Tror att starten kommver vara avgörande i år. De två senaste säsongerna i SHL som kom HV aldrig upp i nivå i början vilket togs med säsongen ut. En bra start ger vissa spelarna dedär lite extra som de behöver för att prestera och med Emil borta de första 9 matcherna så ser jag hellre att man tar in någon annan och ser honom som en bonus. HV kan inte vänta till November för då kan det vara för sent och HV kommer inte göra en avslutning som förra säsongen. Jag ser vad som helst utan alternativ 1.
Skit samma vad vi tror och inte. Nubben måste planera utifrån flera möjliga scenarion där #2 ovan tyvärr inte är särskilt otroligt.
Precis, han spelade inte supermånga matcher i DIF, den säsongen, och i den aspekten kan jag tycka att Sharks borde ha placerat honom i farmarlaget i lugn och ro istället för det kaos Djurgården var 21-22, med våran säsong året innan i färskt minne.
Bra resonerat. Håller helt med. Antingen från start eller hitta en ersättare. Dessutom kommer han ju inte heller då träna med HV antagligen då utan åker över nån gång i slutet på sommaren antar jag.
Undantaget skulle va om man kör med en för mycket av backar och chansar på att skador och annat händer.
Såg diskussioner om Andrae i annan tråd. Man ska komma ihåg att scoutrapporter gör jämförelser baserade på åldersgrupp och potential.
Andrae gör absolut grovjobb och är fysisk med tanke på sin storlek och ålder. Jämför med Martinsson som kan slå en indianare i egen zon och sedan ge upp.
Jag vill påstå att den negativa kritiken mot EA , även om den inte är helt fel i sak, är ett uttryck för en typisk Svensk mentalitet som på sätt och vis är skulden till att vi kunde vinna oändligt många gruppspelsmatcher irad i juniorVM utan att vinna något guld.
Vi tittar mer på lägsta nivån än på möjligheterna. För att mentalt klara av att göra den där kyliga dragningen, perfekta passningen etc i avgörande lägen så måste man ha provat tidigare. Man måste få och våga misslyckas för att verkligen kunna lyckas.
Så småningom hittar man förhoppningsvis balansen. Emil är ung, jag tror han har stor möjlighet att lära sig den avvägningen.
Det är en stark överdrift att Emil är dålig defensivt. Han gör en del spektakulära misstag, som vilken annan ung offensivt lagd och kreativ back som helst gör, har gjort, kommer alltid göra. Är man enögd och inte kan se förbi detta, ja då cementerar man sin förutfattade mening om en väldigt talangfull spelare för all framtid. Det är sådan cemeterning som gör att vi texvis i svenska landslag placerar in Mattias Jonsson och håkan mild på en central mittfältsplats i 3000 år, och samtidigt inte fattar varför vi inte har något eget spel.
Gör en liten research på alla de som nu ögnar Emils utveckling inför campet, de som på andra sidan pölen nagelfar emil och hans styrkor och svagheter. Då får du höra saker som “excellent gap control”, “fantastic in getting out of difficult defensive situation with puck control” “Strong although small”, “uses his body in an effective way” “Not afraid of being physical” etc. etc.
Så, lagbygget blir sämre utan Emil. Tills någon tar hans roll. Nuvarande eller framtida spelare i truppen.
Det är ungefär som när man kollar på NHL med Amerikanska kommentatorer. “He scoooores! what a goal!”
Och i SHL “Dåligt ingripande av backen där men målvakten borde tagit den”
Vi är födda negativa här i Sverige
Inklusive vi HV-supportrar ibland tror jag…
Som någon som är ett stort fotbollsfan anar jag lite vad du menar med den jämförelsen
Vi har heller inte lärt oss något när vi startar med Albin Ekdal och Samuel Gustafsson på innermittfältet i en 4-4-2 år 2023…
Inte ens Gunnar Nordahl kunde ändra det svenska fotbolls-psyket, och samma hittas i hockeyn
Detta är så sant
Haha ja
Eller när målvakten räddar: What a save!!! How did he do that!!
I Sverige: Ett skott kom.
