Tråden om #35 Victor Brattström

Sovit på saken.

Från närstående Timråsupportrar kommer väl inte de finaste rapporterna om Brattström. Och jag står fast vid kritiken om att plocka in gamla Timråspelare. Men som enskild värvning, och sett till roll tror jag det här blir bra.

Jag väljer glädjen i fallet Brattström.

1 gillning

Ok backup Inter mer. Kommer stå Max 10 matcher

Kan nog bli petad av Erliden under säsongen.
AHL har bra målvakter men om man ser till statistiken så är det inte konstigt att han behövt spela några matcher i echl.

Man hade ju aldrig plockat över honom om man inte såg talang i honom. Nu har vi en målvaktstränare som har utvecklat målisar. Jag tror det kan bli en lyckad värvning.

8 gillningar

Tycker man kan vara nöjd med detta målvaktspar. Kan bli det bästa paret på länge…

1 gillning

Kan bli det bästa målvaktsparet? Jo, så är ju alltid förutsättningarna inför en säsong, oavsett vilka målvakter vi har. Men tvek va?

Bästa målvakt på år och dar däremot. Ja, det kan vi mycket väl ha i Ortio.

2 gillningar

https://www.youtube.com/watch?v=rMHMBCUd2Is

Fina räddningar här. Särskilt några “windmill glove saves” som alltid är extra kul att se!

Tycker det känns kanon, gillar hans aggresiva spelstil tillsammans med sin storlek! Verkar ju vara en glad person som sprider glädje med lite “tricks” efter vinst, det kan bli framgångsrikt i HG!

1 gillning

I Ortio så vet vi att han kan prestera och Brattström så vet vi också att killen kan på hög nivå. Det kan likväl bli han som tar klivet upp och visar vad han går för. Ska bli spännande att se Brattström kämpa om speltid och Ortio försvara sin startplats. Kan bli ett race

Målvaksposten gick precis från “står och faller med Ortio” till hur lugn som hellst, skönt att inte oroa oss för den posten för det är två bra alternativ och två tävlingsmänniskor där.

Om man nu bara kunde tänka likadant med övriga laget.

1 gillning

– “Nubben” hörde av sig och jag känner ju honom sedan innan från tiden i Timrå.

Det breda kontaktnätet gör sin grej…

2 gillningar

Känns ändå skönt att personer som jobbat med Nubben förut återvänder. Visst kan det utåt sett se lite ensidigt men det visar iofs att de uppskattar honom och söker sig tillbaka.

Eller att Nubben är ett av få alternativ.

1 gillning

Precis… ett av få alternativ… det är ju inte så att kent har en vinnar-aura kring sig likt gårdfarihandlaren i lökars…

Så, ja, jag är fortfarande i glaset halvtomt vad gäller Kent. Och haltommare blir det för varje ytterligare person som ansluter med kopplingar till sunk-laget timrå.

Men, med det sagt. Jag tycker inte värvningen som sådan är något att anmärka på, bortsett från timrå-kent-kopplingen. Det är det enda som oroar.

1 gillning

Du har hakat upp dig för mycket på det.

2 gillningar

Fast det är å andra sidan väldigt suspekt. Hade detta skett i företagsvärlden, då hade man åkt dit för brott mot konkurrenslagen.

Fast det handlar inte om att “glaset-halvtomt-haka upp-sig-pessimism…”

Vi tog in Kent som sportchef pga hans “STORA OCH BREDA” kontaktnät. Vi sket i hans tidigare förluster och historik i att ha havererat lag efter lag säsong efter säsong. För vi ville inte vara de som “Bjöd högst” Ala Hult manér, utan locka med något annat.

Är Brattström en bra värvning -“Det får vi se, jag gillar hans spelstil och han verkar skön som person”

Är Nubbens kontaktnät endast Timrå baserat -" Det verkar så".

4 gillningar

Asså nu vill jag inte låta negativ eller så, alla får tycka olika vad det gäller Nubben och det är viktigt att man får fram allas syn på hans arbete etc.
Men av spelarna som han värvat så har väl bara 3 st, ev 4 st spelat i timrå under Nubbens regi? Brattström, LaLeggia, Westerlund och kanske då Strålman.

3 / 4 av 24 st värvningar får jag det till har spelat i Timrå, sen att han pratat och kollat av med andra spelare under sin tid i Timrå är en annan sak tycker jag. Samtliga sportchefer jobbar väl så?

Som sagt jag är inte helt hundra såld på Nubben heller, det är mycket upp till bevis nu.

1 gillning

På vissa låter det som att vi fått in morgondagens målvaktsstjärna i Brattström. Det kanske vi har. På förhand kan ju alla värvningar vi gör bli en flipp.

Men det jag hört från närstående Timråsupportrar i kombination med vad Brattström levererat så är det här långt från en supervärvning.

Sett till roll, klart duglig.
Någon som på riktigt kan konkurrera ut Ortio? Med största sannolikhet nej.

Ergo. Vi står och faller med Ortio. Men det kan jag köpa. Vi behöver en båsöppnare och här får vi en med viss rutin.

Men om nu Brattström ändå av somliga uppfattas som en kanonvärvning, ett namn som det alltså surrades om hos allsvenska lag innan han blev klar för oss. Ja, då hade vi lika gärna kunnat värva tillbaka Filip Larsson. Meritmässigt och lönemässigt precis samma typ av målvakt.

Så. Nej, vi har inte hakat upp oss på att Nubben letar leftovers i sina gamla Timrålag. Vi är genuint oroliga över att han inte kan bättre än så här. Och att han på sikt kommer göra HV till samma bruksortslag som Timrå är.(något som iof inte ska komma som en chock. Vi vet ju redan hur han förstört Frölunda, vi vet redan hur han åkt jojo upp och ner med Timrå och han inte lyckats göra dem till ett stabilt SHL-lag).

Att vara sportchef i HV ska vara ett av de finaste uppdrag man kan få i hockeysverige. Resurserna och förutsättningarna finns för att göra något riktigt, riktigt bra. Att då ha en Nubben som springer runt och leker bottenlag. Det känns genuint piss.

Tillägg. Och bara så att folk förstår att det här med att Nubben värvar väldigt mycket med Timråkoppling inte är ett påhitt.

Sen Nubben kom in har ett trettiotal värvningar gjorts (inklusive tränare).
7 av dessa har haft ett förflutet i HV.
5, eventuellt 6 om Strålman blir klar, har en koppling till Timrå.

Om Timrå varit ett av Sveriges ledande lag. Visst. Men nu är det inte det. Att då var femte rekrytering Nubben gör har ett förflutet i Timrå… Det är inte den väg vi ska ta om vi ska 1) bli ett stabilt SHL-lag 2) ett topplag i SHL

1 gillning