämna. Jag tror nog att Abbott är den som petat här, annars hade nog inte Engsund spelat.
Är inne på samma spår. Tror Abbott inser vilket jäkla skitkontrakt det var så fort han såg det, precis som Nubbens övriga kontrakt
Tycker Oscar var bra mot LHC nu i senaste matchen. Kan han spela så varje match så är han ju en riktig tillgång. Men kontraktet verkar ju vara väldigt saftigt. Samt att han inte direkt har imponerat tidigare. Kanske är det bra att bryta då, men då hoppas jag verkligen att Borgman är på ingång.
Det blir ingen flytt tillbaka till Luleå.
Enligt uppgifter till Hockeynews har HV71 tagit beslutet att inte släppa backen.
– Jag vill inte kommentera något gällande runt Engsund, säger sportchefen Chris Abbott.
Rätt beslut enligt mig. Om man ska göra en försäljning av Engsund så ska de ske efter säsong.
Snabba vändningar👀
indeed.
Fan också, hade varit bra att bli av med ett dyrt kontrakt.
28 november är ju gamla nyheter.