Tråden om #38 Nichlas Torp

Sjukt att vi inte hade en tråd om killen sen innan!!!

Hojta när ni hör om vilket nummer han skall ha!!!

Han har varit bra i Oskarshamn. Varit mkt stabil där. Detta är ett bra nyförvärv så länge Torp inte ballar ur haha.

Gissar på 38 :slight_smile:

Bra värvning!
Håller hög HA klass helt klart.

Hans hjärta för klubben är större vad jag trodde då han bryter ett SHL kontrakt till förmån för Hv.
Fint!

Väldigt kul han är tillbaka faktiskt, en jäkla kämpe! Håller högre nivå en tex Arell, Bertov, Johansson i egna zonen. Oskarshamn ville ju behålla honomm, han har varit bra där.

Bara inställningen att bryta ett SHL-kontrakt för att komma hem- ja det visar på attityd, HV-hjärta och håll i er… Karaktär!

Varmt välkommen tillbaka Torp! Ska bli härligt att se dig i HV-tröja igen.

Vi gör en chansning och bestämmer det!!!

Det kanske är en låg-oddsare, men jag “chansar” på nummer 38 för torpet.

Skall bli kul att se honom “dagligen”. Man minns honom från förr och det skall bli kul att se om ens förutfattade åsikter om gott/ont kommer att bli utmanade.

Men sannerligen en kille med hjärtat på rätt ställe. Det gillar vi.

Den här värvningen är det 100% Johan Freijd som tjatat till sig. Ryktet säger att Torp enligt en kontraktet kommer att arbeta 20% ideellt med HVTV.

Uuuunderbar värvning. Fem plus. Nu tror jag vi ska ta ner förväntningarna något på vad han kommer att prestera. Jag ser honom som en stabil 5-7:e back. Däremot kommer han bidra med så enormt mycket hjärta. Med Torp i laget har vi liksom ökat klubbhjärtat med 100 procent sett till föregående säsong.

Säger inte lite om hur mycket Torp älskar HV när han bryter kontraktet med IKO. Sannolikheten att Torp spelat i HV igen var nog minimal så länge de var ett SHL-lag. Men när de åkte ut såg Torp sin chans. Fint att det blev två år så han får vara med på resan.

Att han väljer att bryta sitt kontrakt med Oskarshamn för att han vill hjälpa HV att ta sig upp i finrummet igen… det säger allt. Jag ryser.

Han säger själv “Jag vet inte om jag haft den här motivationen innan. För mig är det större än ett slutspel.”

VÄLKOMMEN HEM!

“Jag stötte på Johan (Hult) och lyfte frågan om det fanns en chans och på den vägen är det. HV har alltid funnits i mina baktankar och nu när den möjligheten gavs fanns det inget att tveka på.”

Vilken jävla hjälte. Han såg sin chans och han tog den.

Vi får hoppas att han får göra en “arla”: komma hem och avsluta på topp!

Tror den här värvningen kan få enorm positiv effekt på kommande års lag. Lite motsatsen till när Hult valde att göra sig av med Oscar Sundh och Martin Thörnberg.

Som nån på Twitter skrev. Torp kanske inte kommer vara den flashigaste spelaren, men oj vad betydelsefull han kommer vara när vi möter Almtuna borta en onsdag i november.

Jag tjatade förra säsongen om att vi saknade spelare som vet vad det innebär att spela för HV och bygden. I Torp får vi en sån spelare. En spelare som kan lära de som kommer in utifrån vad HV faktiskt är och står för.

Avsluta? Vad säger du, han är ju bara barnet! :open_mouth:

C eller åtminstone A efter det agerandet! Nästan tröjan i taket på den :wink: :laughing:

En mycket bra värvning! Välkommen hem!

En spelare med HV som moderklubb och som håller för SHL. Och Torp är en hårding som både kan ta och ge en smäll, samt täcka skott (säkerligen med pungen om det skulle bli aktuellt).

Med andra ord en spelartyp vi saknat väldigt mycket.

Finns inget bättre än börja Fredag med en positiv lejacques! Bara väntat på vad du tycker om denna värvning. Ha de bäst :wink:

Jag förstår tanken som Hult har med den här värvningen och jag tycker den är helt rätt. Man vet vad man får och han kommer ge 110% varenda match. Jag tror vi kommer ha betydligt fler ledare på isen, som ställer krav, den här säsongen än under föregående säsong. Jag gillar riktningen som föreningen har nu med att få sin identitet tillbaka på ledar- och spelarsidan. Var det något vi saknade förra säsongen så var det klubbhjärta.

Tycker Hult får lite väl mkt cred för denna värvning. Står ju artikeln att det var Torp som kontaktade Hult. Hult har säkert kollat med Sammen och Stille innan han sajnat Torp oxå.