Tråden om #33 Måns Lindbäck

En stor fördel är att man blir av med Boedker som jag tycker gör det bra i spelet utan puck, men han är ju i HV för att producera, vilket han gör i paritet med Lindbäck. Det skulle ju förmodligen frigöra enormt mycekt löneutrymme.

Tydligen många lag som drar i Lindbäck enligt höken. Hoppas HV kan behålla honom utan det ska bli värsta bud kriget.

Jag hoppas man inte blir för desperat här och slänger upp ett 150k/månad kontrakt. Lindbäck har kvaliteer, men hans spelartyp finns det ganska många av. Jag gillar Lindbäck men 26 årig power forward med 6p på 20 matcher. Så frågan är ifall uppsidan finns här. Jag ser Fisker-Möllgaard som ersättare här till en billigare penning.

Till nästa säsong ser jag hellre att man allokerar budget på två toppcentrar som inte är Nättinen och Miele.

Håller absolut med magnus b Hv måste stärka sin centrallinje till nästa år helst redan nu.

Tänk när Hv hade Davidsson/Hrdina som första andra centrar eller Davidsson/Sahlstedt vilken skillnad om man jämför mot idag jisses.

Hrdina måste va svensk ligahockeys bäst betalda andra center någonsin, rykten sa ju att han hade 400 000 i månaden.

Eller bara när Hv hade Beech, Davidsson, Hrdina, Falk. Vilken jäkla center sida! Nu är de ju helt omvänt.

Sorry för OT.

Känner jag Hult någorlunda rätt så tror jag Lindbäck redan nu har sexsiffrigt i lön per månad.

Tror han blir kvar om vi lyckas med bedriften att hålla oss kvar i SHL då han verkar trivas och vi troligen kan matcha alla bud.

En riktigt bra center emellan så kan han och Herman landa in som tredjekedja, annars troligen i en fjärdekedja.

Mellan 50-80k enligt expressens lista.

Lindbäck blir kvar två år till! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

3 gillningar

“Skulle jag kunna få coacha Måns Lindbäck skulle han va en av dom bästa powerforwardsen i hela SHL”

Wikegård i pausen mellan period 2 och 3. Hoppas Lindbom kan plocka fram det med för Måns såg ut ett skenade tåg när han far in i anfallszon och fläska in ett i mål och en i stolpen.

4 gillningar

Lindbäck gjorde en riktigt bra match igår! Hoppas han lyckas locka fram den sidan mer för denna Måns är den jag hoppades på att han skulle blomma ut till :grinning:

1 gillning

Måns är den mest underskattade spelaren vi har för stunden. Han har levererat bra varje match tycker jag, inte hans fel att han spelas helt åt skogen. Lindbäck är en kille HV ska hålla hårt i, långt kvar på karriären och med rätt träning så tror jag han garanterat kan vara med och toppa SHL.

1 gillning

Håller med, alltid gillat Måns.

Han var den första värvningen efter degraderingen där man fick en spelare som visade hjärta för klubbmärket.

Hoppas definitivt att Måns stannar och han fortsätter med sitt fina arbete.

1 gillning

Levererade riktigt fint i HA också, synd att man inte kom upp i tempo förra året så han kunde fortsätta utvecklas. Hoppas verkligen att Lindbom satsar tid på honom!

Fortsätter han så här så tror jag vi kan få fin utdelning i vår och nästa säsong

1 gillning

Måns lön ligger på runt 70 i månaden skulle jag tro, knappast några 150. Expressen spekulerade i att han hade mellan 30-50.000 förra säsongen, den lär nog inte vara mycket högre detta året.
Foppa ligger nog mellan 110-150 nånstans.

(Deras spekulation är enda underlaget jag kan hitta till detta påstående)

1 gillning

Mina uppgifter är att Måns inte ligger under 100K i lön, inkl extra pensionsonsättningar.

Som alltid svårt att jämföra pga Sign On, pension och annat.

30-50K…

Inte riktigt den utveckling man hade hoppats. Jag gillar Måns, men det är för många “Måns” i laget.

3 gillningar

Ja, men samtidigt bör man tänka på att individuell spelarstatistik ofta säkert dras ned rätt mycket av den femma de spelar med.

En spelare som stoppas in i förstalinan hade säkert haft mycket bättre statistik med Shore och Petersson än om samma gubbe hade spelat med kedjekamrater av typen Stakke, Tikka etc.

Håller definitivt med om att det är för många av den spelartypen.

2 gillningar

image