Tråden om #35 Victor Brattström

image

Såja.

Då är det väl bra att vi värvar honom som just backup då…

1 gillning

Gissar på att man fick Brattström billigt, OK andra målvakt istället för att låta en av våra juniorer stå och vakta dörren hela säsongen

1 gillning

Känns som en bra back-up.
Svårt att bedöma AHL-stats, jämförbara med Olkinoura i år. Känns stabilare än Erliden.

Verkar även vara en bra kille

3 gillningar

Aja. Utgår från att Ortio står 50 omgångar. Typ. Så det blir väl bra.

Kan inte låta bli att störa mig på att vi håller på att bli ett nytt Timrå. Både sett till trupp och resultat.

Nubben rekryterades för hans rutin och kontaktnät. Men vad det verkar är det Timrås gamla rosters det första man kollar i när man inte lyckats lösa något annat.

5 gillningar

Skönt med ett ettårskontrakt. Blir inte förvånad om vi skriver två år med Erliden och lånar ut honom ett år, som Rögle gjorde med Hellnemo. Svårigheten är väl att platserna börjar ta slut i HA.

3 gillningar

Eftersom det är första gången på många år vi går in med en uttalat förstamålvakt så är det väl en fullt rimlig värvning. Hade han varit tänkt som förstamålvakt hade jag varit mer fundersam eller rättare sagt högst tveksam, även om han gjort några ganska bra säsonger i Timrå. Men nu är det som sagt var inte tanken. Tippar på kanske 6-10 matcher.

Fun fact: när han spelade i Finland häromåret så hade han bättre GAA än Linus Söderström hade samma år i samma liga…

1 gillning

Brattström andremålis. Blir nog bra.

1 gillning

Håller delvis med dig där, men tycker Brattström är en mycket säkrare lösning än att ta in en junior som inte är redo, och LaLeggia blev ju väldigt bra i slutändan. Montén är jag lite mer tveksam till men han har inte tränat HV i någon match än så jag fastslår inget.

Blir nog bra ändå, Ortio är ju uttalad 1:a och schemat i höst är ju två matcher i veckan så han kommer nog ändå stå nästan allt :blush:

Sen är det ju en typisk Nubbenvärvning. Spelat i Timrå tidigare och inga direkt imponerande stats. Here we go again.

Tror det bästa för Erliden är att få vara etta i J20 en hel säsong och vara med A-laget på träning och som backup i nån enstaka match vid skada/sjukdom.

2 gillningar

Säger inte emot. Står Ortio minst 40-45 matcher så spelar det ju mindre roll vem som står bakom. Men som du säger, det kan ju vara bra att vi har någon med viss form av rutin.

Och vem vet. Brattström kanske blir ett riktigt utropstecken och konkurrerar ut Ortio? Chansen finns ju, även om jag tror att den är väldigt liten.

Så. Jag är inte kritisk mot Brattström. Jag är kritisk till att Nubben vänder sig mot Timrå så fort han inte klarar av att vaska fram något annat.

Montén, LaLeggia, Challe, Westerlund och nu Brattström. Sen har vi ju Strålman på ingång också…

Det behöver inte alltid vara fel. Som i LaLeggias fall. Men det jag är säker på är att man inte ska efterapa Timrå och vad de gjort åren före 22/23. I alla fall inte om man vill bli ett topplag. Vilket HV påstår sig vilja bli.

1 gillning

Ja, bra att han får börja i J20. Ingen press. Chansen kommer nog ändå dyka upp under säsong. Och vem vet. Han kanske gör en Hugo Alnefelt och slår sig in i A-laget från ingenstans.

Visst, jag förstår vad du menar. Jag tror inte Brattström konkurrerar ut Ortio men det är ju knappast någon nödvändighet så att säga. Challe var ju en stor chansning, men föll ju väl ut. Westerlund förstår jag dock inte överhuvudtaget varför man värvade faktiskt.

1 gillning

Nummer 35 ska Brattström bära

Andreas Andersson! Stora skor att fylla.

Klassiskt nummer för andramålisar. Gillart!

1 gillning

Ja, det börjar se märkligt ut.
Men det här året är dags att bekänna färg för Kent, inga ursäkter.

Man kan ju bara hoppas att han vet vad han gör, att han vet vad som krävs för att skapa en slagkraftig trupp.

Annars får nog Kenta följa med Timrå bussen hem efter en hemmamatch här!

Peter Åslin förknippar jag med #35.

1 gillning

Också klassisk andramålis. I slutspelet 95😄

4 gillningar