Tråden om #36 Anthony Camara

Fortfarande viss anpassningstid, men samtidigt har vissa likt den till 1-0 igår har varit riktigt horribla domarinsatser…

Någon mer än jag som inte skulle klaga på en förlängning? Gärna två år!

Behåll grabben Hult, ge han halva stan.

Först spelaren upp på 20 pinnar, det trodde inte särskilt många på.

En av flera positiva utvecklingar under säsongen.

Fem matchers avstängning på Camara:
sportbloggare.com/dragskott/shl … lz52jvbn8Q

Man får vara glad att killen slapp hjärnskakning!
Även om det var en idiot tackling så gillar jag ändå Camara spelstil!

Inte så mycket att snacka om. Camara går inte in för fullt men det är likväl en ful tackling som kan ta väldigt illa. Straffet känns motiverat.

Inget att säga om matchstraffet i sig. Den är onödig och tar i huvudet. Men fem matcher? Kom igen. Vad fick Örebro-stollen för mordförsöket på Thörnberg? Var det inte fem där också? Köper att Camara är återfallsförbrytare, men det blev ingen skada, han bromsar ju typ in. Trodde på nån match. På sin höjd.

Och jag gillar Camara… lite dåligt kroppsspråk ibland, annars tar han med mycket av sånt till bordet som laget i övrigt saknar. En av få profiler i HV

Håller helt med, ser många som kastar skit för att han visar dåligt kroppspråk osv, tror ni inte det kan ligga lite i hur det har presterats i laget på senaste? hade själv varit extremt förbannad… ser hellre att man visar missnöje än att man inte gör ett skit åt det

Tänker också att det kan vara så, är väl bra att någon visar lite missnöje pga skitspelet dom levererar på match. Men sen ska man väl ha i baktanke på att han faktiskt fick kicken ifrån Odense av någon oklar anledning.

Lite roligt är de. För tänk tillbaka några år. Då var de mer regel än undantag att de var hetsk stämning på träningarna o folk slogs till och med. Men de är klart de var ju på den tiden när Hv var ett vinnande lag.

Ledin, Jämtin, Falk, Davidsson, petrasek, mfl.
Tänk om nån gnällt för att folk visade känslor på träningen på den tiden. Så blir de när man är vinnarskalle. Då rinner de över ibland.

Camara är vår bästa poängplockare.
Helt horribelt att folk vill ha bort honom.

Jag tycker egentligen att just det att han inte går in för fullt borde utgöra grund för skillnad i straff jämfört med den tacklingen Thörnberg fick motta. För mig verkar det inte alls vara ens närmelsevis samma kraft i statsningen av Camara. Dock fortfarande väldigt onödigt att sätta sig och laget i den situationen som Camara gör.

Motiveringarna från disciplinnämnden.

Camara, 5 matcher:
• All kraft i huvudet.
• Anthony Camara är tredje man in i situationen.
• Motspelaren är i en försvarslös position.
• Förseelsen är respektlös och innebär stor skaderisk.

Iving, 5 matcher:
• Tacklingen utdelades från sidan
• All kraft träffade huvudet
• Tacklingen innebar mycket stor skaderisk

Förlänger enligt Höken:

expressen.se/kvallsposten/s … -med-hv71/

Tror han får sitt genombrått nästa år, han har haft en anpassningsperiod ibörjan med nytt spelsätt etc

Nytt 2-årskontrakt påskrivet!

Ni vet vad jag tycker. I ett Hult-bygge en självklar förlängning. Men går det skit i år igen. Ja, då är man ju mäkta orolig över vetskapen att Hult redan i februari satt 80 procent av truppen…

En bra förlängning!
Camara har visat sig vara över förväntan och en kille som går rakt på mål.
Tror han kommer bli ännu bättre nästa säsong.
Visst att han gjorde en ful grej och blev avstängd men kommer bli viktig framöver.

Håller med

Att han kommer ta onödiga tvåor och någon matchstraff var ju ganska väntat. Det lilla man visste inför var att han kommer ta endel utvisningar.