Han är grym! Mönsterbrytare!
Reber avgjorde i straffläggning mot juniorkronorna
Ska vara ärlig och säga att jag tycker det är ascoolt att han heter Diego i andranamn . Källa: hans Instagram
Verkar faktiskt som att han kan ha spanskt/portugisiskt ursprung, utifrån dom namnen… “Diego” är ju självklar, men även “Jamiro” har koppling dit.
(Eller så tyckte föräldrarna bara det var häftiga namn…)
Kanske, Reber låter inte jätteromanskt(som i romanska språk ) men man vet aldrig. Någon borde fråga honom, haha.
Håller med, Reber känns germanskt… Men det kan ju vara från hans mammas sida!
Ja, hans farsa har det mycket germanska förnamnet Jörg . Står på eliteprospects, han var också hockeyspelare.
Grabben är alltså delad 2a i HVs interna poängliga. Hoppas verkligen att HV får behålla honom nästa säsong.
Har alla förutsättningar att bli lika bra, om inte bättre, än Fiala.
Om Schweiz ikväll skulle förlora som dem förmodligen gör, tror ni vi kan hinna få tillbaka Reber till lördagsmatchen nere i Malmö?
Det enkla svaret nej.
Säkerligen någon typ av avslutning med laget sen flyga hem tillsammans till Schweiz, sen troligen till Landvetter innan Jönköping. Utöver det har vi tidsskillnaden, så han kommer garanterat vara trött. Möjligtvis är han med mot Frölunda den 7e men får jag gissa så tror jag att även det kan vara tveksamt.
Det tror jag nog. Det skulle vara om något lag i Schweiz lockar hem honom som han drar, tror inte att det NHL-lag som (högst troligt) draftar honom plockar över honom direkt.
Reber sitter på kontrakt så då får dom öppna berömda plånkan ifall de ska värva honom. Har numera A-kontrakt och ej random junior.
Som jag skrivit på några ställen nu tror jag det är bra om vi vågar låta honom utvecklas som Center. Känns som större chans att få ha kvar honom längre då. Samt även större chans att få tillbaks honom efter ett nordamerikanskt äventyr i framtiden.
Och dessutom verkar det vara ont om centrar i allmänhet…
Har inte imponerat under Jvm.
Hoppas att Jamiro kommer tillbaks och fortsätter på inslagen väg under andra halvan av säsongen
Schweiz över lag har varit ganska mediokra tycker jag, så förhoppningsvis så är det bara hans omgivning som drar ner honom lite!
Ska ju också tilläggas att JVM är en mental resa föra dessa unga herrar. Grabbarna tacklar det olika väl på plats när det gäller.
Reber med assist på Schweiz enda mål, så här långt, i deras kvart. Just 7-1 mot USA.
Inte omöjligt att Reber spelar imorgon mot Malmö enligt JP.
”Det är väl lite av ett långskott, men vi jobbar på det enligt Blomman.”
Finns det en chans att han spelar mot Malmö?
”Det finns det absolut svarar Blomman.”
Tidsomställning och flygresa i benen. Inte helt optimalt tänker jag, men utgår från att Blomman tar ut bästa laget för dagen