Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Då pratar du nog mer om förhoppningar än verklighet.

1 gillning

Norrbotten är mycket trevligt vid den här årstiden med riktiga vintrar nu när snön har kommit :wink:

November/December är väll lite mörka och tråkiga!

Och vad skulle man göra om man inte hade närheten till fjällen och älvarna :partying_face: flugfiske och skoteråkning som är livet!

10 gillningar

aa men kanske lite för bortkopplad från jkpg alltså menar vädret staden kulturen supporter allt så

Står inget ni inte redan vet men lägger upp den ändå :slight_smile:

4 gillningar

Två plusgrader varvat med -5, slask, snöblandat regn, vägsalt, blåst från Vättern, mörker, ångest, varför skulle man välja bort det?

10 gillningar

Ja jag vet vad jag hade valt!
Men ibland känns det som somrarna är korta här :blush:

Men då vet man att man snart kan varva igång skotern

Kolla in lite kvalitetshockey ? Men jag hänger med, i Coop Norrbotten Arena så är det oftast väldans långsam och tråkig defensiv hockey, så till och med skoteråkning, att titta på älven med ett spö i handen som inte rör sig en millimeter på tre dygn eller se när färgen på fjällstugan torkar verkar helt plötsligt som rimliga alternativ.

3 gillningar

Tycker Coop Norrbotten Arena bjuder upp till en väldigt offensiv hockey i år varvat med en slarvig defensiv

Det är inte vad jag vill se!

Det bästa som finns är ju att vinna med 2-0 och tråka ut motståndet så dom sliter håret av sig :joy:

Skämt åsido den där tråkhockey stämpeln är nått som lever kvar sen Rönnqvist coachade med minimal budget

Tycker inte alls det är en stämpel som Luleå förtjänar idag

2 gillningar

Om ni tar Tikka på köpet och garanterar 10 min istid / match även nästa säsong så godkänner jag affären.

6 gillningar

Ne fy fan Tikka har man funderat mycket över hur den där affären blev till alltså

Helt oprövad i SHL på så många år och med den lönen från Finska ligan :grimacing:

Då kan du fortsätta fundera på Tedenbys ännu galnare kontrakt. Engsunds på fyra år med den lönen, Nybergs treårskontrakt för en tiondeback.

nubben, lindbom och ad är den magiska trion att tacka för dessa kontrakt. Alla är nu borta som tur är så är nog slutfunderat nu gällande galna kontrakt.

2 gillningar

Fast Engsund har väll en marknadsmässig lön kan jag tycka

Sen kunde ju ingen veta att han inte skulle hitta rätt hos er (än så länge)

Men av det han presterat i Luleå så har han ju marknadsmässig lön

1 gillning

Avundsjuk på eran snö.

Här blir de aldrig skoter snö tyvärr

2 gillningar

240K i månaden i fyra år för en 31 åring på väg ner i karriären känns för mycket och för länge. Tar Luleå över det så är det väl marknadsmässigt antar jag men jag tycker inte det är ett bra kontrakt, tvärtom. Förvånad om Luleå tycker det är marknadsmässigt och tar över kontraktet.

Färskaste prestationen var ju i IKO under förra säsongen och att den säsongen skulle resultera i detta kontrakt är väldigt bra jobbat av agenten och i vanlig ordning dåligt jobbat av nubben och ad.

Hoppas för alla parter att affären blir av.
Hur går snacket uppe i Lulelå gällande Engsund?

Men går det säga att han är påväg ner? En säsong i ett värdelöst Oskarshamn som trillade ur serien och sen en halv säsong hos er där laget gått knackigt i början.

31 år är ju inte för gammal och 35 när kontraktet går ut, finns ju backar i SHL vid 35 års ålder som skriver nytt kontrakt med den lönen.

1 gillning

Njae snacket är väll det som media sagt att Fröberg och Engman visat intresse men Abbott sagt nej

Men jag tror inte vi hört det sista här

Ni har ju för många spelare på kontrakt och måste göra er av med spelare då går det kanske inte välja exakt vilka som man vill bryta med hur som helst

Man får nog vara lite flexibel och se vilka möjligheter det finns, vilka spelare andra lag är intresserade av osv

Allt för att lätta på lönebudgeten. Är ju inte hållbart att ha en trupp som kostar så många miljoner mer än alla andras :person_shrugging:

2 gillningar

Att IKO var så värdelösa var ju delvis hans förtjänst och inte tvärtom. Är ju inte heller direkt så att det var Engsunds förtjänst vid vår push under december precis, tvärtom var han en av få som inte blev bättre. Så han har hållit en ganska jämn formkurva under drygt 1,5 säsong måste man nog säga.

Åldern kan ev vara OK men då behöver nog nivån vara typ Tömmernes, Erik Gustafsson, Joel Persson och liknande. Inte Engsund.

Hoppas som sagt att han hamnar i Luleå asap.

3 gillningar

Ja vi får se, men under hans tid i Luleå så var han på samma nivå som Gustavsson och lirade lika många minuter

Spännande att se om flytten blir av om hans spel lyfter eller om det förblir oförändrat!

vet att han var grymt uppskattad i omklädningsrummet också

Bulan lär väl få honom att lyckas bli en ny Christian Folin typ.

Vi brukar vara klubben som betalar spelarna högsta lönen de haft efter att de peakat spelmässigt.

1 gillning