Det är adekvata frågor, men ge killen samma roll som han hade första säsongen så kanske vi inte behöver diskutera den frågan?
Jag tror inte folk alltid förstår hur mycket coachen faktiskt hjälper/stjälper spelare med istid/kedjor/roller.
Utan att ifrågasätta några andra så är din frågeställning en av de viktigaste inför “nya HV” !
Jag har aldrig upplevt Alsing som något Kaptensämne.
Tyvärr så har jag svårt att hitta något riktigt Kaptensämne ö h t i truppen.
Det bör vara en framträdande spelare absolut. Men framträdande spelare är per automatik inte alltid ett Kaptensämne heller.
Saknas HVgrund bland spelarmaterialet i min bok för att bära detta förtroende!
Jag tycker det var bättre förr när Spelartruppen utsåg sin “representant”.
För så var det väl en gång i tiden ![]()
Jag tycker intervjun var bra. Kännslan är han håller med om mycket vi fans kommit fram till. Nu kanske han har accepterat sin roll och kan gå in i säsongen bättre. Dock måste hv få till att Alsing får spela till vänster där han är bättre.
Alsing är i grunden en kompetent och bra back på SHL nivå. Kanske inte en 1 eller 2 men en 3-4 i ett andra backpar håller han. Olle är här och valt att stanna, bygg runt Olle istället Olle ska anpassa till andra.
En förmåga som nuvarande sportslig ledning verkar sakna generellt, från tränare till sportchef.
Spelarna och materialet finns, men finns förmågan att sätta ihop det till en vinnande helhet?
är detta en “trick question”?
Jag lixom klarade bara lixom 10 minuter av intervjun med Olle lixom innan jag stängde av lixom.
Lixom, lixom, lixom.
Bägge deltagare i denna podd hade lite ticks för sig. Det är inte enkelt. Krävs träning att jobba bort “goto” uttryck.
Som att ALLA spelare i ALLA sporter svarar med ordet “nej” på ALLA frågor… hur kan man inte undvika att falla i detta? Eller är det en konspiration? man får inte spela om man inte gör så?
Ja, Carl försöker ofta sig på ord och uttryck han egentligen inte behärskar. Sen så försöker han ta uttryck på engelska för att säga dom på svenska.
Lite tråkigt eftersom han oftast ändå säger vettiga saker.
Som tur är så består i regel podden av 50% Ragnarsson också.
Så är det ju. Såklart…
Ragge är ”min gubbe” helt klart i VGB-gänget. Han svävar inte ut så förbannat utan är mer rakt på sak och lyckas bättre förmedla känslan som man känner som HV-supporter ![]()
Vet inte om jag necessärt håller med dig ![]()
Tycker det var en väldigt intressant intervju, mest för att man allt som oftast får säsongen sammanfattad av en sportchef eller tränare och inte en spelare.
Kanske han kan få en ärlig chans nästa säsong och spela på rätt position?