Tråden om #38 Nichlas Torp

Vad är statusen på Torp? Någon som vet? Han fick en smäll i första kvarten, hoppas han är tillbaka snart. Hoppas även Ytterell är spelklar snart.

Jävlar vad bra Torp varit i slutspelet! Dominant i finalen. Grattis till SHL!

Nichlas Torp resa den här säsongen är nog en av de häftigaste jag sett i HV-väg. För drygt ett år sedan var sannolikheten att Torp skulle dra på sig den blåa tröjan igen snudd på minimal, vågar jag påstå.

Torp såg sin chans när HV åkte ut. Lämnade frivilligt en SHL-klubb för att få chansen att spela upp hans älskade moderklubb till SHL igen. Inte nog med att han lyckades med sitt uppdrag. Under säsongen har han vuxit för varje match och blivit en av våra viktigaste spelare, en riktig kulturbärare och ledare.

Torp kommer inte få samma roll i SHL. Men visst känns det omöjligt att föreställa sig ett HV idag utan Torp i laget?

Vem trodde det för ett år sedan.

Hjälte!

Ja han har varit fenomenal, frågan är hur han kommer stå sig i det något högre tempo som är i SHL och framförallt nästa år. Ett år äldre och ett SHL som kommer vara bättre än på länge.

Jag tycker det börjar bli lite väl mycket spekulationer om Torp nu.
Finns det ingen som vet? Hemlighetsmakerier bådar sällan gott…

Sir Ward vet säkert, eftersom hans brorsa är fystränare.

Jovisst, Men man får nog respektera att han inte kan nämna allt han vet eftersom det är lite väl uppenbart vilken väg det i så fall läckt…

Enligt JP åkte Torp på en rejäl smäll av Hansson på träningen idag, fick ledas av isen och tränade inte mer. Framgår inte vad som hände, mer än att det var i en närkampsituation, eller om Torp kommer kunna spela imorgon.

Publicerade hela inlägget på matchtråden, Hv71-Timrå.
viewtopic.php?f=4&t=1562&start=240

En helt underbar video med torpet och flera andra, men mest underbar är torpet. Man blir glad. Av alla som inte riktigt platsar alla dagar i veckan, så vill jag ändå ha kvar torpet…

2 gillningar

Jag hoppas ärligt talat att Torp sadlar om till materialare när karriären är över. Potentialen för att bli en eldsjäl i klubben är stor, hos den killen!

2 gillningar

Verkligen! Vill för alltid ha Torpet i föreningen. En riktigt go’ gubbe

Det vore klockrent. Kan vi starta en kampanj?

Har för mig han sa i en intervju till återkomsten (kanske HV-podden) att han efter hockeykarriären ville ha något jobb där han får vara ute i naturen. Så det är nog rätt långt bort.

Edit: Hittade vad han sa, och det var i HV-podden (11.20 typ).
“Asså jag hade nog tyckt det varit riktigt kul. Tyvärr… ser jag mig vara ledig på helgerna efter karriären. Då tänker jag att jag ska vara i skogen. Hade det varit tvärtom, att hockeyn varit på sommaren, då hade jag lätt kunnat göra det.” Sen säger han att hans drömjobb efter karriären är inom skogsbranschen.

1 gillning

Taap!

Hjälte. Allt är så grymt med denna gubbe.

Att få avsluta säsongens sista match med att få göra mål.

8 gillningar

TACK FÖR ALLT TORPET <3 Nichlas Torp lämnar HV71 | HV71

1 gillning

Ljungarums finest

3 gillningar

Fy fan. Säkert ett hockeymässigt rätt beslut, men HV71 som förening blir lite mindre när Taap lämnar.

:cry:

Överstyft ändå att få avsluta karriären i HV på ett uppåtgående, först genom att ta upp sin moderförening till SHL, sedan banka in sista kassen i sista matchen.

9 gillningar

Tack för allt