Tycker det är lite småjobbigt (men egentligen kanske inte särskilt konstigt) med Nubbens ”Timrå-värvningar”. De bör ju rimligen vara välscoutade vilket ju är bra. Föll väl ut med Släggan, men mindre väl ut med Westerlund.
Challe var jag väldigt kritisk till från början, men uppenbarligen bidrog han och de föll ju också väl ut.
Brattström känns ändå okej, men är en solklar andremålvakt. Förvisso med bättre utvecklingspotential än Gunnar. Det som oroar mig är att Ortio steppade upp rejält mot slutet av säsongen, men innan dess var han sisådär.
Med det sagt, välkommen till Sveriges finaste klubb Victor!
Han sa ju i intervjun efter SAIK matchen att så fort laget började spela bättre defensivt, så blev ju antalet potentiella lägen han kunde få en eller två situationer istället för 5-6st.
Apropå det här med ex-Timråvärvningar kan jag hålla med till viss del men man ska inte förutsätta att de kommer floppa pga detta. De flesta spelarvärvningar Nubben har gjort har inte haft Timråförflutet. Ortio, Kaski, Shore t.ex. Väldigt svårt att döma Nubben efter en säsong, särskilt inte efter en säsong där de flesta värvningar som gjordes under säsong spelade ganska bra.
Fast det är ju ben, mage och rygg man ska träna och vara stark som målvakt. Stora muskler på armarna hämmar uthålligheten. Det viktiga är att orka hålla uppe armarna längre. Titta på typ mästarnas mästare, alltid en tanig tjej som slår alla muskulösa män när det kommer till uthålliga muskler.
Beror på hur hvs försvar ser ut. Just nu ser det ut som att motståndarna kommer ligga på mot vårt mål en del, borde ge många skitskott och hög räddningsprocent.
"Kliver HV71 in seriespelet med en skadekris på målvaktsfronten? En och annan HV71-anhängare blev nog lite nervösa när Victor Brattström plötsligt utgick efter en smäll i träningsmatchen mot Örebro.
Men nu ger lagläkaren Jonas Kalman lugnande besked.
– Han fick en spelare över sig, det handlar om en underkroppsskada men han gick av på grund av säkerhetsskäl. Idag känner han sig bra, det är inget speciellt. Honom räknar vi med."