Tråden om #35 Victor Brattström

Dom kan få honom så kan vi ta deras Voutilainen istället

Nej tack!

Jag var sugen på att ringbarka varenda björk i Umeå efter HA-Finalen. Vill inte hjälpa Björklöven överhuvudtaget men Brattström får de VÄLDIGT gärna låna. :rofl:

1 gillning

Bratten startar för Löven ikväll. Blir intressant att se två lagkamrater mötas… Fransson vs Brattström

Släpper in första skottet

1 gillning

Förstår att Löven måste vara desperata som tar in Brattström på lån. En chansning oavsett serie han spelar i.

Hoppas Löven kan vända. Vore ju inte speciellt bra om Brattström sänkte sina aktier även i HA…

Ingen rolig läsning om Brattström på Twitter efter dagens match.

Under 90 procent igen.

Brattström såg ut ungefär som i HV, många långsamma förflyttningar där han står upp och kikar ut på isen några sekunder för länge. Släppte en mellan benen som gick in bakom honom. Räddade två straffar men utan större rörelse. Tror det stod 16-26ish i skott till löven vid 3-3.

1 gillning

Jag håller med er - jag såg också ffa slutet av matchen, och han håller på sin höjd låg allsvensk nivå, 3-3 målet gav läskiga flashbacks till hans insatser i HV-tröjan. Visst, man får ha viss respekt för att han inte spelat match på ganska länge, men hungern borde kanske väga upp.
Oavsett - ska vi på allvar göra ett försök att undvika kval så anser jag att man måste agera på målvaktssidan - jag vet inte om det är naivt att försöka lyfta en junior, även om man ger honom den stöttning han kommer att behöva? Men att ställa Brattström mot vilket annat SHL-lag som helst, känns som att ge upp poängen.

1 gillning

Nä tyvärr håller han inte i nuvarande form. Troligtvis är han inyte så dyr, så det finns säkert möjlighet att titta på ersättare på sikt. För som det är nu med nuvarande spelschema kommer väl Ortio stå merparten (alla?) av matcherna

Lite synd om Victor faktiskt som hade det tufft i Nordamerika med självförtroendet. Så kommer han hit och får det ännu värre.

Ställ en riktig Jönköpingsbo mellan stolparna igen nu, det var längesen sist. Helt övertygad om att framtiden finns i någon utav våra J20 målvakter.

6 gillningar

Det här är nog hans sista år som professionell målvakt. Kanske kan få ett deltidsupplägg i Norge eller Tyskland. Stackars kille.

Släppt in två tidiga mål mot Västervik, inte bra för självförtroendet.

tre …

Men gud…

Ta bort Brattström från HV71 omedelbart.
Ta in en J20 målvakt!

1 gillning

Ja, detta ger ju HV kvitton. En bra konsekvens av utlåningen.

1 gillning

Brattström håller helt enkelt inte. Bättre att släppa/bryta och satsa på nån av våra junismålvakter istället. Tills man hittat en vettig backup. Best case. Nån av våra juniorer är en ny Carl Lindbom i vardande.

Med Brattström i laget kommer vi aldrig få veta. Däremot kan vi förvänta oss fler tavlor, dålig räddningsprocent, fyra insläppta per match och i värsta fall ett antal förluster till.

Ser på sociala medier att Löven tycker synd om oss. Fy fa…

8 gillningar

Nä inte ens i HA håller han. Vi MÅSTE ha in en bättre målvakt.

Med Brattström i målet vinner vi inte enda match denna säsongen, tyvärr.

3 mål insläppta på 8 skott av Västervik, ett division 1 lag, han har ingenting och göra i HV71 längre.

1 gillning