Välkommen Oscar!
Ser fin ut i sina rätta färger
Lite konstigt att sitta o säga att man ”haft som mål att spela här på något sätt” när man för ett år sen krita på ett 6 års avtal med Oskarshamn ???
Tycker han ger ett gediget intryck ändå. Han är stabil och gillar att han vet sin roll som försvarsgeneral.
Kanske menade sen de åkte ur?
Eller så fanns det en klausul i hans sexårsavtal om att kunna signa med HÅVE!
Vem fan behöver Schweiz-klausul när man kan ha HÅVE-klausul, mer sånt!
Förmodligen har det varit ett mål under karriären att komma tillbaka till i HV men troligtvis fick den drömmen en ny huvudfigur när IKO tog steget upp. Det sågs trots allt inte som så jättetroligt för några år sen.
Nu när de ramlade ner igen så är väl HV drömlaget för Oscar i SHL helt enkelt.
Det kan la inte va ovanligt med såna, i alla fall ska det inte bli det framöver
Verkar vara en positiv och skön karaktär i Oscar! Nu hade jag inte så bra koll på honom men trodde han var lite tillbakadragen av sig men där hade jag nog fel
Skön prick.
Sen vad gäller att han säger att han haft som mål att komma tillbaka. Man har ju flera mål i livet. Alla är inte kompatibla. Det är inte ett snitslad bana.
Han kan mycket väl haft en tanke om att återkomma till HV. Men sedan gick IKO om HV. Då dök den möjligheten upp. Kom ihåg, man va direkt “oansvarig” om man inte placerade IKO högt inför 23/24 enligt Sanny. Många hade räknat in Frögren och Filanders gäng som ett potentiellt topp6, men minst topp10-gäng.
Nu är livet som sagt inte så förutsägbart och en gammal parallel dröm gick i lås. Kanske.
La ni märke till hur han darrade på underläppen när han pratade om uttåget med IKO?
Dock verkar han väldigt glad över att vara tillbaka!
Typ gladaste HV-intervjuven jag sett. Härlig energi
Ja man fick ett riktigt bra intryck av han. Känns som en kanonkille att ha i laget.
Hade unnat honom att få spela med LaLeggia
Hmmm! Väljer Oskarshamn före HV71 förra säsongen och skriver långt kontrakt.
Åker ur och skriver på för oss.
I HVTV säger han att det alltid funnits att en dag komma tillbaka. Allt för att göra sig populär.
Men jag är glad att han är hos oss.
Well han kanske ville till HV med med det totala kaos som varit här förstår jag om han inte ville.
Läs vad jag skrev så kanske du får en annan bild.
Fin intervju, bra energi och nära till skratt
Varmt välkommen till världens finaste förening.
Verkar vara en trevlig kille! Ser fram emot att se honom representera våra färger i höst.