Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

En riktig win-win för bägge klubbarna, ni får er drömspelare och vi blir av med ett Nubben-dopat kontrakt!!

6 gillningar

Han är smart gode Engsund. Han ser vart de barkar för HV då han precis varit med om det. Åker han ut med HV bryts kontraktet och han kan kyssa sina 240 k goodbye för de kommer ingen betala för ett nytt kontrakt. Tar Luleå över det så har han förmodligen kvar sina slantar resten av kontraktet.

9 gillningar

Vi behöver inte ersätta Engsund. Vi har redan Fransson Sjöholm och Viggo att tillgå. Dessutom tycker jag inte Engsund varit så värst bra.

Engsund har egentligen alla egenskaper och ibland även klassen för att vara vad jag brukar kalla “tredje back”, i lagbyggen, alltså vara den defensiva jätten.

I HV har han inte riktigt levt upp till detta men lär nog passa bättre i luleå. Bara hoppas att vår andre potentiella defensiva jätte seppälä håller sig frisk nu då.

Jag tycker ändå att Engsund har varit ganska bra bitvis för oss. Han är den där nageln i ögat på andra lags offensiva spelare med sitt fysiska spel. Är stabil och man vet att han gör sitt jobb. Men absolut en spelare vi skulle kunna klara oss utan, för tyngd finns i Seppälä och i viss del Sjöholm. (Som jag tycker ska spela). Och framförallt, om Engsund inte trivs hos oss så ska han bort omedelbart.

2 gillningar

Det blir ju spännande att se imorn om Engsund är uttagen hos er?

Om han skulle vara klar här och nu
för Luleå skulle han knappast tas ut i laget och spela match.

1 gillning

Cirkus! Engsund valde HV71 och fick en ledande roll. Efter några månader så flyr han.
Något är galet i vår förening. Är ju inte så att Engsund helt plötsligt kommer på att oj vad jag saknar Luleå!

Nä det är kaos i HV71!

1 gillning

Jag har inte JP som norrbottning :joy: men vad säger Abbott?

Han verkar ju inte dementera något av rubriken att döma vilket kan tolkas som att något pågår bakom kulisserna :person_shrugging:

Han säger inga kommentarer om att han ska lämna och Engsund spelar mot Linköping

Okey

När Engsund skrev på tyckte jag initialt det var bra.

Men fyra år. Det var för mycket för en spelare som nyss varit kapten i laget som åkte ur. Nubben och AD hann ju dessutom låsa stora delar av truppen innan de försvann. Då snackar vi inte ett år framåt, utan tre, fyra år framåt. Engsund var en av dem.

När det sen kom fram att han tjänar en bra bit över 200 papp i månaden. Då kändes det helt tokigt. I synnerhet med tanke på hur Engsund presterat.

Han värvades som en toppback. I mina ögon är han en bra breddback. Och en bra breddback liksom en fjärdecenter ska inte tjäna över 200 papp i månaden.

Så jag tycker dagens nyhet känns rätt bra. Vi står inte och faller med Engsund. OCH, som jag och många andra skrivit, kan HV få till en bra deal får vi plötsligt möjlighet att lasta pengar på positioner som faktiskt måste stärkas. Och det omgående.

10 gillningar

Du har huvudet på spiken som vanligt.

3 gillningar

Om ryktet nu stämmer så såg iaf inte jag detta komma. Men logiskt då vi har en trupp som svämmar över numerärt men framförallt av rejält många som inte bidrar, och därför sannolikt inga mer pengar tillgängliga för värvningar utan den här typen av transaktioner.

Kanske är denna ev. flytt redan ekonomiskt uppäten(Ang/Laleggia). Därför krävs fler liknande transaktioner. Vi har ett gäng med tärande spelare som måste ersättas med närande. En-två backar och sex-sju forwards skulle vi kunna undvara för att ersätta med 1 + 3-4 nya. Kommer troligt inte ske i denna omfattning men vi måste åtminstone nå halvvägs för att segra i ett kval.

1 gillning

Nu drömmer jag lite. Men ‘bare with me’. Tänk om han släpps till Luleå på ett villkor ‘att han inte får ställas mot HV denna säsong’ och att HV mot all förmodan tar sig till slutspel, möter Luleå och att han inte får spela även där, samt att HV slår ut Luleå.
Jag hade skrattat ihjäl mig. Som sagt, det var en dröm. :joy::blush::fire:

2 gillningar

OM det här stämmer så kan det kanske vara en av anledningarna till att Luleå är heta på Engsund.
Givet att Nubben är inblandad.

1 gillning

kent fortsätter att placerar bajsmackor. Dvs binder upp kapitalt

Lockrop från nubben… Läskigt.

4 gillningar

Bra skrivet av sanny.

14 gillningar

Han är inte förste sportchef så han får köra på släktkortet. Well played, puppet master😉

Någon som vill dela?