Tråden om #36 Anthony Camara

Välkommen till HV71!

Vet inte vad jag skall säga.

Kan bli både och känner jag.
Verkar vara tuff och rätt stor kille som kan stå framför mål och gröta. Gör han det kan det nog bli rätt bra.
Om inte…känns det som en breddspelare och det har vi en del av.

Flipp eller flopp är den stora frågan?

På plussidan: bra storlek, har ändå gjort en hel del poäng under sin tid i Europa, kan ge HV en fysisk dimension som i princip har saknats sedan Wards dagar. Jag inte tänka mig att tex Steen hade kunnat spela speciellt mycket mer hockey efter slashingen på önerud med Camara i laget.

På minussidan: har aldrig fått chansen i NHL trots både JVM-spel med Kanada och att han faktiskt tillhört Bruins organisation under ett antal säsonger, vad saknas? Enormt mycket utvisningsminuter. Hur står det egentligen till med karaktären? Sparken i Danmark trots högsta poängsnittet i ligan pga incident på träning, faceoff.dk/bulldogs-bekraeft … ra-afsked/

Jag hoppas och tror att han blir en hårt arbetande spelare i tredjekedjan som gör 20-30 p men framförallt bidrar med attityd som banar väg för övriga spelare.

Välkommen till HV! (Welcome to HV!)

Hoppas det blir bra. (Hope it works out fine.)

Får bara hoppas att han mognat om det var ett problem och att Hult gjort sitt jobb för försöka utvärdera den delen.

Är försiktigt positiv till denna värvning men vet inte mycket mer än vad man hittar på eliteprospects om honom.

Jag är helnöjd med denna värvningen faktiskt.

Jag har sett några matcher i DEL och det är en liga som är underskattad i svenska ögon. Munchen gick till final i CHL exempelvis. Så att han kommer därifrån vet jag inte om det är något negativt.

Jag har inte sett han spela en minut men av det man kan läsa sig till så verkar han ju helt klart vara en gnuggare som inte är rädd för skitgörat. Det är något vi saknat väldigt länge, alla brunkare vi haft de senaste åren har sällan tagit en jobbiga vägen som gör ont utan den bekväma där det inte gör lika ont.

Produktionen känns helt ok. Han gjorde 2 mål fler under säsongen än Kolarik som är en spelare som visat vad han går för i shl.

Camara kommer inte vinna den interna poängligan det kan jag lova men han tillför en sak som vi saknat helt och det är att äntligen blir det lite jobbigt att möta HV igen. Vi har de senast åren varit ett otroligt bekvämt lag att möta och det har stört mig nått enormt.

Välkommen till HV Camara!

Välkommen Anthony!

Se nu till att vinna hela skiten! (Look now for to win the whole shit!)

Camara är faktiskt den första värvningen i år som jag är försiktigt skeptisk till. Att han gjort mycket mål och är en spelare som gillar att gå rakt på mål är givetvis bra (även om målen “bara” kommit i den tyska ligan, så har han ändå gjort fler mål än vad Calle Ridderwall gjorde i Tyskland innan han gick till KHL och sen HV och kallades för målgörare…). Men utvisningsminuterna skrämmer mig. Liksom att han fick sparken från Odense pga “incident på träningen” som aldrig offentliggjorts vad. Det gör mig faktiskt seriöst bekymrad. Hade kännts bättre att veta varför…

Att han är en rätt stor kille stämmer heller inte riktigt, 183 cm, 87 kg. Det är t.o.m lite under snittet för spelarna i HV, även om då ett par rejäla backar höjer upp det. Men han är mindre än J. Andersson, David Gustafsson, Linus Sandin, Sundh, Önerud. Så ingen bjässe direkt, även om man nästan kan få det intrycket när man läst att han är “stor” etc.

Med det sagt hoppas jag givetvis att han lyckas OCH HÅLLER SIG UNDAN UTVISNINGSBÅSET.

Welcome to HV71 Anthony!

Jag har under många år efterfrågat lite tuffhet i HV71. Det är en ingrediens vi saknar. Här har vi en kille som förhoppningsvis kommer in och fyller ett tomrum. Vi kan inte år efter år låta vara ”sten&stanley” och vika ner oss så fort det hettar till. Jag gillade värvningen av Wärn som tyvärr inte slog ut enligt förväntan, men vi kan inte sluta försöka hitta tuffa spelare bara för vi inte gjort rätt tidigare. Krydda din tuffhet med 10mål så blir det bra det här Camara.

För övrigt så hade T. Kristiansen också ett dåligt rykte när han anlände till HV men skötte sig exemplariskt när han var här.

Sökte på hans namn på Youtube, och får bara upp en massa klipp på slagsmål?
Tanken var att man ville se om han har gjort några snygga mål men icke, Får hoppas att det har ändrat sig efter den här säsongen i HV71 att det ligger fullt av klipp där Camara gör snygga mål istället för att slåss. Kan säkerligen bli en tillgång framför kassen i offensiv zon om han håller sig på rätt sida.

