Tråden om #33 Niklas Hansson

Tror man alltid säger att de kommer ta längre tid än det egentligen tar för att inte lova ngt man inte kan hålla bla.

Sen tycker jag Hv kanske borde byta fystränare, de har varit länge i HV och där kanske man borde testa något nytt.

Ursäkta om jag missat det, men var har det stått Januari?
Min google-fu klarade inte av detta problem.

Några veckor sas det i november, sen skulle det utvärderas, januari tror jag inte ens nämnts. Själv är jag positivt överaskad att han redan är spelklar, han behövs verkligen.

Jag tror det stod i JP m/analog. Men det kan vara en missuppfattning från min sida också.

EDIT: kom på nu att det sades borta till jul eller liknande vilket jag då tolkade som åter i januari. Blandade nog ihop det med Brithén som väl skulle va borta till januari. :blush:

Lätt hänt med alla dessa skador! :sunglasses:

bloggar.expressen.se/sannylindst … nykomling/

Håller med, Hansson är verkligen årets värvning!

-8 i ± nu vilket är klart sämst av alla backar i hv. Utskällda obyrne har -2 t.ex. tyvärr har hansson inte varit alls bra efter sin skada vilket också troligen kostar honom titeln som årets rookie.

Han har gått bort sig några gånger och slarvat en del i defensiven. Hoppas han kan slipa bort det och hitta till den höga nivån han hade under hösten.

Vad har hänt med Hansson? Han verkar ha tappat precis allt. Ser loj och uttråkad ut, går på halvfart hela tiden och slarvar. Är det nån som ska nöta bänk så är det Hansson just nu för vi har andra backar i J20 som skulle spela på betydligt högre nivå. Nåt måste göras för att få honom att tända till igen.

Tja, han kanske inte är en superhjälte utan en vanlig människa som skadat axeln, och kanske fortfarande inte har återhämtat sig tillräckligt psykiskt för att våga gå för fullt?

Hansson klar för Dallas!

Säger så här:
Vad ska du där och göra göra, vad ska du där och göra?

Antar att han blir utlånad till HV71 men diggar inte den typen av utlåningar.
Se på Fiala som fick storhetsvansinne när han kom tillbaka till Hv på utlåning.

Fast Fiala var ju i en klass för sig, med lite storhetsvansinne nästan.

Tror Dallas var tvungen att signa honom för att inte förlora rättigheterna, men är osäker.

Allt tyder på att Hansson blir i HV under nästa säsong!

Hoppas han kommer upp i samma form som i början nästa säsong.

Känns riktigt skönt tycker jag.

Bra utvecklingspotential där.

Alltså, vad har hänt med Niklas Hansson?

Från en av seriens absolut bästa backar förra hösten till sjundeback idag med bara tio minuters istid.
Hanssons styrkor sitter ju inte direkt i defensiven så därför börjar man ju undra hur allt står till när han inte levererar framåt.

Innan skadan ifjol hade han 14 poäng på 17 matcher. Sedan dess har han producerat ynka 9 poäng på 43 matcher.

Vad är det som stör? Skadan, förväntningar, tankar på NHL?
Oavsett vad, så kan ingen vara nöjd med den här utvecklingen. Skulle därför inte bli förvånad om Dallas/Texas väljer att plocka över honom om saker och ting inte har blivit bättre innan jul.

Nej han känns väldigt blek just nu tyvärr. Som du säger lejacques så känns risken stor att han blir plockad till AHL om han inte steppar upp snart.

Han har väl drabbats av “sophomore-slump”. Att följa upp en bra förstasäsong kan vara svårt, vilket vi sett flera exempel på tidigare.

Det børjar se bættre ut.

Har han æntligen børjat hitta rætt igen?

Tycker faktiskt Hansson har stoppat up ganska bra nu. I de senaste matcherna har han haft vissa riktigt fina spel.