För att återkoppla till ämnet, undra hur många matcher Nubben såg Brattström spela förra säsongen.
Nubben kollar inte matcher, det kan störa hans magkänsla.
Jag undrar vilket lag han kommer gå till, inte hört några rykten alls
Jag, som hållit på HV i alla år, tycker Brattström är en av de sämsta målvaktsvärvningar man gjort. Någonsin. Nämnts några andra floppar tidigare i tråden. Men Bratten är absolut där och slåss om förstaplatsen.
Nubben lyckas alltså inte ens värva en andramålvakt. Starka papper.
Hoppas Brynäs.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #21 Mattias Tedenby
Jag tycker heller inte att Brattström var en bra värvning. Men egentligen är det kanske inte helt rättvist att såga honom helt efter tre spelade matcher. Vi vet ju alla hur spelet såg ut under TM. Inte ens Ortio var bra under TM.
Sen såg jag Brattströms matcher i Björklöven och det försvarsspel Löven visade upp då var fruktansvärt uselt, så han har inte haft det helt lätt de få matcher han spelat tävlingsmatcher, måste man ändå säga. B t w…Björklöven börjar, minst sagt, krackelera totalt.
Hoppas man hittar en snar lösning för Brattström. Det här blev inte bra för någon.
Det är synd att han inte lyckades, man hoppas ju ändå att samtliga spelare som kommer hit ska bli lyckade.
Hans mentala bit var väl i botten efter äventyret på andra sidan pölen och sen knackigt i Hv direkt gjorde väl det inte bättre. Tror han behöver gå till en sämre liga och få spela mycket, bygga upp sitt självförtroende igen.
Det är väl bara att säga tack för din tid i Hv och lycka till med nästa uppdrag ![]()
Tycker han var svajig under försäsongen också. Och där stod han merparten av matvherna.
Apropå andra målvaktsfloppar. Brian Boucher som många andra anser vara en av de sämsta målvakterna i HV:s historia stod fem matcher. I ett jättedåligt HV.
Min poäng. Vi kan bara gå på de matcher spelarna ifråga stått. Och där menar jag som sagt att jag sällan sett något sämre än Brattström.
Boucher kanske kan slå honom i bottenprestation utifrån talang?
Boucher är kanske den bästa målvakten som spelat i HV71 i förhållande till meriter i modern tid. Minns inget från lockoutmatcherna så kan inte jämföra med Brattström. Hans fallhöjd var onekligen högre i alla fall.
Jag kan inte minnas att jag sett någon lika konsekvent genomusel som Brattström.
Skulle inte förvåna mig ett dugg nu om Brattström försvinner iväg och “gör en Filip Larsson”.
Filip Larsson var dock bra i HV när vi spelade i allsvenskan. Till skillnad från Brattström gav han Gunnar en kamp om förstaspaden. Följde upp den säsongen med en bra i Kristianstad. Brattström har en hel del att bevisa.
Delvis, men inte helt sant. När det gällde som mest så var Filip Larsson inget att förlita sig på, därav Åhmans intåg som säkrade avancemanget.
Hade Filip stått hade vi fortfarande varit i HA!
Men därmed, Filip har fått en jäkla fin utveckling.
Någon som vet vad som händer med Brattström. Blir han kvar eller
Tror inte det. Hv kommunicerade väl ut att dom försöker hitta en lösning för Brattström.
Men det går väl segt att bli av med honom som allt annat också
Nån som har koll på om Victor är Påväg till nån klubb?
Man får ge Brattström en jävligt stor eloge att han håller humöret uppe som han gör. Nu är inte jag på träningar så vet inte hur han krigar på dessa men hans glädje vid segern igår var enorm.
Synd att det blev som det blev men samtidigt så har han inte gjort det särskilt bra när han väl spelat så Dichow känns betydligt bättre. Dessutom någon man kan satsa långsiktigt på.
Tråkigt att det ska behöva ta så långt tid att hitta en klubb. Inte bra för någon. Måste vara väldigt ovanligt med tre målvakter på träningarna.
Han är väl tyvärr så dålig att han inte kan fortsätta som målvakt på heltid. Karriären som målvakt borde vara över nu när han inte ens håller i hockeyallsvenskan.
Kanske kan ge honom lite istid i Dalen för att se om han klarar div 1?