Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Det var hockeykarusellen som avslöjade Kovacs till oss. Kontot har haft rätt tidigare, men även haft fel nån gång också.

Han har väl dessutom floppat hos er eller, så det är kanske är bra att ni blir av med honom?

1 gillning

Engsund i en intervju för 1 månad sen:

– Jag hade mina bästa år i Luleå och trivdes väldigt bra. Det var avståndet som avgjorde, men kärleken till Luleå kommer aldrig att försvinna. Jag älskar Luleå på det sättet och det är tungt att inte kunna spela där, säger Ensund till tidningen.

Låter väl inte jätte troligt att han flyttar tillbaka eller? Tror dock det enbart är familjeskäl som håller han borta.

Källa:

1 gillning

Låter som att han är sugen på att flytta tillbaka tycker jag.

2 gillningar

Sorry för O.T men var inne på något Luleå forum för att snoka…
Snacka om totalt dött.
Vi har mera inlägg en regnig tisdag i november en Luleås forum har överhuvudtaget typ…
Världens bästa forum detta :brown_heart:

16 gillningar

Håller med därför jag hänger här istället, :joy:

22 gillningar

Här kommer från våran lokala tidning i dag

Den i Luleå så omtyckte backen har fått en tuff start i HV71, som ligger näst sist tabellen 22 omgångar in på säsongen.

Nu uppges sportchefen Chris Abbott leta efter en toppcenter.

Under torsdagen nåddes vi av uppgifter om att Luleå Hockey har hört sig för angående Oscar Engsund, som de budade på när det stod klart att han inte skulle bli kvar i Oskarshamn.

Jag fick ett fint erbjudande från Luleå Hockey, hade ett bra snack med Henrik Stridh, och de var dem och HV71 det stod mellan. Det tog verkligen emot att tacka nej till dem. Fast jag känner Anton Blomqvist, som sålde in sin idé på ett bra sätt, och ser fram emot att komma tillbaka till HV71, sa Oscar Engsund – som gjorde sex och en halv säsong i Luleå Hockey – efter att ha blivit presenterad av HV71.

Budgeten som Luleå Hockeys sportchefer beviljades inför den här säsongen är redan förbrukad, men styrelsen är som vi tidigare har rapporterat om beredd att utöka den ifall Thomas Fröberg och Ulf Engman hittar en spelare som de bedömer gör laget bättre och är värd att satsa på.

Huruvida HV71 är villiga att släppa den 31-årige backen är oklart, och Oscar Engsund har inte gått att nå för en kommentar.

Han uppges ha en månadslön på 240 000 kronor.

3 gillningar

Nu har jag fått det bekräftat att Engsund flyttar till Luleå.

2 gillningar

Andreas Borgman ersätter kanske? gått tungt i NL, Långskott jag vet…

6 gillningar

Är inte Engsund våran bästa defensiva back? Klart han måste ersättas omgående! ska Fransson eller Nyberg fylla hans skor?

1 gillning

Bra han lämnar om han inte vill vara här. Känner inte han gått in för det det där lilla extra. Och sen den där intervjun har skavt enormt. Oprofessionellt.

5 gillningar

Vi har sjöholm och seppäla som kan fylla hans tomrum. Han har inte vart bra i hv

2 gillningar

Vad är det för intervju jag har missat?

Supernöjd om Luleå tar över detta vansinneskontrakt.

Behövs ingen kompensation.

Vi har grymma backar på väg upp och ska inte ha långa dyra kontrakt på icke spetsbackar som står i vägen.

Nyberg och Engsund bra om vi blir av med.

Bra jobbat Abbott!

3 gillningar

Har någon sagt det till dig?

Bjöd hem gamla lagkamraterna på fika: ”Göder upp dem”

Koll Mogges inlägg för en timme sen, diskuterades här även när artikeln kom

1 gillning

Aha ja det kände jag till

Man undrar vad som gick snett här. Jag får samma känsla som med många andra som kommit hit, som varit lite för trötta och nöjda.

Nu går jag mest på vad jag sett under matcherna, kanske inte alls stämmer, men en känsla.

Min åsikt: Vi tar en risk som släpper Engsund nu, han har inte varit en succe men bidrar absolut i försvarsspelet och med grit.

Om någon vill ta över år 2,3 och 4 av kontraktet så är det jättebra. Engsund är ingen att bygga på långsiktigt och särskilt inte med den lönen. Men med Seppälä som ett oskrivet kort är det absolut en risk på kort sikt att släppa Engsund

1 gillning

Bra. Vi behöver göra plats för Landén och Annborn framöver.