Tråden om #39 Jamiro Reber

Var på plats i Scandinavium igår och trots en tam offensiv insats så är det en kille som sticker ut i väldigt positiv bemärkelse och det är Jamiro Reber.
Tänkte gå in i hans tråd och skriva en hyllning men så upptäckte jag att han inte har en egen tråd än, så det tyckte jag var på tiden att han fick!

33 gillningar

Vi vill ha mera REBER! :clap::clap:

9 gillningar

F-n vad häftigt om han hade gjort ett Zorro-mål idag.
Spännande att se honom framöver.
En ljusglimt i mörkret, kanske.

1 gillning

Kan utan problem sitta och enbart följa 39 på isen. Underbar hockey.

6 gillningar

Passerade 100 min speltid i SHL idag. Dags att han får ett kontrakt nu då.

9 gillningar

Det mest givna junis-kontrakt vi skådat sedan vem? Pilut?

3 gillningar

Otrolig talang och redan så smart ute på isen.
Lite smått märkligt att han har gått under radarn för så många. En blivande storstjärna!

3 gillningar

Killen är alltså inte draftad… chockerande.

6 gillningar

Roligt att han ser upp till sin landsman Kevin Fiala och (vad jag förstår, delvis) valde HV71 “tack vare” honom. Håller alla tummarna jag har för att Reber nu stannar hos oss ett par säsonger och utvecklas, för att sedan få ta steget över till NHL och spela med/mot idolen Fiala.

Några fler rader om denna talang.

Halva artikeln med citat från JP :sweat_smile:

Jaha dem gör det enkelt för sig :joy:

1 gillning

varför har reber inte fått sitt kontrakt än?

Det vet du väl inte?
Och det är faktiskt så att man endast erbjuds ett kontrakt efter 100 minuter, det är ju inte tvingande att acceptera.
Bara för att inget har kommunicerats betyder inte att inget hänt, samma med nyförvärv.

Det är ju locket på från och med nu, tills HV själva väljer att kommunicera, utefter sina egna premisser.

1 gillning

Jag vet inget, påstod jag de? Jag ställde bara en fråga för jag inte visste då de började pratas om kontrakt efter 100 minuter speltid. förlåt om man trampade på några tår

Troligen så jobbar man på något annat, lite tyngre/bättre, kontrakt med Jamiro än det klassiska rookiekontraktet (som inte är alltför upphetsande).

1 gillning

Eller…Reber väljer att spela utan kontrakt, med avsikt att dra hem till Schweiz så snart det går. Hoppas inte det, men är säkert ett alternativ för Reber.

Hej å hå. Klok pöjk!

Där kom de reber skriver kontrakt

2 gillningar
7 gillningar