Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Är han ”A” material?

Beror om Strålman spelar eller inte. Om Strålman förlänger så är han garanterad minst A och jag skulle gissa att HV kommer fortsätta med traditionen att ha två A:n varav ett går till en import.

Att ingen har skrivit i Oscars tråd sen i maj är ändå lite förvånande så jag gör det nu :stuck_out_tongue_winking_eye:. Nog lite skönt för honom att slippa vara lagkapten efter hela jobbiga förra säsongen som lagkapten i ett uselt Oskarshamn. Tror han kommer passa svinbra i Blomqvists spel.

2 gillningar

Han behöver en lugn säsong och bara spela sitt spel. Sen kan han växa som han gjorde i Lule

1 gillning

Kanske vår bästa spelare totalt sett första 3 matcherna?
Var på plats i Scandinavium idag och Frölundasupportrarna retade sig rätt hårt på honom :smile:

5 gillningar

Jag gillar att samtidig som motståndarna irriterar sig på honom så åker han om kring med ett leende som ständigt växlar mellan glatt och retfullt.

6 gillningar

hattrick idag för tre år sen… TV4 Hockey on Instagram: "Idag för tre år sedan firade Oscar Engsund hattrick med denna målgest 🎩"
kan man få önska ett nytt?

17 gillningar

Haha det var den bästa målgest jag sett :smile:

4 gillningar

Sjukaste jag sett faktiskt!

1 gillning

Haha! Ledin-klass!

1 gillning

Här är en spelare som smugit under radarn vad gäller kritik. -7 hittills vilket är näst sämst bland backarna efter haveriet Day. Det är ganska uppenbart att Engsund inte är den ledande defensiva back som han var i Luleå.

Karlkvist och Lodin fiskades upp av bra klubbar och blommar ut ordentligt. Bottenlagen HV och Modo värvade Engsund och Jasek och fick två spelare som är riktigt dåliga.

Kul med hockey.

1 gillning

Frågan är vad HV, och de själva gjort för prestationen utifrån var de hamnat. Tror de spelar stor roll också.

Alltså detta köper jag inte riktigt. Om Engsund inte preseterar i ett kollektiv som är så dåligt skött som HV men att Lodin gör det i Färjestad eller för den delen Karlkvist gör det i ett topplag som örebro. Det säger ingenting om hur bra spelaren är egentligen utan att man lufter varandra som ett kollektiv.

Nästan alla spelare blir sämre när de kommer till HV. Kan inte säga någon som kommit från ett annat SHL lag och lyft sig de senaste åren. I dag är det något man får vänja sig med om man joinar ett bottenlag i SHL för det är riktigt tufft mentalt.

Är säker på att varken Karlkvist eller Lodin hade burit HV detta året heller. HV har problem med att få ihop moralen och spelet.

4 gillningar

Stämmer ju inte, Lulä var intresserade:

Saknar den där riktigt äkta glöden. Han är här, men inte fullt ut är min känsla. Kan bättre och vi behöver en Engsund som spelar på personbästa.

3 gillningar

Jag känner det också, det är lite av en anhalt. Jag kan inte släppa att han sa han saknade Lule

1 gillning

Exakt. Inte okej att uttala sig så utifrån hans roll och i den sits han och hans lag nu befinner sig. Tycker det är oproffsigt. Alltid gillat Engsund grovt, men han har sjunkit i mina ögon. Tyvärr!

3 gillningar

Topplag har råd att värva en spelare från ett lag som åkt ur. Ett bottenlag, eller som i HV:s fall ett kvallag som värvar en spelare från laget som åkte ur. Ja, de säger sig ju självt att vi inte nödvändigtvis blir bättre av det.

Sen kanske vi ska sluta surra om hur bra Engsund och Brännström var i Luleå? För det kan ju faktiskt ha varit Luleå som gjorde dem bra och inte tvärtom.

4 gillningar

Grejen med Engsund är att jag knappt märker att han spelar. Har massor av istid men jag märker honom aldrig på plan. Otroligt anonym.

Vilket kan ses som djävligt bra.

8 gillningar