Tråden om #33 Niklas Hansson

Nja, mot Dif var han ju skyldig till deras mål då han först slog en dålig pass som Thörna inte kunde hantera då han blev pressad och pucken letade sig in i mitten där dif slog passning till ridderwall som då enkelt slitit sig ifrån Hansson och rakade in pucken. 2 dåliga ingrpandenoch PANG mål i röven…

Nej det är inte klockrent än. Men det är väldigt hårt att säga nja till att han har spelat bättre för att han gjorde ett misstag, ett väldigt kostsamt sådant, men misstag kommer alla fortsätta göra vilken spelare det än är. Han har dock slutat göra lika många som tidigare tycker jag och hans del i det offensiva tycker jag har blivit mycket bättre.

Tycker Hansson är 7e back idag och om Brännström fortsätter såhär tror jag inte Hansson kommer vara ombytt när Reese är tillbaka. Inte pga att han skulle vara dålig men alla andra är i dagsläget bättre!

Nej det håller jag med om. Men det är just nu en riktigt bra sjunde back att ha.

Riktigt dålig i går igen. Det känns som att Hanssons problem är att när han inte levererar offensivt fyller han ingen som helst funktion då han är väldigt svag defensivt. Tycker det är dags (trots Piluts skada) att låta Hansson fokusera helt på träning och därför sätta honom på läktaren. För inte kan det väl vara så att vi måste spela honom i form till Nordamerika nästa säsong?