21 av 23 av hans mål samt 19 av 20 av hans assist under senaste säsongen.

magentasport.de/event/iserl … urg/114298
1:0 (04:35) Smotherman (5-4/Matsumoto, Camara)
2:1 (19:54) Camara (5-4/Smotherman, Martinovic)

magentasport.de/event/krefe … ers/114343
1:1 (04:39) Fischer (Camara, Smotherman)
1:3 (24:12) Camara (5-4/Fischer, Matsumoto)
4:5 (41:34) Trupp (Camara)

magentasport.de/event/iserl … hen/114346
2:1 (18:48) Camara (Orendorz),
7:2 (51:50) Clarke (Camara)

magentasport.de/event/iserl … adt/114400
2:1 (25:53) Camara (Ellerby, Smothermann),
3:1 (31:57) Camara (Smotherman, Martinovic

magentasport.de/event/adler … ers/114409
1:1 (09:00) Camara (Weidner)

magentasport.de/event/iserl … ven/114427
4:2 (50:21) Camara (Matsumoto, Martinovic)

magentasport.de/event/iserl … her/114463
1:2 (20:36) Matsumoto (5-4/ Camara, Martinovic)
3:5 (38:56) Camara (4-5/ Fischer, Orendorz),

magentasport.de/event/koeln … ers/114478
1:1 (41:40) Camara (Fischer, Smotherman) (mål på Wesslau)

magentasport.de/event/iserl … ers/114529
4:1 (21:43) Caporusso (Camara, Y)

magentasport.de/event/iserl … -eg/114568
2:1 (10:26) Matsumoto (Camara)
4:1 (38:26) Friedrich (Camara, Florek)

magentasport.de/event/ehc-r … ers/114577
4:1 (29:31) Camara (Clarke, Bergmann)

magentasport.de/event/thoma … ers/114631
5:1 (49:24) Camara (Matsumoto, Martinovic),

magentasport.de/event/strau … ers/114655
0:1 (04:47) Camara (Yeo)

magentasport.de/event/iserl … urg/114682
2:2 (17:37) Dmitriev (Camara, Matsumoto)
7:6 (60:36) Camara (Matsumoto, Yeo/4:3)

magentasport.de/event/pingu … ers/114772
3:1 (54:40) Camara (Ellerby/4:4)

magentasport.de/event/iserl … ers/114841
3:3 (37:54) Camara (Fischer, Matsumoto/5:4),

magentasport.de/event/grizz … ers/114856
0:1 (33:23) Weidner (Orendorz, Camara/5:4),

magentasport.de/event/iserl … hen/114892
1:0 (15:08) Caporusso (Yeo, Camara/5:4)

magentasport.de/event/iserl … ven/114904
1:2 (18:10) Caporusso (5-4/ Camara, Yeo),
3:4 (33:30) Turnbull (Smotherman, Camara)

magentasport.de/event/schwe … ers/114934
3:2 (57:26) Smotherman (6-5/ Trupp, Camara)
4:3 (59:54) Trupp (6-3/ Camara, Smotherman)

magentasport.de/event/duess … ers/114940
0:1 (9:51) Camara (5-4/ Matsumoto, Smotherman)
2:2 (38:02) Camara (Weidner)

magentasport.de/event/iserl … eim/115036
1:0 (15:49) Friedrich (Camara, Matsumoto)

magentasport.de/event/adler … ers/115129
1:1 (11:08) Camara (Matsumoto, Todd)
4:3 (59:04) Camara (6-5/ Todd, Caporusso)

magentasport.de/event/ehc-r … ers/115144
5:1 (49:27) Schmidt (Yeo, Camara)

magentasport.de/event/iserl … ngs/115201
2:1 (9:08) Matsumoto (Camara, Yeo),

magentasport.de/event/iserl … ers/115267
4:1 (25:32) Camara (Yeo, Friedrich)

magentasport.de/event/iserl … lin/115324
2:2 (26:04) Camara (Matsumoto)

magentasport.de/event/grizz … ers/115369
1:3 (42:04) Camara (Schmidt, Caporusso)

Försiktigt positiv hittills

Ja, han har varit en av de forwards som varit minst sämst.

Han imponerade i första matchen, var rätt anonym i andra. Får han spela med nån spelskicklig kan ha bli en bra spel

Intervju med Anthony.
hockeynews.se/articles/10014/

Vilken jävla menlös intervju. Som de flesta nuförtiden. Det finns en jäääääävla massa outlets sportmässigt nuförtiden men väldigt få levererar mer än klickbait.

Är det någon här som efter denna “intervju” kände att de blev upplysta eller förvånade? Eller ens fick med sig något alls i form av information?

Detta är gravt OT, men i grunden skulle jag gärna se en riktig intervju med denna människa då han ändå är en av de mest intressanta nyförvärven. Det är inte för att han är högprofil, utan just tvärt om, okänd, chansning (?), nordamerikan etc.

Sorry, jag är bitter och sur, men man borde fan skämmas om man inte kan prestera en bättre artikel än så.

Btw, detta är ingen kritik mot din länkning wierdo, det bara blev så att jag just nu orkade skriva av mig min frustration på media…

Förstår vad du menar och håller med dig. Skulle gissa på att JP kommer med en lite djupare intervju med honom nu inför säsongen. De brukar väl varje år släppa en tidning med en serie intervjuer.

Om denna snubbe är kvar efter jul skulle jag vara väldigt förvånad. Jag tycker inte han har gjort ett rätt på 6 matcher. Oerhört medioker.
Vad pysslar han med i PP efter PP liksom?

Fffffffffffflopp.