Roligt inlägg. “uses his body in an effective way” “Not afraid of being physical”. Emil saknar självinsikt och vissa saknar insikt om Emil. Tycka vad man vill om Håkan Mild men EA kommer aldrig komma i närheten av det CV:et.
Nu är detta OT, men eftersom någon försöker göra sig lustig över information jag förmedlar så känns det rimligt att svara. Med “roligt inlägg” så försöker du förminska den info jag gav. Jag gav lite “paraphrasing” av vad jag hört andra, sådana som har som jobb att scouta spelare, säga angående Emil och hans (här, av några, påhittade) svaga defensiv. Lite riktiga citat nu, så kan du ha hur roligt du vill med dem:
Surprisingly good defensively which bodes well for his future in the NHL (https://dobberprospects.com/player/emil-andrae/)
strong on his stick, which helps him to be effective at both ends of the ice. (https://thehockeywriters.com/emil-andrae-2020-nhl-draft-prospect-profile/)
Här @Grga , jag förväntar mig att du kontaktar nedanstående “n00b” och talar honom tillrätta:
Though he’s on the smaller side for defensemen, Andrae has some bite to his game, and isn’t afraid to get physical. (https://thehockeywriters.com/emil-andrae-2020-nhl-draft-prospect-profile/)
scouts have stressed that although his offensive abilities are his bread and butter, he’s a surprisingly good defender as well. (https://thehockeywriters.com/emil-andrae-2020-nhl-draft-prospect-profile/)
But while he may not have the largest frame, he plays with a ton of tenacity and relishes the physical aspects of the game. (Flyers Top 10 Prospects, No. 5: Emil Andrae - Broad Street Hockey)
He’s strong on his feet, which he leverages effectively along the wall. He’s physical for his size. (https://theathletic.com/2019544/2020/09/21/wheeler-updated-ranking-for-the-2020-nhl-drafts-top-100-prospects/)
Här @Grga , jag förväntar mig att du kontaktar nedanstående “n00b” och talar honom tillrätta, igen:
He also isn’t afraid to be physical (https://thehockeywriters.com/2020-nhl-draft-the-hockey-writers-mock-draft-round-2/)
Andrae stands up at his defensive line and uses powerful leg drive to deliver clean hits. (https://www.thedraftanalyst.com/2020-nhl-draft/2020-draft-top-prospects-sweden/)
Despite his size, Andrae is willing to throw hits and play a physical game in the defensive end. (Emil Andrae Scouting Report: 2020 NHL Draft #43 - Last Word On Hockey)
Fortsatt dialog om Emil får väl ske i Emil-tråden?
Ska vi starta en tråd för Håkan Mild också som du för övrigt verkar ha ganska roligt åt utan att ha ngn som helst susning? Tycker nog att du ofta har en överlägsen attityd i många av dina inlägg men när ngn biter ifrån så blir du lättkränkt.
Ang EA, så finns det mängder av scouter och åsiktsvädrare så jag kan inte bry mig mindre. Det kommer INTE förändra min åsikt om personen eftersom jag sett alla hans tävlingsmatcher i HVs tröja.
Jag är ledsen men citaten får mig att le ännu mera idag. Tror dom att det är Douglas Murray som kommer så blir de nog aningen besvikna…
Påpeka det då istället för att vara dryg själv. Jag har inte för avsikt att vara överlägsen någon och är mitt ordval fel så ändrar jag mig gärna.
Vad jag försökte förmedla var inte min subjektiva åsikt om Emil eller vad vi kommer sakna, utan andras åsikter. De som jobbar med detta. Att någon sett alla Emils matcher kommer inte göra att jag lyssnar mer på hen än de som har som jobb att värdera spelare. De ser fler spelare och är i mycket bättre position att bedöma hans för och nackdelar.
Noterar att Flyers sajnar ännu en back, inte dåligt för oss
Stick 2 Hockey podcasten kör live nu. Diskuterar Emil en bit. De hoppas han löser en deal så han kan köra i AHL om ha inte klarar cutten.
De säger att det inte skulle hjälpa Emils utveckling alls att köra i SHL nästa säsong. Men, de har ju hufvudet upp i sina arroganta röfvear, jänkarna, tror allt de gör är bäst, trots att AHL är en mindre bra liga än SHL.