Tråden om #35 Olof Glifford

Tänkte nästan det. :rofl:

2 gillningar

Även om ja inte tycker Olof gjort någon riktig tabbe senaste tiden så känns trenden lite oroväckande sen den hållna nollan mot Rögle. Först 2 insläppta mot Frölunda, följt av 3 mot Luleå och nu alltså 4 mot Linköping. Tycker nog att man bör låta grabben vila nån match innan han får gå på det igen, speciellt då vi möter ett livsfarligt Skellefteå i nästa omgång då trenden mycket väl kan fortsättas och man släpper 5 puckar förbi sig. Men med det sagt, grabben verkar ju sakna nerver och trodde verkligen han skulle bli betydligt mer påverkad av allt runt omkring och av stundens allvar än va ha verkar ha blivit.

Måtte vi få behålla honom bra många säsonger framåt

1 gillning

Håller med om att han inte gjort några tabbar men han gör inte heller något extra de senaste matcherna och flera mål är absolut inte otagbara.

Nja tycker nog i alla fall känslan är att det många gånger varit sämre försvarsarbete i övrigt som varit orsaken. Där de låtit han bli skymd eller svåra frilägen. Sen upplever jag att han har en spelstil där han inte behöver bjuda på spektakulära räddningar.

1 gillning

Fast hade Dichow eller Alnefeldt släppt LHC:s andra, tredje och fjärde mål igår hade de fått betydligt mer kritik än Glifford får.

2 gillningar

Ja det kan väl också vara rimligt med tanke på att vi har med en junior att göra.

1 gillning

Både och tycker jag.

Är han förstemålvakt ska han bedömas som det.

Sen är det klart att man inte kan ha samma förväntningar på en junior som på en 200 000kr-målvakt.

Det jag menar är att Gliffords misstag ska ju inte bedömas annorlunda för att han är junior i diskussionen om vem som ska stå.

2 gillningar

Ah jag upplevde inte dem som misstag riktigt, inte i relation till hur mycket annat han tagit och att han bör få ha några matcher med lite sämre insats först. Det är ju trots allt en seger där han är tongivande, menar jag.

3-2 tycker jag är ett klart misstag. De andra två är väl snarare lite sämre ingripanden än rena misstag.

Men jag menar inte att han ska bönkas på grund av det, eller att någon av de andra varit bättre.

Däremot hoppas jag att de redan har gjort klart när Alnefeldt ska stå igen, så att det inte blir en petning när det väl sker. Som att man inför Luleåmatchen gör klart att Glifford står mot Luleå och LHC, och sen står Alnefeldt mot SAIK oavsett utgång i de två andra matcherna.

1 gillning

Hoppas han vilar imorgon och laddar inför Malmö. Skulle se det som normal rotation. Bra att ge målisarna tid för återhämtning fysiskt och tid att kartlägga motståndare.

Olof har bra % och vi vinner med honom i målet, låt detta spela ut. Att ha en målvakt man vinner med är mer värt än någon som kanske skulle tagit 2-3 av målen igår.

1 gillning

Han kan inte spela resten av matcherna.

När ska man lufta Alnefeldt?

Alltså det är sjukt konstiga resonemang på det här forumet. För att vinna krävs det att man släpper in mindre mål än motståndarna och således är det alltid bra att inte släppa in mål.

Eller menar du att HV gör fler mål per automatik när Glifford står? I så fall är det logiskt men jag tror inte att det fungerar så.

Och det är ingenting emot hur det har sätt ut de matcher Alnefelt och Dichow har fått genomlida och de två har inte varit vatten värda.

Glifford har gjort ett jättebra jobb men den största skillnaden är att hela laget ryckt upp sig rejält efter de riktiga käftsmällarna.

Du får gärna utveckla gällande ”det är så sjukt konstiga resonemang på forumet”.

Du är ganska nyreggad så bara att vänja dig vid andra åsikter och perspektiv på saker som inte speglar din bild. Ordet här är fritt såvida man följer reglerna.

1 gillning

Det jag menar är att man älskar att gå på känsla istället för fakta vilket man ser både i den här tråden och i OSL-tråden. Men det är egentligen ganska enkelt, så länge HV vinner så ser man mellan fingrarna på mycket. Det hade varit annat ljud här om förlusterna hade fortsatt rada upp sig.

Vad har att jag är nyreggad för betydelse? Det enda jag har skrivit är bara att folk har konstiga resonemang vilket är min åsikt. Får jag inte ha den?

Skrev jag att du inte fick ha din åsikt? Läs i så fall igen. Skrev ju precis tvärtom. Däremot, om man vräker ur sig saker som att det är massa sjuka kommentarer här, så får man nog vara beredd på att förklara sig - precis så som du gjorde.

Om jag nu tolkar dig rätt här då så tycker du att det skrivs massa konstiga resonemang här eftersom de underbyggs av känslor istället för statistik. Vad bygger denna åsikt du yttrade på då är frågan? Statistik eller känsla? Äpplet kanske inte faller så långt från trädet i alla fall.

2 gillningar

Jag uppfattar ditt andra stycke i ditt första svar som att eftersom jag är ny ska jag vara tyst och inte säga något när jag är av annan åsikt. Det kanske inte var meningen men i så fall förstår jag inte riktigt vad du ville med det stycket, mer än förklara något som är självklart. Oklart varför det behövdes i så fall.

Jag har inte skrivit att det skrivs MASSA konstiga resonemang här. Det jag främst syftar på är det jag svarar på. För mig är det sjukt konstigt att säga att jag vill ha en målvakt som vinner istället för än som släpper in färre antal mål. Inte för att det i sig är fel men det fungerar inte så. Ju färre mål man släpper in ju större chans har man att vinna.

Det andra jag syftar på är i OSL-tråden där man tycker att han ska gå andra som får mycket mer uträttat på isen för att han kämpar och skapar chanser. Att det inte resulterar i några mål eller poäng verkar inte ha någon betydelse för dessa personer.

Vad har du själv för åsikt kring detta? Du verkar ju ta illa upp av mina resonemang eftersom det enda du bidragit med är att hoppa på mina inlägg.

Lugn.

Vi förstår vad du menar. Men nu är forumet sådant att både känslor och stats får plats.

:sweat_smile:

1 gillning

Glifford har varit bra. Lugn, stabil, förtroendeingivande. Ortio stod på huvudet för 2 år sedan.