Reber såld.
Lycka till Reber!
En positiv sak med att spelare säljs/ går till högre ligor eller bättre lag är att det är ett kvitto på att vi har (hade) spelare som är något att ha.
Vad jag förstått de som så är detta ett beslut Reber själv velat ta en längre tid. Kanske därav att de inte gått lika bra iår. Stor hemlängtan tydligen..
Ganska väntat när man lägger ihop alla pusselbitar. Jamiro har ju haft en säsong med berg och framförallt dalar, blandat förtroende från Blomman och säkerligen redan mentalt varit tillbaka i Schweiz (känns som en betydligt “sexigare” miljö och utmaning). Hade nog inte spelat alltför mycket i HV71 så en bra deal både för Jamiro och HV71 som verkar fått en viss ekonomisk ersättning (säkerligen inga större mängder men ändå). Det går sällan bra med spelare som vill vara någon annanstans (även om nog alla HV-spelare vill vara det just nu). Lycka TILL Reber och tack för den här tiden!
Hoppas vi fick bra betalt, inte i form av toblerone helst.
Tack Jamiro! Hoppas vi får se dig här igen i framtiden.
Vi vet väl inte exakt varför han lämnar, men jag kollar på dig Blomman, även om inte du är anledningen i detta fallet. Han kanske bara ville hem, men men.
Lika bra, imho. Tack för en ruggigt fin höst förra säsongen!
Att han går nu är ju en välkommen händelse, givet att han inte presterat som man hoppats. jag lägger dock väldigt lite ansvar på Reber för detta och ger (inte helt oväntat) Anton en stor skopa hästskit för hans behandling av Reber (samt många andra).
Hade vi haft en kompetent coach som visade Reber förtroende så ser jag inte varför han inte hade kunnat avsluta sitt år i HV med mycket mer produktiv speltid. Han har definitivt visat sig på en nivå för ett C-spel som, jämfört med alla andra misslyckade C-pjäser, borde hålla i SHL för HV.
Tack Reber. Det har varit kul att följa din resa.
Hört att en långtradare med gök-ur är på väg upp från Schweiz
Tack Reber!
Försäljning a la Laleggia? Där hv anser de fick pengar men schweiziska klubben ansåg aldrig betala nått?
Detta är skit.
Reber kommer bli en fantastiskt spelare och hade kunnat ta stora steg här med men har man en coach helt utan känsla för vad som funkar så blir de såhär.
Nu får de fan köpa in någon vettig C/FW, annars är detta helt hål i huvudet.
Tack Reber för dina insatser!
App app app, sakta i backarna här nu.
Hampus Eriksson
Victor Laz
Världsklass.
För mig är Reber en favorit och kvalhjälte. Fint att han nu får komma till en seriös förening och bra tränare.
Stort grattis Reber. Det är du värd!
HV och Anton. Tack för att ni trollar bort en till ung talang.
Tack för allt och lycka till
Så kan man se de också. Men finns också egna viljor i spelare.
Ja de flesta unga spelarna vill spela för att utvecklas. Synd att man måste gå till en långt mycket bättre klubb än HV för att uppnå det
Man får väl anta att HV fick en del pengar med den här traden vilket får en att undra hur ekonomin egentligen är efter flera år med dyrast trupp och brutna kontrakt. Inga namn på tröjorna heller..
En center mindre så jag förutsätter det kommer en spelare in snart.
Jippi, nu kan kan klubben köpa bokstäver för pengarna.