Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

nej, det kom för någon minut sedan… FAIL
Det var en retweet. My bad.

Vem är den där tjommen hockeykarusellen som kommer med besked som är helt tvärt emot vad andra källor säger? :thinking::sweat_smile:

Bättre att behålla honom. Tror inte vi blir bättre av att göra oss av med honom. Skulle vi däremot hålla oss kvar så kan jag mycket väl tänka mig att HV bryter med honom till sommaren om Luleå fortfarande är intresserade.

Oj, vart? Kollar på X men ser ingenting.

Hn har haft rätt en gång om jag fattar det rätt, men håller en hög svansföring.

Han hade ju rätt i att det snackades i alla fall. Ingen rök utan eld-grej, typ.

2 gillningar

Senaste halvtimmen

jag misslyckades, det var en retweet. Det var flera dagar gammalt. Jag lurade mig själv.

1 gillning

Han släppte Strålman nyheten redan i Maj förra året att det var klart under Eurovision minns jag. Sen Kovacs. Så 2 grejer som minst har han haft rätt i.

3 gillningar

Nånting säger mig att detta är inte det sista vi har hört i det här ämnet iaf :sweat_smile: men för nu är det säkerligen avblåst.

4 gillningar

två gånger är bättre än en, som är bättre än noll. Jag följer dock inte denna snubbe. Han nyttjar gråtskrattande emojis, det gör bara troll och idioter :wink:

2 gillningar

Engsund vill väl rimligtvis inte kliva ner ~100k i månaden? SÅ kul är det inte att bo och spela i Luleå?

Helt rätt han stannar enligt mig.

2 gillningar

Lite roligt, ryktet går att Engsund lämnar, alla glada, sen stannar Engsund, alla glada :joy:

26 gillningar

Finns för få riktiga glädjeämnen så vi hugger hejvilt på allt som kan vara positivt. :joy:

4 gillningar

Folk hann väl ta sig en funderare på om det faktiskt hade varit bra att han lämnar.

1 gillning

Jag kan tänka mig att man väntar till efter jul innan man släpper Engsund, om man nu gör det.

En Win-Win situation, som man säger om man inte oxå kallas win. Då är det looser.

1 gillning

Räknade in Brandon Davidson och Jacob Peterson till Rögle också, så minns fyra. Ingen rök utan eld. Det kan ju TYP ha varit klart men att HV sa nej i sista stund.

Kan även vara så att han är klar för Lule till nästa säsong…

Jag känner mig ändå lite snuvad på konfekten. Visst, Engsund är ingen dålig SHL-back. Men hans kontrakt är alldeles för dåligt. Så tänk vad mycket pengar HV hade kunnat spara in på detta.

Lite som att man vunnit på Triss och i sin eufori även skrapar den där kontrollrutan. Det är min känsla just nu.

Nåväl. Det finns andra dyra kontrakt i truppen som är viktigare att lösa än Engsunds… Jooooobba Abbott!

12 gillningar