Tråden om #4 Marcus Nilson

Tråden om #4 Marcus Nilson värvad från Djurgården.

En riktig fighter och en vinnarskalle. Tror han kommer bli en viktig pusselbit i laget denna säsongen :slight_smile:

Jag tycker ändå inte att han klarat av att “bära” sitt lag tidigare - han van inte SM-guldet åt Djurgården i finalen 2010 och han var kapten den gångna säsongen är de spelade sig ur eliten. Kanske kan han komma mer till sin rätt i HV där han blir en i mängden och inte förväntas vara den som själv avgör och leder laget. I HV kan han gnugga lite i bakgrunden och hänga 20+ mål under säsongen!

Här i HV kommer han att ha fler bra spelare runt sig som gör honom bättre än vad han kunde/tilläts vara i Djurgården. Han kommer ju trots allt till Sverige’s BÄSTA klubb! :stuck_out_tongue: :wink: Det som jag sett av honom nu i ET så har jag inte en enda tvivel på hans kapacitet framöver i ES. :smiley:

Jag var också lite skeptisk till denna värvningen med tanke på förra säsongen, men det jag har sett honom göra under ET som hemmamatchen mot Silverköping och fighten med Jämtin gör att jag tror han kommer bli en bra rollspelare för oss :smiling_imp:

Håller med dig till 100%! Nu har han fler bra spelare att spela med. Han har imponerat enormt mycket under försäsongen jämfört med förra säsongen i DIF! Tror Mackan tar detta som en ny tändning och kommer bli grymt bra i HV iår. :smiley:

Jag tror Mackan kommer gå grymt bra ihop med #76… Rutin till 100%

jnytt.se/nyhet/48944/efter-alla- … a-ett-guld

Intervju med Nilson.

Han kommer göra allt som krävs för att vinna, han har grym karaktär och tycker det är riktigt kul att han valde HV… Han verkar ha sånt sug efter att vinna guld och det tror jag kan vara viktigt för laget… Verkar vara en grinig jävel - det älskar jag!

Helt klockrent Keskinen, detta är en karaktär som behövs för det extra steget mot guld. Den mest “allround wingen” vi har i laget skulle ja säga. Älskar att Mackan stod upp för laget o slängde handskarna mot LHC, ett tecken för laganda i fulla mått… :slight_smile:

Tycker också att det är positivt att se att vi har spelare som inte kommer att tillåta vad som helst. Mackan kommer bli riktigt viktig nu nästa säsong.

Var/är skeptisk till denna värvning men jag hoppas jag har fel och jag tycker att jag är lite motbevisad hittills. Tror att Mackan och Kapten kommer spela bra ihop.

Måste nog ge lite både ros och ris åt Mackan,
Först av allt är han ju en vinnarskalle och en hyfsad målgörare men ack vad lättretad han är. Såg han mot Rögle där motståndarna var på han lite lätt vilket han inte kunde tyckas tåla. Han kan ju stå upp mot de flesta men han verkar förlora humöret väldigt fort och göra nåt dumt som kan kosta oss några matcher… i för sig inget nytt men vi har ledargestalter i laget som jag hoppas kan förmedla rätt budskap till Mackan så vi får använding av den bättre sidan av honom.

I DIF förra året var han lagkapten och den som alla hade blickarna fästa emot på isen och därför blev han lätt uppretad och gjorde en dålig säsong.

Men i HV71 är inte han som har strålkastaren på sig vilket kommer gynna honom rejält i sitt spel, sedan om det åtgärdar hans lätta uppretande låter jag vara osagt, han får väl be om lite tips från Ledda :wink:

Jag tror Marcus Nilsson kommer göra en del bra matcher i HV och en hel del poäng. Jag tror han har en mycket högre lägstanivå än Bremberg. Men han kommer nog ha sina mindra bra kvällar med. Men att han är god för 15 mål minst och en 20-25 assist de tror jag.

Varför jämföra med Bremberg? Är han ersättare för Bremberg? Eller är det bara för att båda är djurgårdare?

För att båda är djurgårdare, för att båda är ganska gamla för att vara hockeyspelare. För att båda kanske är på väg ner i karriären när Hv värvat dem.

Är de samma speltyper då?

Svar: Nej

Okej , så istället för att jämföra med jämnåriga Ledin så jämför du med 5 år äldre Bremberg. Ledin är ju faktiskt Lule från början.Såvitt jag vet ligger Ledin i toppen av fystesterna samtidigt som den ett år yngre Lindström drar i de yngre spelarna.
Eller är det kanske att han är Djurgårdare som problemet ligger i? Kanske har dom någon dålig luft som gör att spelare inte håller när de är över 30.
Visst må han vara påväg nedåt i karriären men det är ju de spelarna vi måste satsa på när vi fått konkuranskraftiga ligor emot oss. För vi vill väl fightas i toppen? Det är svårt att få flera spelare i Rakshani´s kapacitet och ålder.Därför värvas dessa spelare in så yngre spelare kan växa och ta över efter två år.

Hoppas inte du har ont i foten.Du måste väl ha stukat den iallafall när du tog ett sånt snesteg och jämförde honom med självaste Fredrik Bremberg.

De är många som jämfört värvningen av Nilsson med bremberg,. jag är inte den första! Och jag tror Nilsson kommer göra de bättre i Hv än vad Bremberg gjorde. Du kan la inte jämföra Nilsson med Ledin, helt olika spelartyper!