Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

tror de har men veckan HV har bakom sig. Går det bra tycker man allt är positivt. Går det dåligt (som de gjort de senaste 4 åren) så tycker man de flesta beskeden är negativa…

Håller helt med dig :+1:

1 gillning

Gubbgissar att HV inte var intresserade av att ta en del av lönen och att Luleå inte ville ta över kontraktet rakt av.
Om nu Engsund är sugen på Luleå så får väl suga på det över Jul och ta en del av kostnaden för att bryta kontraktet själv.

1 gillning

Nubbisen hade gått med på att betala typ 100k av lönen garanterat.

6 gillningar

Jag tänkte samma sak. Det har säkert funnits en förfrågan och kanske en vilja. Dylikt ett skambud eller bara för lågt tjänar inte HV på att släppa iväg.
Om det stämmer agerar Abbott professionellt.
Lule kan ta över kontraktet nästa säsong om det fortfarande är aktuellt. Då har dom tid att frigöra lite löneutrymme.
Det är inte många kontrakt som Hv sitter på som är förhandlingsbara. Lule får komma med ett nytt bud isf.

1 gillning

Bör man riva A från bröstet på Engsund efter detta?

Jag kan personligen tycka det.
Inget ont om Engsund, han gör säkert sitt bästa.
Men jag tror även att han gladeligen hade flyttat till Luleå och lämnat HV utan några större invändningar.

Ge A till fisken resten av säsongen kanske? Alternativt AP, junisarna i klubben talar ju väldigt gott om André som förebild och när det kommer till att tagga upp folk i omklädningsrummet om jag förstått det rätt.
Inte alls lika tungt som att bära ett C heller, så bör inte påverka AP på isen.

2 gillningar

Jag vet inte om man ska rycka det, men AP ska inte ha det.

2 gillningar

Varför skriver man “:white_check_mark: Klart” när det inte är klart?

Dålig karusell

1 gillning

Övermod. Vill ha trafik. Shitposter.

1 gillning

Var har du hört detta? Jag tycker det mest låter som att han gör motsatsen. Men det vore fantastiskt om det är som du säger. Det hoppas jag verkligen

1 gillning

Var väll inte mer konstigt Luleå ställde frågan, hv funderade seriöst och diskuterade med Engsund. Kanske fanns ett visst intresse men den ekonomiska dealen som Luleå erbjöd passade inte hv och då sa man nej.

Var inlägg om det förra säsongen här på forumet om jag inte minns fel som påstod det, men kan ha tokfel

AB lyfte själv Engsund, Teden, AP och Olle som de som försöker peppa o vara positiva när det går knackigt. Detta var när han var med i nedsläpp HV71 podden

3 gillningar

Se där, den har jag inte hört!
Klarar inte av att lyssna på poddar haha, men stämmer det så är det ju kanon!

Anton B har i en intervju i början av säsongen berättat att AP har väldigt bra hand med juniorerna som kommer upp och inkluderar dom.

Kommer inte ihåg ordagrant men ska se om jag hittar intervjun.

3 gillningar

Vi får väl se om sista ordet är sagt.

Uppdatering i Engsund ärendet.

Inte så konstigt? Någon annan som är sugen på att ta över Engsunds 220k kontrakt i 3 år till när han redan är 32+.

Alltså på riktigt hur tänkte Nubben

1 gillning

Alltså nubben och ad och deras kontrakt alltså… Nyberg också i samma veva.

Sju år på dessa två för nästan 400K i månaden plus sociala. Typ sju miljoner om året för denna backduo!

1 gillning

Enligt Hockeynews podden så vill HV71 ha pengar emellan.
Att Luleå tar över kontraktet alltså plus pengar.
Det har Luleå sagt nej till.

De pratar om Engsund från minut 35.

1 gillning