Tråden om #36 Anthony Camara

#anthonyout

Riktigt bra jobbat av Camara idag mot Oskarshamn :slight_smile:

Väldigt kul att Camara äntligen fick göra mål och ett fint ass på avgörande målet i OT mot OIK. Hoppas det kan få honom att släppa loss nu och köra.

Har sagt hela tiden att camara får oförtjänt kritik. Han är bättre än vad vissa härinne påstår.
Nu har han spräckt målnollan. De kommer ge extra boost.

Camera kanske inte besitter shl-klass i flera grenar men han har egenskaper som saknas i HV och SHL generellt.
Lite självförtroende och lite tid att komma in i SHL så kan han bli en bra värvning.

Exakt så. Har inte vågat ge mig in i det träsket eftersom den gängse uppfattningen här är att han är usel. Men han får en del beröm av kommentatorer/experter för sitt jobb - och allra viktigast: av tränarna. Sen så är han ju värvad för poäng så självklart är det ett misslyckande att han före i går inte gjort ett enda, men han revanscherade sig ordentligt med 1+2 i den matchen. Men han är ju t.ex den spelare, efter Nisse, som skjuter mest i laget och då får man utdelning förr eller senare. Hoppas att succén, vilket det faktiskt var, mot OIK gör att massa tyngd från axlarna lossnar - i så fall kommer vi att ha glädje av honom.

Själv står jag fast vid min åsikt, hans skill är för dålig för SHL so far. Dock har killen bra driv och är en kämpe. Hoppas det släpper nu för Camara, han kan mkt väl låst sig lite och de kanske kommer släppa mer nu.

Han är riktigt bra på att ta sig in mot mål och tima det med skott och inspel från andra. Han är framför målvakten när skotten går. Ett par skott som blivit mål eller returer och mål är bara tack vara att Camara har timing i skymningen.

Två saker behöver upp:
Han har en tendens att förlora puck oftare än han vinner puck i sargduellerna.
Han måste börja göra mål också.

Jag tror båda dessa saker kan komma bara han blir lite mer van vid det lite speciella SHL-spelet.

Jag har “gnällt” på Camara en del dock med all rätt tycker jag. Men det är så in i helvete kul när man ser en ny sida av honom. Egentligen är man dum som inte ger en spelare fler chanser innan man gnäller, men det är lättare sagt än gjort det vet vi alla. SHL är en liga där det spelas en helt annan typ av hockey. Nu börjar han komma in i spelet och hur SHL är att lira i.

Fortsätt kämpa Camara.

Fem poäng nu på två matcher! Hoppas det inte är nåt undantag utan att han fortsätter spela så här! Och hans mål idag var ju en riktig Erik Christensen-rökare! Blir alltid när man ser hur det lossnar för spelare.

Ffffffflipp!

Rätt galet. -20 senaste säsongen i Tyskland. I HV inte varit inne på något mål bakåt i 5 v 5 och fina +7 so far. Se om Camara klarar göra runt 25p och hamna på fin +/-.

Camara är bättre än Figren!
Bra ersatt.

På något sätt känns de bättre ekonomiskt också.

Ser man detta som ett byte rakt av så är det just nu ett något bättre läge. Jag tycker inte man skall se det så, men jag är iallafall glad över att killen, som fått rätt mkt skit innan, nu hittar lite mer rätt och bidrar. Betänk att vi förra året på detta forum hyllade just figge för att han “nu är den spelare vi hoppades på förra året”, sen avtog det och kritiken ökade igen. Kan bli samma här… men jag håller tummarna på en rakt uppåtstigande kurva ty vi har inte 5-6 mediokra säsonger bakåt (som med figge) att tolka in i potentialen.

Ja, Camera har mer potential än Figge helt klart, ny i svensk hockey och det tar ett tag att komma in och redan nu är han på samma nivå som figren var. Jag hade dock gärna sett att han var lite mer elak/ättrig mot backarna men det kommer nog när han lärt sig nivån.

Figge var go och skön och så utanför isen men Camara kysser isen i Kinnarps och firar mot lhc fansen. Jag gillar honom mer och mer hela tiden.

Amen!

Camara upp i poäng topp i Hv med 14 p på 19 matcher och då fick han ändå en knackig start,måste säga att den såg man inte komma,ska jag vara ärlig så trodde jag inte på den här värvningen,Kanadensare ifrån Tyska ligan låter sådär va och brukar inte vara Hv:s melodi.

Men den gode Camara har motbevisat oss,jävligt kul tycker jag och bra gjort av Hult/Davidsson,undra om dom jobbar på en förlängning redan nu?!

Känns riktigt kul. Hade han typ inte 0 pinnar efter 7 matcher? Enda dåliga är att han tar lite för mycket tvåor.