Tråden om #38 Nichlas Torp

Well det kvittar för det är en stabil värvning med massor av hjärta och ledarskap.

+1 på den. Haha tycker det är kul samtidigt. Spelare kontaktar Hult och inte tvärtom :laughing:
Glömde tillägga. Vilken härlig kille Torp är. Känns riktigt skönt att han är tillbaka

Värvningen i sig ifrågasätter jag inte, den är utmärkt och jag är supernöjd. Har alltid gillat Torp! Men det som inte kvittar är att Hult får cred och nu börjar han hyllas från vissa håll. Den mannen förtjänar inga cred what so ever. Han har bidragit till att ha spelat ner oss till Allsvenskan!

Det är inte första gången heller. Även Ytterell och Bertov är liknande “värvningar”.

Jag gillar inte Hult heller och vill han ska bort, känner dock att som Stillman sa dags glömma och gå vidare (inte så lätt) men det är tråkigt om vi ska ha massa focus på en usel SC. Hoppas på en interjuv med Torpet snarast med nu, ville verkligen höra vad han har att säga.

Ja du har rätt. En intervju med Torpen ASAP! det är något som skiner om den killen och man blir glad bara utav att se honom. Haha några HVTV inslag med Torpen är ju dom bästa någonsin och hans kärlek för ljungarum är ju bara för underbar

Glömma gör man ju något som passerat och är förbi. Lite svårt att glömma då Hult fortfarande är kvar :wink: Men ska försöka flytta fokus till annat så blickar vi framåt istället.

Kunde inte varit mer nöjd med värvningar av tränare och spelare hittills.

Vet att flertalet innan varit rejält negativ med Torp till HV.
Men men, nog om det.

Varmt välkommen Nichlas “Torpeden” Torp.

Menar du när HV spelade i SHL eller vadå?
Nya tider nu och att folk skulle vara negativa till Torpen i allsvenskan låter märkligt. Men såklart så kan det ju vara.

Tycker det här var en kanonvärvning! Dels bröt han sitt nuvarande kontrakt med IKO och det visar ju på HV hjärta enligt mig
Dessutom så är han en tuff spelare som det inte funnits såvärst många i HV senaste åren.
Massa primadonnor som inte vågar gå på utan viker sig är inget ett topplag ska ha om de vill komma någonstans
Välkommen Torp.

Skön intervju med torpet.

Det är helt omöjligt för nykomlingar att andas samma kärlek till föreningen och historien som en spelare som växt upp i HV under tiden före Hult.

Torp känner bara till känslan av att alla vill slå HV, det är det enda han vet. Han har inte varit med om hult-eran, han känner till den, rent teoretiskt, men för torp är HV synonymt med: vi är bäst. Detta mindset tror jag är otroligt viktigt. Man vinner matcher på det.

Jag minns som om det vore igår hur man var helt oberörd om det stod 1-3 på tavlan inför tredje, man visste att taxen med stor sannolikhet kommer sätta 5-3 i tom bur. Det fanns en naturlighet i detta som varit frånvarande de senaste tio åren.

precis så länge som torp varit borta.

Throwback Torp:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=D4EXop5jkYA[/url]

Aj! Ser leendet på Torps läppar framför mig när han är på väg in i den där situationen :smiley: Tur att det var Cam. Då jag ändå gillar Chris efter hans tid i HV.

Här är definitivt en kille som måste ha en bokstav på bröstet i höst! Efter att ha sett lite HV-tv med honom så inser jag hur sjukt viktig han kommer att bli för oss. Det fullständigt lyser om honom hur mycket han älskar klubben och att vara tillbaka i den. Med honom, Önerud och Ulla som ryggrad kryddat med Matson, Gunnarsson och Bertov (!) har vi en enormt stark ryggrad med kravställning och can do attityd! Jag älskar vad jag ser och var vi är på väg igen!

Har ju lärt sig av den tuffaste spelaren genom tiderna i Svensk hockey - Sir Lance Ward.
youtube.com/watch?v=6DaK58HTevY

Jag älskar Nichlas Torp!

jp.se/2021-11-12/torp-alska … ack-i-hv71

Saxat från JP
HV-backen Nichlas Torp sticker ut i statistiken: ”Jag har väl mognat”
Den defensive HV-backen Nichlas Torp brukar inte vara den som huserar högt upp i plus/minus-ligan men den här säsongen är onekligen ett undantag.
– Det kanske har med åldern att göra. Jag har väl mognat, funderar han själv.

Nichlas Torp toppar HV:s plus/minus-liga med sina +18 och har dessutom redan satt nytt personligt poängrekord.
Någon poängmaskin är han inte, Nichlas Torp. HV-backens tidigare bästa notering på seniornivå är från säsongen 2014/2015 då han gjorde nio poäng för Modo, tre mål och sex målgivande passningar.
Normalt sett är Torp inte heller någon gigant i plus/minus-ligan. Tidigare säsonger i elitserien och SHL har han ofta hamnat på minus.
Så vad har hänt nu?

Nichlas Torp toppar HV71:s interna plus/minus-liga med +18 och är sjua i hela hockeyallsvenskan liga. Den leds för övrigt av Västerås August Tornberg, som har +24.
– Vanliga år har jag mest varit inne spelat i defensiva situationer men spelar man i ett topplag, som vi är i år, ser siffrorna lite annorlunda ut, säger Torp.

Du är ju uppenbarligen med och bidrar offensivt på ett annat sätt den här säsongen, åtminstone på så vis att du ofta är på isen när ni gör mål. Känner du själv att du spelar annorlunda nu jämfört med tidigare år?
– Nja, men jag försöker vara noggrann och göra det bra bakifrån och då blir det ofta bra framåt också. Det kanske har med åldern att göra. Jag har väl mognat.
– Det är jättekul att ha sådana siffror men jag sätter fortfarande defensiven främst. Det är min roll och det är det jag fokuserar på.

Att han toppar hockeyallsvenskans tacklingsliga med 74 tacklingar visar möjligen var fokus ligger men faktum är att Nichlas Torp dessutom redan har satt personligt rekord vad gäller poäng. Han har visserligen inte gjort något mål ännu men står på elva assistpoäng efter 31 omgångar.
– Målen väntar jag med till slutet av säsongen, säger han och ler.

På måndagen ges nya möjligheter att öka på poängskörden då match mot Almtuna på bortais väntar och Torp är full av revanschlust efter förlusten mot Karlskoga senast.
– Det handlar mindre om Almtuna och mer om vad vi ska göra. Vi måste få bort den där ojämnheten som vi inte önskar ha, tycker Torp.
– Att första perioden mot Karlskoga inte skulle vara så bra efter ett långt uppehåll var inte så konstigt. Sedan gjorde vi ju en bra andra period och att vi då var så dåliga i tredje var mer frustrerande. Vi måste helt enkelt ha bättre kontroll när vi är inne i de sämre perioderna.

Det är ingen slump att Torp leder plus minus ligan. Känns typ som att motståndarna kan glömma att etablera sig offensivt när Torpet är på isen. Han bara städar bort dem och tar pucken. En riktig jäkla klippa!

Måste vara en av Torps bästa matcher i karriären! Överstyrt!

Visst. Nu spelar Torp i ett allsvenskt lag. Men frågan är om han någonsin varit bättre än i år?

Oavsett vad. Jag tycker Torp med all tydlighet visat att han har minst ytterligare ett par år kvar på toppnivå. Antingen som en stabil breddspelare i SHL kommande säsong, eller som en backbjässe i allsvenskan.